וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפגעים חוששים להעיד, ובשב"ס מסרבים להרחיק את הבכיר החשוד בעבירות מין

עודכן לאחרונה: 20.11.2020 / 14:46

התפתחויות בחקירת גונדר אשר שריקי, החשוד גם בהתעמרות, העלו דרישה להרחקתו מהארגון. ואולם בשב"ס מגלגלים את האחריות וההחלטה טרם התקבלה. לפי בכירים בארגון, עם פרסום התחקיר בוואלה! NEWS שוחח שריקי עם מ"מ הנציב ואיים: "אם אצא לחופשה כפויה - אתה איתי"

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

גורמים במשטרה פנו לפיקוד שירות בתי הסוהר (שב"ס) לפני כשבועיים והודיעו להם כי מתנהלת חקירה פלילית בעניינו של גונדר אשר שריקי. גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי המסר הועבר במטרה ששב"ס ישהה את שריקי מתפקידו עד לבירור החשדות נגדו, אך החלטה טרם התקבלה. הפנייה באה לאחר שעלו חשדות נוספים על אלה המייחסים לראש אגף האסיר בשב"ס הטרדות מיניות של עובדות, שנחשפו בתחקיר וואלה! NEWS.

בחודשים האחרונים מסרו עשרות אנשי סגל בארגון עדות במחלקה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433, שהובילו להתפתחות בחקירה. בשל פניית המשטרה, התקיים בשב"ס דיון בהשתתפות מ"מ הנציב אשר וקנין, ראש ענף משמעת עו"ד ריבי שפירא, והיועצת המשפטית של הארגון יוכי גנסין.

גורמים בשב"ס סיפרו לוואלה! NEWS כי בישיבה סירב וקנין לקבל החלטה על הוצאתו של שריקי לחופשה כפויה עד לסיום החקירה, וכך גם ראש ענף משמעת, שטענה כי היא נמצאת בניגוד עניינים. לבסוף, סוכם כי היועצת המשפטית תהיה זו שתקבל את ההחלטה, אך היא לא עשתה זאת עד כה.

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס (משמאל)
אשר וקנין, מ"מ נציב שב"ס (מימין). דוברות שב"ס
שיחה קשה. וקנין ושריקי/דוברות שב"ס

לדברי גורמים בארגון, כמה נשים ואנשי סגל בשב"ס חוו התעמרות מצדו של שריקי, שהייתה מלווה לכאורה גם באיומים. אולם אותם נפגעים מסרבים להעיד במשטרה כל עוד הוא משרת בארגון, מחשש שיאבדו את משרתם - ועד כה שריקי טרם נחקר.

"בהרבה מקרים בהם רק מדווח על צל של הטרדה מינית, איש הסגל מושעה גם אם אין נגדו תלונה במשטרה", טען גורם בכיר בארגון, "על אחת כמה וכמה כשיש חקירה מתנהלת ובפיקוד שב"ס יודעים על כך ומסרבים להוציא אותו לחופשה כפויה".

הגורם העלה השערה כי מאחורי העיכוב עומדות סיבות אישיות. "אולי חוששים מדברים ששריקי יודע ולכן מגנים עליו?", תהה.

עוד בוואלה!

נשים בשב"ס טוענות כי בכיר בארגון הטריד מינית וניהל יחסים עם פקודותיו

לכתבה המלאה
להב 433. ראובן קסטרו
עשרות עדויות חדשות. משרדי להב 433/ראובן קסטרו

עם פרסום התחקיר בחודש אוגוסט, התקיימה שיחה קשה בין שריקי למ"מ הניצב וקנין, ששימש בעבר כסגנו. בכירים בשב"ס סיפרו כי וקנין אמר לו שעליו לצאת לחופשה כפויה, ושריקי ענה: "אם אתה מוציא אותי לחופשה כפויה - אתה תצא ביחד איתי". משב"ס נמסר כי הדברים אינם נכונים ושאין להם אחיזה במציאות.

גורם המעורה בפרטים אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אין ספק ששריקי יזומן לחקירה ויצטרך לתת תשובות לטענות הקשות שהעלו נגדו אנשי סגל בשב"ס. לא יהיה מנוס להרחיק אותו מהארגון ואם שב"ס לא יעשה את זה אז המשטרה תעשה את זה כאשר יזומן לחקירה. צריך להבין שבשביל לחקור בכיר כמו שריקי חייבים חשדות מוצקים וברורים. זה לא אם שריקי ייחקר, אלא מתי, ולמיטב ידיעתי זה לא ייקח עוד זמן רב".

משב"ס נמסר בתגובה כי "לא התקבלה מהמשטרה פנייה להרחיק את הקצין".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully