וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות לאסירים ומעורבות בכירים: החשדות בפרשת יחסי המין בכלא צלמון

29.7.2020 / 16:56

בכירים בשב"ס סיפרו כי מהחקירה, שנפתחה בעקבות חשיפת וואלה! NEWS, עולה כי הסוהרת קיבלה כסף מאסירים עמם קיימה יחסים וניהלה קשר מעבר לשעות עבודתה. לטענתם, הפרשה במעורבות קצינים מהכלא וממחוז הצפון גרמה למשבר אמון: "מ"מ הנציב ידע על הפרטים ולא דיווח כמתבקש"

בווידאו: להב 433 תפתח בחקירה נגד הסוהרת שננעלה בתא עם 2 אסירים בכלא צלמון/צלמי וואלה! NEWS

גורם המעורה בפרטי פרשת יחסי המין בכלא צלמון סיפר היום (רביעי) בשיחה עם וואלה! NEWS על החשדות החמורים שעלו בתחקיר. לפי הגורם, מפרטים ראשוניים עלה שקצין המודיעין בכלא קיים יחסי מין עם הסוהרת, תושבת הצפון בת 29, בכמה הזדמנויות שונות - ובתמורה העניק לכאורה ולבקשתה הטבות לשני האחים האסירים. כמו כן, על פי החשד מלבד קצין המודיעין חשודים גם בכירים נוספים בכלא צלמון ובמחוז הצפון בקיום יחסי מין אסורים עם הסוהרת.

לפי גורמים בכירים בשב"ס, ייתכן ואחת ההטבות שהוענקו לאחים היא שהות משותפת של שניהם באותו תא. עוד עלה בתחקיר כי לשניים היה את מספר הטלפון של הסוהרת, והם נהגו להתקשר אליה מהטלפון הציבורי בכלא כשלא הייתה במשמרת.

חשד נוסף שייבדק בלהב 433 הוא כי הסוהרת אף קיבלה מהאחים כסף מזומן. "עולים חשדות שאין זו הפעם הראשונה שבה קיימה הסוהרת יחסי מין עם האסירים המדוברים", סיפר אחד הגורמים. "מתברר שהאחים היו מארגנים בכלא תחרויות הימורים בין האסירים על צבע התחתונים והחזייה של הסוהרת. הם כמובן ידעו מה הצבע, וכך מספר לא קטן של אסירים הפסידו בהימור ושילמו להם".

הסוהרת שנחשדת שקיימה יחסי מין עם אסירים וסגל בכיר. ללא, עיבוד תמונה
עומדת במרכז הפרשה. הסוהרת החשודה מכלא צלמון/עיבוד תמונה, ללא

המחלקה הארצית לחקירות סוהרים בלהב 433 פתחה בחקירה פלילית נגד הסוהרת וכמה קצינים, בהם בכירים בבית הסוהר ובמחוז הצפון, בעקבות חשיפת וואלה! NEWS. לאחר הפרסום מינה מפקד מחוז צפון בשב"ס, שרון שואן, את סגן מפקד המחוז אריק יעקב לקצין בודק של פרטי הפרשה. אולם שעות ספורות לאחר מכן הודיע כי בעקבות הממצאים, שהעלו חשודות חמורים, יש להעביר את הטיפול בפרשה ללהב 433.

בכיר המעורה בפרטים סיפר כי כמה מהחשודים בפרשה "החלו כבר לתאם עדויות ולשבש את חקירה המשטרה". לטענתו, "זה התחיל כבר ביום שני כשנחשפה הפרשה בתקשורת".

חדר הבקרה, כלא צלמון. מרץ 2017. אדריאן הרבשטיין
הסוהרת שהתה כשעתיים בתא ללא מכשיר קשר. חדר הבקרה בכלא צלמון/אדריאן הרבשטיין

בכירים בשב"ס תיארו משבר אמון בפיקוד הארגון, שלטענתם כמה מהבכירים ניסו לטייח את הפרשה בכלא צלמון. "קצין האג"מ של שב"ס, מוני ביטן, למד על האירוע מהפרסום. איש לא דיבר על זה וניסו להצניע את זה ככל הניתן", אמר אחד מהם. "ביטן זעם על מפקד מחוז הצפון ומ"מ נציב שב"ס אשר וקנין אשר הכירו את פרטי האירוע, אך לא דיווחו לו כמתבקש".

שרון שואן, אשר וקנין ומוני ביטן. דוברות שב"ס
משבר אמון בצמרת שב"ס. שואן, וקנין וביטן/דוברות שב"ס

מבירור ראשוני של המקרה, שאירע בליל שישי האחרון, עולה כי הסוהרת הייתה לבדה באגף. בתחילה, הסוהרת דיווחה כי נכנסה לתא לאחר שאחד מהאסירים אמר כי הוא אינו חש בטוב. לדבריה, דלת התא נטרקה אחריה מבלי שהיו עליה מפתחות או מכשיר קשר.

בהמשך, עלו תהיות לגבי התנהלותה. לפי מצלמות האבטחה, היא נכנסה לתא של האסירים בסמוך לשעה ארבע וחצי לפנות בוקר ושהתה שם עד אזור השעה שש וחצי בבוקר. אז הגיעו לאגף שני סוהרים וקצין וגילו לתדהמתם שהסוהרת לא נמצאת, והחלו לחפש אותה בתאים עד שהבחינו שהיא נעולה בתוך התא.

בכירים בשב"ס הביעו תמיהה על גרסתה של הסוהרת. "זה סיפור מוזר, הנוהל לגבי כניסה של סגל לתאי כליאה במהלך הלילה חד וברור. פתיחה של תא נעשית אך ורק באישור ובנוכחות קצין. למה היא נכנסה לשם ללא מכשיר קשר?", תהו. "מדוע לא הזעיקה מיד עזרה אם האסיר איבד את ההכרה כפי שהיא טענה? היא הרי יכלה לדפוק על הדלת של התא והיו שומעים אותה מיד".

אוחנה: "התנהלות שאין לה מקום בשב"ס"

בשב"ס מסרבים להתייחס לדברים ואומרים כי "האירוע הועבר לחקירת משטרה". שלשום הודיעו כי קצין המודיעין של כלא צלמון הוצא לחופשה כפויה עד לבירור העובדות לאחר החשדות החמורים שעלו נגדו. עוד נמסר מטעם הארגון כי "שירות בתי הסוהר ישתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ויפעל באופן נחרץ לחקר האמת".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, אמר בתגובה לפרסום כי "מדובר בטענות חמורות ביותר על התנהלות שאין לה מקום בשירות בתי הסוהר. אני מצפה מנציבות שב"ס ומגורמי המשטרה לערוך חקירה מעמיקה ולבצע טיפול שורש שיימנע הישנות של מקרים דומים. לא אשלים עם תרבות ארגונית מסוג זה וכזו המאפשרת לאירועים דומים להתרחש".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את האסירים, מסר כי "הכתבה שפורסמה מטעה בצורה קשה ומנותקת מהמציאות בכל הקשור למרשיי. למיותר לציין כי כל הרמיזות אודות פעילותה של הסוהרת, ובהקשר גם לגורמים אחרים, אין להם כל קשר למרשיי ויש להצר על כך כי בחרתם לערב את מרשיי בכתבה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully