וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בערד: הרופא המשפטי קבע כי מותו של הפורץ נגרם מקליע בראשו

4.12.2020 / 13:52

חוות הדעת מגיעה לאחר שבעדותו הראשונה טען אריה שיף בן ה-70, החשוד שירה באדם שפרץ למכוניתו בעיר, כי כיוון לעבר גלגלי הרכב ולא לעבר האיש. בהתאם להנחיית הפרקליטות, המשטרה מייחסת לו עבירת רצח. השופט שחרר את שיף למעצר בית, אך התביעה ביקשה עיכוב ביצוע

בווידאו: הוארך מעצר אריה שיף שירה בפורץ בערד/עריכה: ניר חן

הרופא המשפטי קבע כי מותו של הגבר בן ה-36, שנורה על פי החשד בידי אריה שיף בערד, נהרג מכדור שפגע בראשו - כך עלה מדיון בהארכת מעצרו של שיף שהתקיים היום (שישי) בבית משפט השלום בבאר שבע. זאת, לאחר שבעדותו הראשונה, טען שיף בן ה-70, תושב העיר, כי כיוון לגלגלי הרכב - ולא לעבר הגבר, שעל פי החשד ניסה לפרוץ למכוניתו.

נציג המשטרה בדיון אמר כי בהנחיית הפרקליטות, שיף נחקר בחשד לרצח. השופט יואב עטר הורה לשחרר את החשוד למעצר בית, אך במשטרה ביקשו עיכוב ביצוע ושיף יישאר במעצר עד ליום ראשון.

לאחר שאתמול הודיעה המשטרה כי סרטון שיש בידיה עשוי לשנות את החשדות נגד שיף, נציג המשטרה אמר היום כי החשוד מסר לו את מצלמות הבית, וכי טיפל בעבר באירוע קודם של פריצה לרכב בביתו.

אריה שיף, החשוד בירי בפורץ בערד, שוחרר למעצר בית 
29.11.20. שי מכלוף
אריה שיף בדיון בהארכת מעצרו, השבוע/שי מכלוף

"כשבאתי לשטח, הפצוע עדיין היה שם. שאלתי את השוטרים אם הם לקחו מצלמות אמרו לי שטרם [עשו זאת]. ניגשתי יחד עם המשיב לביתו ותפסתי את המצלמות", סיפר. לדבריו, מהתיעוד שהגיע לידי המשטרה עולה כי "הירי בוצע לחלון הנוסע, מצד ימין מקדימה, והפורץ ישב בכיסא הנהג". נציג המשטרה אמר גם כי היו בסביבה אנשים נוספים שכנראה היו קשורים לניסיון הפריצה.

בסיכום הדיון אמר השופט עטר כי "החשוד נראה בסרטון יורה את אותו ירי שהוביל לתוצאה הקטלנית. בהינתן הנסיבות הייחודיות, גם אם בסופו של יום מעשיו של החשוד הביאו לתוצאה קטלנית, על בית המשפט לבחון את מידת המסוכנות העתידית כלפי הציבור. אכן נגרם מותו של אדם, ואולם בשלב זה החשוד אינו אמור לתת את הדין על מעשיו. ככל שיוגש כתב אישום שם יהיה המקום לעשות כך".

בנו של שיף, בן, יצא להגנת אביו בפוסט שפרסם בפייסבוק וטען כי אביו היה נתון לסכנה ופעל כשורה. "אבא שלי, הוקפץ משנתו באמצע הלילה עם תחתונים ונתקל בחוליית רעולי פנים, חולייה שלמה של פושעים רעולי פנים שלא יהססו לתקוף אדם מבוגר באישון לילה", כתב והוסיף כי אביו "לא עצר לברר למי יש נשק או מי מהם צמא, הוא ביצע החלטה לפני שאחד מהם יחליט לפעול קודם. בדיעבד גילינו שראש חוליית הגנבים לא היה חמוש, באותה מידה הוא יכל להיות וזה אבא שלי שהיה מסיים את הלילה בשקית גופות".

עוד בוואלה!

בעקבות הירי בפורץ בערד: התושבים מקימים יחידת מתנדבים שתסייר בעיר

לכתבה המלאה
פוסט בפייסבוק של בנו של אריה שיף - בן ה-70 שירה למוות בפורץ לרכבו בערד. 5 בדצמבר 2020. -, צילום מסך
הפוסט שפרסם בנו של שיף בפייסבוק/צילום מסך, -

האירוע התרחש בתחילת השבוע. שיף הוא זה שהתקשר למשטרה ולשירותי ההצלה והזמין אמבולנס שיטפל באדם בו ירה. בדיון קודם, הוא אמר כי הוא מצטער על הריגתו של הפורץ והבהיר כי לא התכוון לעשות זאת.

"אני רוצה להביע את צערי העמוק שלקחתי חיים של בן אדם ללא כוונה", אמר שיף, המחזיק ברישיון לנשק ומתנדב במשטרה כ-30 שנה, והוסיף: "אמרתי קדיש לעילוי נשמתו של המנוח. צר לי מאוד על האירוע הטראגי, כל החיים אצטרך לחיות עם זה שהרגתי בן אדם בלי כוונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully