וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליאור חן ערער לעליון: "לא שלט במתעללים"

גלעד גרוסמן

22.12.2011 / 12:52

מי שנידון ל-24 שנות מאסר לאחר שהורשע בהתעללות בילדיה של "האם המתעללת", ערער לבית המשפט בבקשה לזכותו או להורות על קיום משפט חוזר. "יש ראיות הסותרות את הקביעה שהמערער הקים כת"

אליאור חן, שנידון בפברואר האחרון ל-24 שנות מאסר לאחר שהורשע בהתעללות בילדיה של "האם המתעללת", הגיש היום (חמישי) לבית המשפט העליון את נימוקי הערעור שלו על הרשעתו והעונש שנגזר עליו. חן מבקש מבית המשפט לזכותו או להורות על קיום משפט חוזר בפני שופט חדש.

עורכי דינו של חן, דרור ארד-אילון ויובל נחמני, העלו בערעור מספר טענות מרכזיות. ראשית, השניים טוענים כי הראיות במשפט אינן מוכיחות חלק ניכר מהעבירות שנטענו נגד חן, ובעיקר לא הוכח שהיה מדובר בכת, ושלחן לא הייתה שליטה על שאר המעורבים בהתעללות. "מצויות ראיות ישירות הסותרות חזיתית, ולכל הפחות מעוררות ספק ממשי וסביר, את הקביעה שהמערער הקים 'כת' ועמד בראשה", נכתב בערעור. השניים גם מותחים ביקורת על האופי שבו נחקרו הילדים, שלטענת עורכי הדין לא נחקרו על ידי חוקרי ילדים, והחקירה הייתה בלתי חוקית.

האם המתעללת מגיעה לרבנות בירושלים להתגרש מאליאור חן – מרץ 2010. עומר מירון
האם המתעללת בדרכה להתגרש מאליאור חן, בחודש מאי 2010/עומר מירון

עוד נטען בערעור, שחן לא זכה למשפט הוגן, מכיוון שפרקליטו במשפט, עורך הדין אריאל עטרי, לא חקר עדים, לא העלה את חן להעיד ולא הציג ראיות מטעמו. זאת, בטענה שבית המשפט לא סיפק לו מספיק זמן להתכונן למשפט. בערעור נטען כי גם החלטת בית המשפט על שמיעה רציפה של העדויות תוך זמן קצר וגם החלטתו של עורך הדין עטרי היו שגויות. "עיון בפרוטוקול הדיונים מעורר תחושה כבדה, שהמערער נפגע מאש צולבת שהחליפו הסנגור ובית המשפט מעל ראשו - תוך הפקרה של זכויות היסוד שלו למשפט הוגן ולהליך ראוי", נכתב בערעור. עוד נטען בערעור, כי עו"ד עטרי היה בניגוד עניינים, מכיוון שהוגש נגדו כתב אישום בגין שיבוש הליכי משפט בפרשה, ולכן בלי קשר לשאלה אם עטרי אשם או לא, הוא היה צריך להפסיק לייצג את חן.

עו"ד עטרי: "לא היה ניגוד עניינים, מקווה שהערעור יתקבל"

עו"ד אריאל עטרי מסר בתגובה, כי "לחן ולי היה אינטרס משותף להראות שעדת המדינה שיקרה. לא היה שום ניגוד אינטרסים. חן אישר זאת, שני בתי משפט אישרו זאת ולשכת עורכי הדין שדנה בנושא החליטה כי לא קיים ניגוד אינטרסים כזה. מעבר לכך אני שותף לדעה שאליאור חן לא זכה למשפט הוגן ואני תקווה שערעורו יתקבל".

בערעור תוקפים עורכי דינו של חן גם את העובדה שכתב האישום ייחס לו עבירות של שידול, כלומר ששכנע אחרים לפגוע בילדים, וזאת בניגוד להחלטת בית המשפט בברזיל, שהסגיר את חן לאחר שנמלט למדינה מישראל, אולם קבע כי ניתן להאשימו רק בעבירות שביצע בעצמו. יצוין כי טענה זו עלתה כבר במהלך משפטו של חן, ונדחתה על ידי בית המשפט.

"הגשנו ערעור מפורט מאוד, שמדבר בעד עצמו. את הטענות שלנו אנחנו נציג בפני בית המשפט", אמר עו"ד ארד-אילון.

עוד בנושא
ארה"ב: פרסם בפייסבוק תמונה של בתו הכפותה
חשד: ביצע מעשים מגונים בבתם הפעוטה של חבריו
קרובי הנרצחת בקרית ארבע: "התעללות שנמשכה שנים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully