וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בירי לעבר בנק בגליל נורה למוות בחילופי אש עם המשטרה

החשוד ביצע את הירי לעבר סניף בנק ומרפאה במע'אר יחד עם חשוד נוסף. במקום החל קרב יריות בין החשודים ובין שוטרים, שהוביל למותו של אחד מהם ולפציעתה של צעירה כבת 20. המקרה מגיע לאחר שורה של מקרי ירי לעבר בנקים. "להתנגד לירי אך לבדוק את מדיניות הבנקאות"

בווידאו - זירת החשד לרצח באתר בנייה בלוד/מערכת וואלה! NEWS

גבר נהרג אתמול (שבת) בחילופי אש עם המשטרה, שהתפתחו לאחר שירה לעבר סניף בנק ביישוב מע'אר שבגליל. הגבר נפצע במהלך קרב היריות באורח קשה, ומותו נקבע כמה שעות לאחר מכן בבית החולים פוריה שבטבריה. בחילופי הירי נפצעה גם צעירה בשנות ה-20 לחייה באורח בינוני.

על פי החשד, החשודים ירו באמצעות שני כלי נשק אוטומטיים לעבר הבנק ומרפאה הנמצאת בסמוך אליו. שוטרים שהיו במקום כחלק מפעילות סמויה, שנערכה בעקבות אירועי ירי דומים לעבר בנקים בצפון בתקופה האחרונה, זיהו את החשוד ואדם נוסף שירה יחד עמו וניסו לעצור אותם. אך אלה פתחו לעברם באש. בתום האירוע, המשטרה איתרה בזירה את כלי הנשק איתם בוצע הירי.

אירוע ירי לעבר סניף בנק ביישוב מע'אר שבגליל, בו נהרג אחד החשודים בביצועו בחילופי אש עם המשטרה. 29 בנובמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
עוברת אורח בשנות ה-20 לחייה נפצעה בינוני. זירת הירי, הלילה/דוברות משטרת ישראל

המשטרה מסרה לאחר מותו של החשוד כי "משטרת ישראל נלחמת מלחמת חורמה באלימות במגזר הערבי בדגש על שימוש בלתי חוקי בנשק. שוטרי משטרת ישראל נדרשים לעיתים להתמודד עם מצבים מורכבים ומסוכנים בהתמודדות עם עבריינים חמושים. אירוע זה מצטרף לשורת מעצרים שבוצעו לאחרונה של עבריינים חמושים בנשקים, חלקם אוטומטיים, במחוז צפון".

עוד בוואלה!

"לממשלה לא אכפת, זו מלחמת אזרחים": הרצח המשולש מסעיר את המגזר הערבי

לכתבה המלאה

המקרה מגיע לאחר כמה תקריות בהן חשודים ביצעו ירי לעבר סניפי בנק ועסקים בצפון. שלשום לפנות בוקר, המשטרה עצרה שבעה צעירים בגילאי 20-30, תושבי הגליל התחתון, בחשד לביצוע חלק מהמקרים הללו.

תקריות הירי כוונו לעבר חנויות במתחם הקניות ביג שבכרמיאל, ולעבר סניפי בנק ביישובים ראמה, נחף, דיר חנא ועראבה. איש לא נפגע באותן התקריות אך נגרם נזק לרכוש בחנויות ובסניפי הבנק. אתמול, בעוד עצורים אלה אמורים להיות מובאים לבית משפט, דווח על ירי לעבר בנקים במג'ד אל כרום וג'דיידה מכר והצתת סניף מרכנתיל דיסקונט בעכו.

אירוע ירי לעבר סניף בנק ביישוב מע'אר שבגליל, בו נהרג אחד החשודים בביצועו בחילופי אש עם המשטרה. 29 בנובמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
שורת תקריות. המרפאה לאחר הירי, הלילה/דוברות משטרת ישראל

ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל, קושר את התקריות לתסכול מהבנקים בחברה הערבית, שלדבריו הגיע לשיא בתקופת הקורונה. "קיבלנו דיווחים על מדיניות מפלה של הבנקים, שמעמיקים את המשבר הכלכלי ומחזקים את השוק השחור", אמר פרח.

המרכז פנה לאחרונה לבנק ישראל וליו"ר דירקטוריון בנק לאומי, והתריע על דיווחים כי הבנקים מפעילים שיקולים מפלים במתן הלוואות לעסקים ביישובים ערבים בשנה האחרונה. לטענתם, הבנקים מקשים על מתן הלוואות בערבות המדינה באותם יישובים. בנק לאומי סגר סניפים עסקיים בערים טייבה וטירה והעביר אותם ליישוב כוכב יאיר. תושבים מחו גם על העברת סניפי כפר קרע ואום אל-פחם.

"הממשלה חייבת להתערב ולטפל בכישלון מערכת המימון והבנקאות שגורמת להתחזקות הפשע המאורגן והשוק האפור בישובים הערבים", הוסיף פרח. "יש להתנגד לירי, אך צריך לבדוק את מדיניות הבנקאות והמימון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully