וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תחקיר וואלה! NEWS: המשטרה פתחה בחקירה נגד בכיר שב"ס

2.9.2020 / 18:00

גונדר אשר שריקי צפוי להיחקר באזהרה, בעקבות טענות נשים בשב"ס לפיהן הטריד מינית, ניהל יחסים עם פקודותיו והתעמר באלו שלא נענו לחיזוריו. ללהב 433 הגיעו עדויות שהובילו לפתיחת החקירה. גורם המעורה בפרטים: "ישנם ממצאים העלולים לסבך את הקצין הבכיר"

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

היחידה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 פתחה היום (רביעי) בחקירה נגד גונדר אשר שריקי בעקבות תחקיר וואלה! NEWS, שחשף טענות של נשים לפיהן הוא הטריד מינית וניהל יחסים עם פקודותיו. לידי החוקרים הגיעו עדויות שאפשרו את פתיחת החקירה נגד שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס. בקרוב הוא אף צפוי להיחקר באזהרה במשטרה.

גורם המעורה בפרטים אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "שריקי מנסה לשדר עסקים כרגיל, אך בידי המשטרה ממצאים חשובים שמעלים חשדות שעלולים לסבך אותו".

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס. דוברות שב"ס, אתר רשמי
צפוי להיחקר באזהרה במשטרה. שריקי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

מהתחקיר עלה כי כמה נשים בשב"ס העידו ששריקי הטריד מינית עובדות, וקיים קשר מיני עם נשים שהיו כפופות לו, במקביל לקידומן בשורות הארגון. לפי העדויות, הבכיר אף התעמר לכאורה בפקודות שלא נענו לחיזוריו.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר כי מתחקיר וואלה! NEWS עולים "חשדות חמורים". אוחנה הוסיף כי "ככל שהמשטרה תמצא שיש בחומרים שהועברו לידיה, כפי שפורסם בכתבה בוואלה! NEWS, עילה לפתוח בחקירה, אני בטוח כי יבררו את העניין עד תום, כפי שאני מצפה משב"ס לערוך בירור ככל שיועברו לידיהם תלונות בנושא".

בעקבות הפרסום, פרקליטה של אשת סגל בשב"ס דרש בשבוע שעבר לפתוח בחקירה גלויה נגד הבכיר. לטענת עורך הדין, מרשתו פנתה למשטרה עם מידע בעייתי לכאורה בנוגע לשריקי, לרבות שמות של נשים שהוטרדו לכאורה.

עוד בוואלה!

אוחנה: מצפה משב"ס לברר את הטענות על הטרדה מינית מצד הבכיר

לכתבה המלאה
להב 433. ראובן קסטרו
לידי החוקרים הגיעו עדויות שאפשרו את פתיחת החקירה. להב 433/ראובן קסטרו

בשב"ס טענו בתגובה לכתבה כי מאחר שלא הוגשה תלונה רשמית על פגיעה מינית, אין ביכולתם לקדם תהליכים בנדון. ואולם, החוק למניעת הטרדה מינית מחייב את שב"ס לבדוק את הטענות, גם אם לא הוגשה תלונה למשטרה.

"מעביד חייב לנקוט באמצעים סבירים כדי למנוע הטרדה מינית או התנכלות במסגרת יחסי עבודה, ולטפל בכל מקרה ולקבוע דרך יעילה להגשת תלונה בשל הטרדה מינית או התנכלות, ולבירור התלונה ולטפל ביעילות במקרה של הטרדה מינית או התנכלות שידע אודותיהם, וכן לעשות כל שביכולתו כדי למנוע את הישנות המעשים האמורים וכדי לתקן את הפגיעה שנגרמה למתלונן עקב ההטרדה או ההתנכלות", נכתב בחוק למניעת הטרדה מינית.

מנכ"לית שדולת הנשים בישראל, מיכל גרא מרגליות, קראה לשב"ס לבחון באופן דחוף את טענותיהן של הנשים ולהעניק תמיכה וסיוע לנשים שנפגעו. במכתב שששלחה לממלא מקום נציב שב"ס אשר וקנין, כתבה כי "עולה חשש כבד כי בשב"ס נוהגת תרבות ארגונית בעייתית המאפשרת פרקטיקות פסולות של פגיעה בנשים והטרדתן, וכי הביקורת על פרקטיקות אלה - מושתקת".

לדבריה, "הטרדות והתנכלויות על רקע מיני אינן עניינן של הנשים הנפגעות בלבד - כי אם של הארגון בכללותו ושל החברה הישראלית בכללותה. על שב"ס לנהוג על פי הדין ולהעביר מסר חד משמעי בדבר אפס סבלנות לאלימות ולהטרדות מיניות נגד העובדות שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully