וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר שב"ס שנחשד בהטרדה מינית הוצא לחופשה ולא ישוב לתפקידו

8.1.2021 / 13:34

שריקי נחקר השבוע בעקבות פרסום תחקיר וואלה! NEWS, שחשף לראשונה את הטענות כלפיו. המשטרה ביקשה להרחיק את הקצין משב"ס, אך עתירתו לשוב לעבודתו התקבלה - חרף החשדות נגדו, הכוללים גם עבירות מס ואלימות במשפחה. לבסוף בארגון החליטו להוציאו לחופשה ארוכה

מערכת וואלה!

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשירות בתי הסוהר החשוד בהטרדה מינית, עבירות מס ואלימות במשפחה, הוצא לחופשה משב"ס ולא ישוב לתפקידו בארגון - כך נודע היום (שישי) לוואלה! NEWS.

שריקי נחקר באזהרה ביום ראשון ביחידה הארצית לקירות סוהרים בלהב 433 בלוד. בתום החקירה הוא שוחרר לביתו בתנאים מגבילים, שאחד מהם הוא הרחקה משב"ס למשך 15 יום. ואולם, שריקי עתר לבית משפט השלום בראשון לציון בדרישה להשיבו לעבודה, ושופט השלום גיא אבנון קיבל את בקשתו - ולמרות התנגדות המשטרה הורה להחזירו לעבודה ביום ראשון הקרוב.

"לעת הנוכחית, אינני קובע ממצאים בשאלת עוצמת החשד, ואומר אך כי מתקיים חשד בעוצמה מסוימת הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו", כתב השופט אבנון בהחלטתו, "מבלי להקל בחומרת החשדות המיוחסים לעורר, מצאתי כי ישנה אמנם הצדקה להרחקתו של העורר לתקופה קצובה ממתקני שב"ס, אולם התקופה שנקבעה איננה מידתית ואיננה תואמת את צרכי החקירה", קבע השופט.

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס. דוברות שב"ס, אתר רשמי
ככל הנראה, הוא לא ישוב לתפקידו בארגון. שריקי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

גורמים בשירות בתי הסוהר מספרים כי הרוחות בארגון סערו בעקבות ההחלטה להחזיר את שריקי לתפקידו הבכיר בשב"ס. אנשי סגל שהעידו נגדו במשטרה הביעו בשיחה עם וואלה! NEWS חשש מחזרתו לארגון, ואמרו שמדובר בהחלטה מקוממת.

למרות זאת, שריקי לא יחזור לבסוף לתפקידו בשב"ס, והוחלט כי יצא לחופשה ארוכה שבסופה ככל הנראה לא ישוב לארגון.

עוד בוואלה!

נשים בשב"ס טוענות כי בכיר בארגון הטריד מינית וניהל יחסים עם פקודותיו

לכתבה המלאה

שריקי זומן לחקירה לאחר פרסום תחקיר וואלה! NEWS, בו נחשפו טענות של אנשי סגל בשב"ס לפיהן הוא לכאורה הטריד מינית, ניהל יחסים אסורים עם פקודותיו, איים והתעמר בעובדיו. זימונו לחקירה נעשה באישור פרקליטות המדינה, בשל דרגתו הבכירה, המקבילה לדרגת ניצב במשטרה.

שריקי גם נחקר בחשד לעבירות מס בעקבות תחקיר וואלה! NEWS שפורסם בחודש מאי האחרון ולפיו שריקי מצהיר למדינה על מגורים בעוטף עזה, אף שלפי עדויות הוא מנהל את מרכז חייו עם זוגתו ביישוב שוהם - מה שעשוי להוות לכאורה עבירת מרמה. מהתחקיר עלה כי שריקי גר בדירה שכורה בקיבוץ דורות, אך אינו נחשב לחבר קיבוץ ונוהג להגיע לדורות כמה פעמים בחודש בלבד.

דוברות שב"ס מסרו בתגובה כי "עם סיום תקופת ההרחקה, הקצין ישהה בחופשה, ולא ישוב לעבודתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully