וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלוננה פעם אחר פעם: בן 28 נאשם ברצח זוגתו לשעבר בקריית חיים

24.11.2020 / 13:00

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מנסור סמרי, תושב ג'דיידה מכר, שרצח ושדד את נג'אח מנסור לפני כחודש. "הותיר אותה מתבוססת בדמה, יצא מהבית ונעל אחריו את הדלת בקור רוח", תיארה התובעת. בעבר, הוא נעצר עקב תלונותיה של הנרצחת, שוחרר בהרחקה - והגיע לדירתה למרות זאת

בווידאו: הארכת מעצר החשוד ברצח נג'אח מנסור מקריית חיים/עריכה: ניר חן

כתב אישום הוגש היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד מרואן סמרי, תושב ג'דיידה מכר בן 28 בגין רצח בת הזוג שלו לשעבר נג'אח מנסור, ילידת כאוכב אבו אל-היג'א בת ה-35, גרושה ואם ל-4 ילדים, בדירתה בקריית חיים, לפני כחודש, תוך ששדד אותה. סמרי, שנעצר באותו היום, מואשם ברצח ושוד בנסיבות מחמירות. מעצרו הוארך עד החלטה אחרת.

התובעת לילך תמיר מפרקליטות מחוז חיפה טענה כי סמרי "רצח את המנוחה באופן אכזרי ואלים תוך שהיא נאבקת בו בכל כוחותיה, עד שלא יכלה לו עוד. אז, הותיר אותה מתבוססת בדמה כשהוא שודד את כספה וחפציה, יצא מהבית ונעל אחריו את הדלת בקור רוח".

מרואן סמרי. -, אתר רשמי
"רצח באופן אכזרי ואלים". סמרי/אתר רשמי, -

על פי כתב האישום, ב-19 באוקטובר הגיע סמרי לעבודתו במפעל זכוכית בעיר בשעות הבוקר, אך עזב כמה דקות לאחר מכן בטענה כי חש בכאב ראש. סמרי יצא לעבר דירתה של מנסור בת ה-35 כשהוא חמוש בסכין, ולטענת הפרקליטות החליט כבר אז לשדוד ולרצוח אותה. משהגיע לרחוב, נכנס לדירה באופן שלא התברר עד כה, דקר את מנסור בחדר האמבטיה פעם אחר פעם בפניה, בצווארה ובגבה, תוך שהיא מנסה להתגונן ושורטת אותו בפניו וידיו - והביא למותה מאובדן דם.

אחרי שביצע את המעשה, הנאשם לקח מדירתה 11 אלף שקלים, מחשב נייד, ארבעה טלפונים ניידים וחפצים אחרים בעלי ערך, ויצא מהדירה.

נחשף בעקבות אי עטיית מסיכה

הרצח נחשף כמעט באקראי. שוטרי סיור של תחנת זבולון הבחינו בסמרי צועד ברחוב סמוך לדירה ללא מסיכה, והתנהלותו עוררה אצלם חשד. הוא השליך תיק שנשא בידו ולשאלתם השיב כי בתיק חפצים שאין לו צורך בהם יותר. חשדם גבר אחרי שמצאו בתיק את המחשב והטלפונים והבחינו כי בגדיו מגואלים בדם. בחיפוש על גופו התגלה הכסף הרב ובכיס מכנסיו התגלתה הסכין המוכתמת בדם. הוא טען בפניהם כי הוא עובד במשחטה ושחט שם כבש.

מדוח השוטרים עולה כי גם מפתח בצבע שחור התגלה בכיסו. מאוחר יותר, הוא התברר כמפתח לדלת הכניסה לדירתה של מנסור. הדם על מכנסיו, חולצתו, על הסכין ובשריטה תחת עינו, התברר בבדיקות מעבדה כדמה של בת זוגו לשעבר.

בחיפוש במסוף המשטרתי עלה הקשר של סמרי למנסור ושוטרים נשלחו לדירתה. לאחר שמצאו אותה נעולה הם הזעיקו כבאים, שפרצו פנימה ומצאו את מנסור ללא רוח חיים בחדר האמבטיה, עם חבלות רבות על גופה.

נג'אח מנסור. -, אתר רשמי
התלוננה פעם אחר פעם. מנסור/אתר רשמי, -

סמרי נעצר מיד והועבר לתחנה. הוא הכחיש את המיוחס לו, אבל בחקירתו הוא שינה גרסאות שוב ושוב. בחקירה ראשונית הוא אמר כי עבר במקרה ברחוב מבלי לדעת כי מנסור מתגוררת שם, שמע צעקות מדירה כלשהי וניגש לבדוק במה מדובר. כשמצא אותה מדממת והבין שהיא מתה - הזדעזע ועזב את המקום. לטענתו, נטל את הסכין שהיה בדירה "מתוך בלבול" ואת התיק מצא בקרבת מקום.

את החוקרים הוא הותיר ללא הסבר הגיוני מדוע יצא מהדירה ונעל את הדלת מבלי להזעיק כוחות הצלה ומשטרה, או מדוע שיקר לשוטרים בשטח. הנאשם חזר וטען כי "התבלבל ונלחץ".

זירת החשד לרצח בחיפה 19 באוקטובר 2020. שלומי גבאי
זירת הרצח, בחודש שעבר/שלומי גבאי

ילדיה של נג'אח מנסור מתגוררים עם בעלה לשעבר והיא עברה להתגורר בשכונה החיפאית לאחר שנפרדה ממנו. בחקירתו לא הכחיש מרואן סמרי כי הכיר אותה, אבל טען כי הקשר ביניהם היה שטחי בלבד ולא זוגי. עוד הכחיש כי ידע היכן היא מתגוררת, למרות עדויות רבות שמצביעות על קשר ממושך וזוגי וחרף אמירותיו בחקירות קודמות הנוגעות לתלונותיה נגדו, בהן אישר כי הם בקשר זוגי.

"הוא מכחיש את האישומים נגדו", אמר לוואלה! NEWS עו"ד באסל פלאח המייצג את סמרי, "הוא טוען שעבר באזור באקראי וכי לא פגע במנוחה כלל".

פוסט שהעלתה לפייסבוק נג'אח מנסור שנרצחה על ידי בן זוגה בקריית חיים. 24 בנובמבר 2020. -, צילום מסך
"טוען שעבר באזור באקראי וכי לא פגע במנוחה כלל". פוסט שהעלתה הנרצחת לפייסבוק/צילום מסך, -

גם במקרה זה הכתובת הייתה על הקיר. היחסים בין בני הזוג לשעבר היו מעורערים זמן רב וההתנכלויות של סמרי ובן דודו נימר, לו היה גם כן קשר זוגי עם נג'אח ואף נכלא לתשעה חודשים בעקבות תלונתה, היו מוכרות היטב למשטרה. שכנים אמרו כי נג'אח לא חששה להגיש תלונות בתחנת זבולון, ששוטריה הכירו אותה, ושהיא התלוננה פעם אחר פעם כי בני הדודים איימו עליה, הטרידו אותה וגנבו ממנה כספים.

לפני שנתיים וחצי נעצר מרואן סמרי בחשד שניסה לסחוט אותה תחת איום כי ישלח תמונות עירום שלה למשפחתה. בתמורה לכך שלא ישלח, דרש ממנה כספים כדי לקנות נשק, סמים ואלכוהול. בהזדמנות אחרת התלוננה שהטריד אותה בדירתה. הוא נעצר, שוחרר בהרחקה ממנה - והפר את תנאי השחרור כשהגיע לביתה פעם נוספת וקשר את דלת דירתה בחוט ברזל.

לפי נתוני מרכז אמאן, 17 נשים ערביות נרצחו מאז תחילת השנה. זו עלייה של יותר מ-50% לעומת 11 נשים ערביות שנרצחו אשתקד. מניין מקרי הרצח הכולל בחברה הערבית ב-2020 עלה כבר ל-89.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully