וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין המודיעין הראשי בשב"ס הוקלט מטיח האשמות בקודמו: "פוגע בביטחון המדינה"

6.7.2020 / 22:41

בהקלטה שהגיעה לוואלה! NEWS נשמע תת גונדר משה אוחיון מאשים את תת גונדר יובל ביטון, כיום סגן מפקד מחוז מרכז בשב"ס, בהתערבות באגף המודיעין ובשיח עם אסירים - אף שכבר אינו בתפקיד. "סוהרים ייפגעו מהשטויות שלו". שב"ס: "לא נתייחס להדלפות שמטרתן לפגוע בארגון"

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

(בוודיאו: גונדר אשר שריקי קיבל הטבות מס של עשרות אלפי שקלים בגין דיווח כוזב)

מהקלטה שהגיע לידי וואלה! NEWS נשמע תת גונדר משה אוחיון, ראש חטיבת המודיעין בשב"ס, מטיח דברים קשים וחמורים על התנהלות קודמו בתפקיד, תת גונדר יובל ביטון, המשמש כיום סגן מפקד מחוז מרכז בשב"ס. בהקלטה נשמע אוחיון מספר לקצינים בכירים בארגון כי תת גונדר ביטון ממשיך "לבחוש בחטיבת המודיעין בשירות בתי הסוהר", למרות שכבר לא משמש בתפקיד מודיעיני בשב"ס.

"הוא פגע בביטחון המדינה כשהיה קצין מודיעין ראשי, הוא היה מכניס לאסירים ביטחוניים מוצרים מבחוץ בניגוד לנהלים, במקרים מסוימים הוא רוכש את זה מקופת המודיעין של שב"ס למרות שהדבר אסור", כך אוחיון בהקלטה. עוד אמר ראש חטיבת המודיעין בשיחה שהוקלטה כי "הבנאדם מעביר היום חופשי מידע לגורמים כאלה ואחרים ברמה שזה פוגע בביטחון המדינה והחשש שלי שסוהרים יפגעו בגלל השטויות שלו". אוחיון הוסיף כי שלח לביטון "מסרים": "תשחרר, תשחרר את האנשים פה".

קצין המודיעין הראשי של שב"ס, משה אוחיון. דוברות שב"ס
תת גונדר משה אוחיון לצד ארדן ומ"מ נציב השב"ס אשר וקנין/דוברות שב"ס

קצין בכיר בשב"ס שנכח בשיחה עם תת גונדר אוחיון, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "למרות שיובל ביטון כבר לא במודיעין שב"ס, עדיין יש לו שם אנשי סגל שהיו פקודים שלו ומשתפים אתו פעולה. הוא ממשיך לדבר עם ראשי המחבלים בבתי בכלא השונים וראשי ארגוני פשיעה מעל ראשו של ראש חטיבת המודיעין בארגון" עוד אמר אותו קצין כי מ"מ נציב השב"ס, אשר וקנין, מאפשר לדבר להתרחש ולא מגבה את תת גונדר אוחיון, "ביטון מנסה להכשיל את אוחיון ולייצר כאוס בחטיבת המודיעין".

בכיר אחר בשב"ס סיפר בשיחה עם וואלה NEWS !כי תת גונדר אוחיון אף פנה למפקד שלו, גונדר מוני ביטן, המשמש ראש אגף הביטחון והמבצעים בשב"ס, והתריע בפניו על הסכנה המיידית לשלומם של אנשי הסגל בשל ההתערבות של ביטון בענייני מודיעין. הוא אף ביקש ממנו אישור לקיום פגישה עם השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, בכדי לספר לו על התנהלותו של ביטון.

ראש חטיבת המודיעין של שב"ס: "שב"ס מנע פיגוע חטיפת חייל לצורכי מיקוח". אתר רשמי, אתר רשמי
"מנסה ליצור כאוס בחטיבת המודיעין". תת גונדר יובל ביטון/אתר רשמי, אתר רשמי

"יש אסירים ביטחוניים שלא מוכנים לשתף פעולה עם אוחיון, רוצים לדבר רק עם יובל ביטון וזה דבר חמור", אמר בכיר שב"ס והוסיף כי "אין שום צורך לסגן מפקד מחוז לדבר עם אסירים ביטחוניים אלא אם יש אירוע חריג או הנחייה של מפקד המחוז, בשביל זה יש את אנשי המודיעין. אבל ביטון המשיך לדבר עם ראשי ארגוני מחבלים וגם ראשי ארגוני פשע, קורא להם 'אחי' ונותן להם הטבות מפליגות".

ביטון החל לשרת בשב"ס בתפקיד רופא שיניים ובמהלך תפקידו יצר קשרים טובים עם ראשי ארגוני מחבלים בכלא, מה שסלל את דרכו לראש חטיבת המודיעין בארגון. בשנת 2005 העניק ביטון ריאיון לעיתון "מקור ראשון", שם אמר כי "אני לא מחפש חרטה אצל האסירים אלא הרהורים על דרך אחרת, של הידברות". לדבריו, "אני יודע שהיום, בחוץ, עושים דיאלוג עם אנשים שהיו בכלא. אז מה, אלה שבחוץ יותר טובים? רוב האנשים בהנהגה הפלסטינית עשו מעשים נוראים. מה ההבדל? היום הוא בבית סוהר, מחר הוא מנהיג. אני תמיד אומר, אם בזכותי, יובל ביטון, הוא יבין שאנחנו לא מפלצות, שאנחנו גם שוחרי שלום, שגם אנחנו רוצים לחיות, הרווחתי".

גונדר אשר וקנין מ"מ נציב שב"ס
בטקס לזכר הנספים באסון הכרמל, עיקול המוות, 17 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
לא מגבה את תת גונדר אוחיון. מ"מ נציב שב"ס אשר וקנין/שלומי גבאי

"לי אין מנדט פוליטי. אני גם לא מתעסק בפוליטיקה. זה לא מעניין אותי", הוסיף תת גונדר ביטון בריאיון. "אני מדבר איתם על החיים. משקיע בזה הרבה. אני נמצא באגפים, בתאים, יושב איתם לפעמים שלוש וארבע שעות. הם אומרים לי, 'חיכינו לך'. גם הם מחכים לשיחות האלה". הוא סיפר כי אחד מהרגעים שהותירו בו רושם עז קרה בכלא נפחא, בערב יום הזיכרון - כמה חודשים אחרי שנכנס לתפקידו. "בתוך בית הסוהר לא שומעים את הצפירה. ידעתי שבחוץ יש טקסים ושאני, במקום להשתתף בהם, מטפל באסיר שרצח אזרחים ישראלים. סיימתי לטפל בו ואחד החובשים שאל אותי, 'אתה יודע מי זה?', אמרתי, 'נראה ילד, בטח זרק אבנים'. החובש צחק. 'ילד?', אמר לי,' זה המחבל שדרדר את קו 405'. זה היה יום שהייתה לי בו תחושה קשה מאוד שליוותה אותי חודשים אחר כך. אז בעצם הבנתי שאני נמצא בתפקיד מטורף, שאני לא יכול לחבר את הפרצופים למעשים, שאולי עדיף ככה, כי אי אפשר להתמודד עם זה. זאת המגננה הנפשית שלי. אני לא יכול להיות המצפון של כל החברה הישראלית. גם ככה קשה לי".

אולם, על פי ביטון, היו סיטואציות בהן התקשה לנתק את "הפרצופים למעשים", כמו במקרה בו טיפל בשיניו של לא אחר מאשר יגאל עמיר. "ידעתי שאצלי על הכיסא יושב האיש שאחראי לאחד הזעזועים הקשים שקרו בחברה הישראלית. פתאום באים אלי ואומרים שהרוצח 'רוצה טיפול שיניים'. אני זוכר ששמעתי את השלשלאות של יגאל עמיר מתקרבות לדלת, במסדרון. הידיים שלי רעדו. אמרתי לעצמי, וואלה, איך אני אצליח לטפל בו? חשבתי על זה שיש לי קושי, פעם ראשונה, לתת לו את הטיפול הכי מקצועי, לנתק את מה שאני מרגיש כלפי הבן אדם. לרבין אף אחד כבר לא ייתן טיפול שיניים ואני צריך לשים את הכפפות, לבדוק מה כואב לו, להיות רופא".

משב"ס נמסר בתגובה להקלטת תת גונדר אוחיון כי "אין בכוונתנו להתייחס לרכילות מגמתית ולהדלפות שמטרתן לפגוע בארגון. בשב"ס פועלים קצינים וקצינות, סוהרות וסוהרים ערכיים, מקצועיים ואיכותיים שלכל אחד ואחת מהם תרומה לארגון בתפקידיו השונים. כל ניסיון להציג אותם באור שלילי חוטא לאמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully