וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בשב"ס: סוהרת ננעלה למשך שעות בתא עם שני אסירים פליליים

26.7.2020 / 20:08

סוהרת בבית הסוהר "צלמון" שמעה קריאות עזרה מאחד התאים, רצה לעבר אסיר שאיבד את הכרתו ולא הבחינה כי הדלת נטרקה מאחוריה כשהיא ללא מכשיר קשר. היא שוחררה רק כעבור שעתיים על ידי קצין שהבחין בה כשערך ספירת בוקר. גורם בארגון: "חוסר אחריות". שב"ס: "האירוע תוחקר"

בווידאו: עצור מובל אזוק בבית המשפט/-

סוהרת בשב"ס ננעלה בתא כליאה למשך כמה שעות עם שני אסירים פליליים בבית הסוהר "צלמון" שבצפון הארץ - כך נודע לוואלה! NEWS. האירוע החריג התרחש בסוף השבוע, אז נכנסה הסוהרת לתא, לאחר שאחד מהאסירים דיווח כי חברו אינו חש בטוב. דלת התא נטרקה עליה מבלי שהיו עליה מפתחות או מכשיר קשר. הסיטואציה הייתה עלולה להעמיד את הסוהרת בפני סכנת חיים, במקרה שהאסירים היו רוצים לפגוע בה, או לחטוף אותה לשם מיקוח.

בסביבות השעה 04:30, שמעה הסוהרת קריאה לעזרה בתא באחד האגפים בבית הכלא, בו שוהים שני אסירים, אחד מהם בעל רקע רפואי קרדיולוגי. בתגובה, היא רצה לתא ומצאה בו אסיר כשהוא מחוסר הכרה. היא החלה לבצע בדיקות כדי להעריך את מצבו ורק אז הבחינה כי דלת התא נטרקה מאחוריה, כשמכשיר הקשר שלה נשאר בעמדת הזקיף. רק לאחר כשעתיים, בהן הייתה כלואה יחד עם שני האסירים הפליליים, הבחין בסוהרת קצין משמרת שביצע את ספירת הבוקר בתאים ושחרר אותה.

גורם בכיר בשב"ס מתח ביקורת על המחדל. "זה סיפור חמור שמפקד המחוז חייב לתת עליו את הדעת ולהפיק ממנו לקחים", אמר הגורם. "תחשוב מה עובר על סוהרת שננעלת עם שני אסירים פליליים בתא אחד בשעת לילה. יש כאן חוסר אחריות שלה ושל המפקדים שלה".

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
הסוהרת שוחררה מהתא רק בספירת הבוקר - כעבור שעתיים. אסירים בכלא/יותם רונן

בשב"ס הדגישו את תגובתה המהירה של הסוהרת למצבו של האסיר, והוסיפו כי האירוע תוחקר. "סוהרת הגיבה במהירות לקריאות עזרה מאחד האגפים, לקראת השעה 04:30, מתא בו שוהים שני אסירים שאחד מהם בעל רקע רפואי קרדיולוגי. הסוהרת רצה לתא וזיהתה אסיר מחוסר הכרה ומיד החלה בביצוע פעולות לבדיקת מצבו. האסיר אט-אט החל להתאושש ולחזור לעצמו".

עוד נמסר משב"ס כי "במהלך הסיוע לאסיר הבחינה כי דלת התא נטרקה אחריה ומכשיר הקשר הושאר בעמדת הזקיף. צוות סוהרים נשלח לאגף לאחר שהסוהרת לא ענתה לבדיקת קשר ופתחו את התא". בשב"ס ציינו כי "האירוע תוחקר על ידי מפקד הכלא לצורך הפקת לקחים וחידוד נהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully