וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפרסום בוואלה! NEWS: הרב הראשי של שב"ס יפוטר מתפקידו

12.7.2020 / 14:18

מ"מ נציב שב"ס העביר לשר לביטחון פנים המלצה לפטר את גונדר-משנה עופר אלמליח, שהפרקליטות מתכוונת להגיש נגדו כתב אישום בגין קבלת טובות הנאה. על פי החשד, הוא נתן עדיפות לעמותה של מקורביו במתן שירותי דת, והכניס כסף לכיסו הפרטי. בכיר בארגון: "זה רק קצה הקרחון"

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

(בווידיאו: החשד לדיווח כוזב על ידי בכיר שב"ס אשר שריקי לצורך קבלת הטבות מס)

שירות בתי הסוהר (שב"ס) פתח בהליך פיטורים נגד גונדר-משנה עופר אלמליח, הרב הראשי של הארגון. זאת, לאחר הפרסום בוואלה!NEWS על החשד שקיבל טובות הנאה וכוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום. ההמלצה לפיטוריו הועברה מלשכת ממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר אשר וקנין לחתימתו הסופית של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה. בשב"ס אישרו כי מתנהל הליך פיטורים נגד אלמליח.

גורם בכיר בשב"ס הגדיר את הרב אלמליח כ"אדם עם לשון חלקלקה, שעשה לא מעט קומבינות ומשלם עכשיו ביוקר". עוד הבהיר הגורם כי "הוא לא לבד. סיפור הרב הוא רק קצה הקרחון בשחיתות שקיימת בשב"ס ולא נחקרת במשטרה".

פרקליטות מחוז מרכז מתכוונת להגיש את כתב האישום בכפוף לשימוע עד סוף החודש. בתום החקירה, שניהלה יחידת להב 433 בחשד לעבירות של טוהר המידות, אלמליח קיבל זימון לשימוע שייערך בשבועות הקרובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אדם עם לשון חלקלקה, שעשה לא מעט קומבינות". הרב אלמליח/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי עדויות שהגיעו לחוקרים, עמותה בה עבדו שני מקורבים למשפחתו של הרב קיבלה עדיפות, על פני עמותות אחרות, במתן שירותי דת בשירות בתי הסוהר. בעקבות אותה התנהלות, הכניס לכאורה הרב כסף לכיסו הפרטי.

עו"ד תומר נווה, המייצג את אלמליח, יצא המתקפה על הכוונו לפטר אותו. "מדהים ששירות בתי הסוהר בוחר לפטר את הרב עוד לפני שהוגש כתב האישום ועוד לפני קיום השימוע בפרקליטות בסוף החודש", מסר עו"ד נווה. "חבל שבמקום לפטר את מי שצריך לפטר משב"ס עוסקים בפיטוריו של מרשי".

עוד בוואלה!

בכיר בשב"ס קיבל הטבות מס של עשרות אלפי שקלים בגין דיווח כוזב

לכתבה המלאה

החשדות לשחיתות בשב"ס

פרשה זו מצטרפת לתחקיר נוסף שפורסם בוואלה! NEWS במעורבות בכיר בשירות בתי הסוהר - גונדר אשר שריקי, שלכאורה קיבל הטבות מס בגובה עשרות אלפי שקלים בשנה בניגוד לחוק. שריקי, המכהן כראש אגף האסיר, הצהיר כי הוא מתגורר בעוטף עזה, אולם מידע ועדויות שהגיעו לידינו מצביעים כי מרכז חייו - הקריטריון לפי נקבע אם הוא זכאי להטבת מס - הוא בשוהם, שם הוא מתגורר עם זוגתו.

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס. דוברות שב"ס, אתר רשמי
חשד נוסף לשחיתות בשב"ס. שריקי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

שריקי, לשעבר מפקד מחוז הדרום בשב"ס שאף היה מועמד לתפקיד נציב שב"ס, התגורר עם אשתו לשעבר בבאר יעקב. לפני כשלוש שנים הם נפרדו, והוא העתיק את מקום מגוריו לקיבוץ דורות. מאז הוא בקשר עם זוגתו הנוכחית, ולפני כשנה וחצי עבר שריקי ללון עמה בביתה ולנהל אורח חיים משותף.

מהמידע עולה כי שריקי גר בדירה שכורה בדורות, ואינו נחשב חבר קיבוץ. הוא נוהג להגיע לדורות כמה פעמים בחודש, לשם הוא מביא את ילדיו מנישואים הקודמים. ייתכן כי בקרוב תיפתח חקירה בעניינו של שריקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully