וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת סגל בשב"ס פנתה למשטרה: פתחו בחקירה נגד שריקי בחשד לעבירות מין

28.8.2020 / 9:00

פרקליטה של האישה, שהעבירה לדבריה מידע מבוסס נגד הבכיר בארגון אשר שריקי, דורש לחקור את הממצאים שנחשפו בוואלה! NEWS. אחת הקורבנות לכאורה: "אני יודעת שיש עוד נשים"

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

פרקליטה של אשת סגל בשב"ס דורש לפתוח בחקירה גלויה נגד גונדר אשר שריקי, בעקבות התחקיר שפורסם בוואלה! NEWS. מהכתבה עלה כי כמה נשים העידו כי שריקי הטריד מינית עובדות וקיים קשר מיני עם נשים שהיו כפופות לו, במקביל לקידומן בשורות הארגון.

לטענת עורך הדין, מרשתו פנתה למשטרה עם מידע בעייתי לכאורה בנוגע לשריקי, לרבות שמות של נשים שהוטרדו כביכול. הוא העביר שלשום (רביעי) מכתב בהול ליחידה הארצית לחקירת סוהרים, ודרש מהמשטרה לפתוח בחקירה גלויה לאור הממצאים בכתבה.

עורך הדין הוסיף כי במשטרה ובשב"ס נחשפו לטענות נגד שריקי, אך לא קידמו את הטיפול בנושא. ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי ביחידה הארצית לחקירת סוהרים החלו באחרונה בבדיקת טענות אלו.

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס. דוברות שב"ס, אתר רשמי
דרישה לפתוח בחקירה נגדו. גונדר אשר שריקי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

גורם בכיר באגף החקירות אמר כי במשטרה ניסו לבסס את המידע שהתקבל נגד שריקי, אך הדבר לא הצליח מאחר שנשים סירבו להתלונן. בשיחות סגורות טענו הנשים כי שריקי פגע בהן, אך הן חוששות לגשת למשטרה.

בשב"ס טענו בתגובה לכתבה כי מאחר שלא הוגשה תלונה רשמית על פגיעה מינית, אין ביכולתם לקדם תהליכים בנדון. ואולם, החוק למניעת הטרדה מינית מחייב את שב"ס לבדוק את הטענות, גם אם לא הוגשה תלונה למשטרה.

"מעביד חייב לנקוט באמצעים סבירים כדי למנוע הטרדה מינית או התנכלות במסגרת יחסי עבודה, ולטפל בכל מקרה ולקבוע דרך יעילה להגשת תלונה בשל הטרדה מינית או התנכלות, ולבירור התלונה ולטפל ביעילות במקרה של הטרדה מינית או התנכלות שידע אודותיהם, וכן לעשות כל שביכולתו כדי למנוע את הישנות המעשים האמורים וכדי לתקן את הפגיעה שנגרמה למתלונן עקב ההטרדה או ההתנכלות", נכתב בחוק למניעת הטרדה מינית.

עוד בוואלה!

נשים בשב"ס טוענות כי בכיר בארגון הטריד מינית וניהל יחסים עם פקודותיו

לכתבה המלאה
כמאתיים אסירים פונו מכלא סהרונים בשל החשש מקורונה, 12 במרץ 2020. דוברות שב"ס, אתר רשמי
"לגורמים המקצועיים בשב"ס לא הגיעו תלונות". כלא סהרונים/אתר רשמי, דוברות שב"ס

ענבל (שם בדוי), קצינה לשעבר בשב"ס שהוטרדה מינית לטענתה על ידי שריקי, אמרה לאחר פרסום הכתבה כי היא תשתף פעולה עם המשטרה. "אני חוששת משריקי, אך אחרי פרסום הכתבה אני פחות מפחדת", סיפרה. "אני יודעת שאני לא לבד ושיש עוד נשים שהוא הטריד מינית והתעמר בהן. אני אמסור לחוקרי המשטרה את כל הפרטים על מה ששריקי עשה לי, במטרה שעוד בנות יקבלו אומץ ויספרו למשטרה את האמת. הוא צריך לשלם על מעשיו".

בכיר בשב"ס אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מ"מ הנציב, אשר וקנין, מגבה את שריקי. "וקנין יודע ומכיר היטב את שריקי, ומודע למעשיו לאורך השנים", אמר.

משב"ס נמסר בתגובה: "כפי שנאמר בהתייחסותנו הקודמת, לגורמים המקצועיים בשב"ס לא הגיעו תלונות. עם זאת, בהתאם לחוק, כל חשד לביצוע עבירות פליליות ובכללן הטרדות מיניות, מטופל על ידי המשטרה. על כן, עומדת לזכות כל אדם האפשרות לפנות למשטרה אם קיים חשד להתרחשותה של עבירה".

עוד נמסר כי "כל ניסיון להכפיש ולפגוע בתדמית הארגון על ידי בכיר בארגון לכאורה הינו על רקע מינויים ולא נתייחס לכך שירות בתי הסוהר ימשיך לפעול במקצועיות ובנחישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully