וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כאן גר מטריד בשירות שב"ס": המחאה נגד הבכיר החשוד בתקיפות מיניות

15.9.2020 / 19:50

פעילות תלו שלט מחאה נגד גונדר אשר שריקי החשוד בהטרדות מיניות ליד בניין מגוריו, ופיזרו הודעות בגנותו על המכוניות שחנו בסמוך. "רצינו להראות לנשים שהן לא לבד ושאנחנו מאמינות להן", סיפרה אחת הפעילות. "לקחנו על עצמנו להרתיע"

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

פעילות פמיניסטיות תלו הלילה (שלישי) שלט מחאה נגד גונדר אשר שריקי סמוך לבית שבו הוא מתגורר לסירוגין עם זוגתו בשוהם. הפעילות, מההתארגנות "לא שותקות", אף פיזרו פלאיירים על רכבים שחנו סמוך לבית. בשלט, שהוצב סמוך לכניסה לבניין, נכתב "אשר שריקי האמת תצא לאור". המחאה נגד שריקי מגיעה לאחר הפרסום בוואלה! NEWS, לפיו היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 פתחה בחקירה פלילית נגדו בחשד להטרדות מיניות והתעמרות, לאחר בדיקה סמויה שהתנהלה נגדו במשך כמה חודשים.

הפעילות הצמידו לשמשות הרכבים שחנו סמוך לבניין פלאיירים שבהם נכתב: "האם אתם באמת מכירים את השכן שלכם אשר שריקי? הוא חשוד בהטרדות מיניות, ניצול הכוח שלו כקצין בכיר וביחסי מרות". עוד נכתב בפלייר שהופץ כי "להתארגנות לא שותקות הגיעו עדויות רבות של נשים, פקידות ובנות שירות שנפגעו ממנו. באמת הייתם רוצים שזה יהיה השכן שלכם? עזרו לנו להפעיל לחץ ציבורי להעמדת אשר שריקי לדין!".

בנוסף לכך, פעילות "לא שותקות" אף צילמו תמונות של השלט והפלאיירים והפיצו אותן ברשתות החברתיות. אחת הפעילות סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי לפעולת המחאה היו שתי מטרות. "רצינו להראות לנשים שהן לא לבד ושאנחנו מאמינות להן. התחושות שקיבלנו מהעדויות שהגיעו אלינו הן נשים שמפחדות מאוד להתלונן על שריקי, כי יש לו הרבה כוח והוא פשוט מצליח להשתיק אותן", אמרה.

שלטים בגנותו של בכיר השב"ס, אשר שריקי בגין ניהול רומנים עם עובדות והטרדה לכאורה של צעירות שעבדו עמו. התארגנות לא שותקות, אתר רשמי
"נשים מפחדות להתלונן". שלטים בגנותו של שריקי סמוך לבניין/אתר רשמי, התארגנות לא שותקות

היא הוסיפה כי "אנחנו רוצות שהן יראו מה עשינו וידעו שאנחנו עומדות מאחוריהן". לדבריה, "המטרה השנייה הייתה להרתיע. אם מערכת אכיפת החוק לא עושה שום דבר, אז אנחנו ניקח את זה על עצמנו ואנחנו נרתיע אותו".

גורם בכיר במשטרה אישר את הפרסום בוואלה! NEWS, שלפיו היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 פתחה בחקירה פלילית נגד אשר שריקי. גורם המעורה בפרטי החקירה הוסיף כי רק לאחר פרסום הפרשה בוואלה! NEWS הצליחו חוקרי המשטרה לגבות תלונות ועדויות על הטרדות מיניות והתעמרות קשה מצדו לאורך השנים.

עוד בוואלה!

נשים בשב"ס טוענות כי בכיר בארגון הטריד מינית וניהל יחסים עם פקודותיו

לכתבה המלאה
גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס (משמאל)
אשר וקנין, מ"מ נציב שב"ס (מימין). דוברות שב"ס
שיחה קשה. מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין יחד עם שריקי/דוברות שב"ס

שריקי, ששהה בבידוד עד לסוף השבוע האחרון בשל מגע עם חולה קורונה מאומת, טרם נחקר וגורמים במשטרה אמרו כי הוא יזומן לחקירה באזהרה בתקופה הקרובה.

בנוסף לכך, לוואלה! NEWS נודע כי לאחר פרסום הכתבה התקיימה שיחה קשה בין מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין לשריקי. בכירים בשב"ס סיפרו כי וקנין אמר לו שעליו לצאת לחופשה כפויה, ושריקי ענה: "אם אתה מוציא אותי לחופשה כפויה אתה תצא ביחד איתי". וקנין שימש בעבר כסגנו של שריקי. משב"ס נמסר כי הדברים אינם נכונים, וכי אין להם אחיזה במציאות.

שלטים בגנותו של בכיר השב"ס, אשר שריקי בגין ניהול רומנים עם עובדות והטרדה לכאורה של צעירות שעבדו עמו. התארגנות לא שותקות, אתר רשמי
"שידעו שאנחנו עומדות מאחוריהן". שלטים בגנותו של שריקי סמוך לבניין/אתר רשמי, התארגנות לא שותקות

מהתחקיר עלה כי כמה נשים בשב"ס העידו ששריקי הטריד מינית עובדות, וקיים קשר מיני עם נשים שהיו כפופות לו, במקביל לקידומן בשורות הארגון. לפי העדויות, הבכיר אף התעמר לכאורה בפקודות שלא נענו לחיזוריו.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר כי מתחקיר וואלה! NEWS עולים "חשדות חמורים", והוסיף כי "ככל שהמשטרה תמצא שיש בחומרים שהועברו לידיה, כפי שפורסם בכתבה בוואלה! NEWS, עילה לפתוח בחקירה, אני בטוח כי יבררו את העניין עד תום, כפי שאני מצפה משב"ס לערוך בירור ככל שיועברו לידיהם תלונות בנושא".

בשב"ס טענו בתגובה לכתבה כי מאחר שלא הוגשה תלונה רשמית על פגיעה מינית, אין ביכולתם לקדם תהליכים בנדון. ואולם, החוק למניעת הטרדה מינית מחייב את שב"ס לבדוק את הטענות, גם אם לא הוגשה תלונה למשטרה.

שלטים בגנותו של בכיר השב"ס, אשר שריקי בגין ניהול רומנים עם עובדות והטרדה לכאורה של צעירות שעבדו עמו. התארגנות לא שותקות, אתר רשמי
פלאיירים בגנותו של שריקי על רכב ליד הבניין/אתר רשמי, התארגנות לא שותקות

מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, מיכל גרא מרגליות, קראה לשב"ס לבחון באופן דחוף את טענותיהן של הנשים, ולהעניק תמיכה וסיוע לנשים שנפגעו. במכתב לממלא מקום נציב שב"ס אשר וקנין, כתבה כי "עולה חשש כבד כי בשב"ס נוהגת תרבות ארגונית בעייתית המאפשרת פרקטיקות פסולות של פגיעה בנשים והטרדתן, וכי הביקורת על פרקטיקות אלה - מושתקת".

לדבריה של גרא מרגליות, "הטרדות והתנכלויות על רקע מיני אינן עניינן של הנשים הנפגעות בלבד - כי אם של הארגון בכללותו ושל החברה הישראלית בכללותה. על שב"ס לנהוג על פי הדין ולהעביר מסר חד משמעי בדבר אפס סבלנות לאלימות ולהטרדות מיניות נגד העובדות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully