וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: להב 433 תחקור את יחסי המין בכלא צלמון

28.7.2020 / 20:31

הקצין שמונה על ידי שב"ס לבדיקת המקרה בו סוהרת ננעלה בתא עם שני אסירים פליליים, העביר את הנושא לחקירת המחלקה לחקירות סוהרים. צעדים ננקטו נגד קצין המודיעין של בית הסוהר, שלפי החשד קיים איתה יחסים בעצמו. אוחנה: "התנהלות שאין לה מקום בשב"ס"

בווידאו: עצור מובל אזוק בבית המשפט/-

להב 433 תפתח בחקירה פלילית נגד הסוהרת שננעלה בתא עם שני אסירים פליליים בכלא צלמון, ועל פי החשד קיימה עמם יחסי מין. הקצין הבודק, שמונה על ידי שירות בתי הסוהר (שב"ס), הודיע היום (שלישי) כי במהלך הבדיקה עלו חשדות לעבירות פליליות מצדה, ועל כן הנושא הועבר לחקירת המחלקה חקירות סוהרים בלהב 433.

כמו כן, הוחלט להוציא את קצין המודיעין של בית הסוהר לחופשה כפויה עד לבירור העובדות - בחשד שגם הוא קיים עמה יחסי מין. במשטרה צפויים גם לזמן קצינים בכירים במחוז צפון לחקירה באזהרה, בחשד שקיימו יחסי מין עם הסוהרת.

המקרה פורסם לראשונה בוואלה! NEWS. שירות בתי הסוהר מסר כי בעקבות האירוע, התקיים תחקיר ראשוני של מפקד בית הסוהר, שהתבסס על עדותה של הסוהרת ומעורבים נוספים. "על סמך פרטי התחקיר הראשוני ניתנה התייחסות לאירוע", נמסר משב"ס, לאחר שבתחילה טענו כי אחד מהאסירים בתא שאליו נכנסה סובל מבעיות בלב, והסוהרת רצה לתא לאחר שזיהתה אסיר מחוסר הכרה והחלה בביצוע פעולות לבדיקת מצבו.

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
אסיר בכלא/יותם רונן

על רקע ההתפתחויות האחרונות, משב"ס נמסר היום כי "בעקבות חומרת המקרה וממצאים שעלו מהתחקיר, מינה מפקד מחוז צפון את סגן מפקד המחוז, קצין בדרגת תת-גונדר לקצין בודק לאירוע. נוכח הממצאים הראשוניים, עלה חשד לפלילים ובעקבות כך ובהמלצת מפקד המחוז הורה מ"מ נציב בתי הסוהר, להעביר את החקירה היום לטיפול משטרת ישראל ביאח"ס". שב"ס מסר גם כי "שירות בתי הסוהר ישתף פעולה באופן מלא עם גורמי החקירה ויפעל באופן נחרץ לחקר האמת".

מבירור ראשוני של המקרה, שאירע בליל שישי האחרון, עולה כי הסוהרת הייתה לבדה באגף. בתחילה, הסוהרת דיווחה כי נכנסה לתא לאחר שאחד מהאסירים אמר כי הוא אינו חש בטוב. לדבריה, דלת התא נטרקה אחריה מבלי שהיו עליה מפתחות או מכשיר קשר.

בהמשך, עלו תהיות לגבי התנהלותה. לפי מצלמות האבטחה, היא נכנסה לתא של האסירים בסמוך לשעה ארבע וחצי לפנות בוקר ושהתה שם עד אזור השעה שש וחצי בבוקר. אז הגיעו לאגף שני סוהרים וקצין וגילו לתדהמתם שהסוהרת לא נמצאת, והחלו לחפש אותה בתאים עד שהבחינו שהיא נעולה בתוך התא.

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
סוהרים מכלא צלמון, ב-2017/ראובן קסטרו

בכירים בשב"ס הביעו תמיהה על גרסתה של הסוהרת. "זה סיפור מוזר, הנוהל לגבי כניסה של סגל לתאי כליאה במהלך הלילה חד וברור. פתיחה של תא נעשית אך ורק באישור ובנוכחות קצין. למה היא נכנסה לשם ללא מכשיר קשר?", תהו. "מדוע לא הזעיקה מיד עזרה אם האסיר איבד את ההכרה כפי שהיא טענה? היא הרי יכלה לדפוק על הדלת של התא והיו שומעים אותה מיד".

בשב"ס הביעו תמיהה גם על כך שהקצין הבודק - סגן מפקד המחוז תת-גונדר אריק יעקב - מונה רק לאחר פרסום הפרשה: "כשרוצים לחקור באמת ממנים קצין בודק ממחוז אחר, מי שממנה קצין בודק מאותו מחוז מנסה לטייח". גורמים בכירים בשב"ס הצביעו על כך ש"בין הסוהרת לבין מספר אנשי סגל בכירים מתקיימים לאורך תקופה יחסים אסורים בכלא. הדבר אף ידוע לגורמים הבכירים בנציבות שב"ס ששומרים כעת על שתיקה לאור המבוכה".

בכיר בפיקוד שב"ס אמר מוקדם יותר כי "עולים חשדות כבדים שמה שקרה כאן הוא פלילי וצריך לעבור מיד לחקירת משטרה. יש כאן יחסים אסורים שקיימה הסוהרת עם מספר אנשי סגל ויש כאן כניסה שלה לתא של האחים שעל פי העובדות בשטח לא נראית תמימה, זה חמור וחייב להיבדק רק על ידי גורמי המשטרה ולא בתוך שב"ס".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
"התנהלות שאין לה מקום". אוחנה/פלאש 90, ללא

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, אמר בתגובה לפרסום כי "מדובר בטענות חמורות ביותר על התנהלות שאין לה מקום בשירות בתי הסוהר. אני מצפה מנציבות שב"ס ומגורמי המשטרה לערוך חקירה מעמיקה ולבצע טיפול שורש שיימנע הישנות של מקרים דומים. לא אשלים עם תרבות ארגונית מסוג זה וכזו המאפשרת לאירועים דומים להתרחש".

עורך דינם של האסירים: "לכל הרמיזות אין קשר למרשיי"

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את האסירים, מסר כי "הכתבה שפורסמה מטעה בצורה קשה ומנותקת מהמציאות בכל הקשור למרשיי. מרשי נזקק לטיפול רפואי וקרא קריאה לבקש את אותו טיפול רפואי, טיפול שאכן קיבל על ידי הגורמים המוסמכים".

לדברי עו"ד בסרגליק, "שב"ס ולו לרגע לא חשב ולא חושב שיש דבר שלא היה בסדר או לא תקין מצד מרשיי, וכל תחקיר ככל שנערך על ידי שב"ס, לא טען לרגע שבוצע דבר כלשהו שאינו קשורה מצד מרשיי. למיותר לציין כי כל הרמיזות אודות פעילותה של הסוהרת, ובהקשר גם לגורמים אחרים, אין להם כל קשר למרשיי ויש להצר על כך כי בחרתם לערב את מרשיי בכתבה זו".

(עדכון ראשון: 19:19)

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס
  • סוהרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully