וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסתובב באולמות, לידיעתכם": האזהרה בשב"ס על "ביקורת הפתע" של הח"כ

ח"כ משה ארבל מש"ס ביקר בביהמ"ש השלום בפ"ת בכדי לבחון מקרוב איזוק לא חוקי של עצירים. לאחר שהעיר לשופט על עציר כבול, קצין יחידת נחשון שנכח באולם הפיץ בהודעת וואטסאפ לחבריו את תמונתו של ארבל, והזהיר אותם מפניו. גורם ביחידה: "ההודעה לא הייתה צריכה להישלח"

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: גונדר אשר שריקי קיבל הטבות מס של עשרות אלפי שקלים בגין דיווח כוזב)

ח"כ משה ארבל (ש"ס), חבר ועדת הפנים של הכנסת, קיים שלשום (רביעי) סיור פתע בבית משפט השלום בפתח תקווה, במטרה לבחון מקרוב את סוגיית איזוק עצירים באולמות בית המשפט, שנידונה בוועדת הפנים של הכנסת. אולם, לאחר שהעיר לשופט שעציר אזוק בניגוד לחוק, אחד מקציני יחידת נחשון מבית משפט השלום בפתח תקווה שלח בקבוצות הווטסאפ של היחידה את תמונתו של חבר הכנסת ושיגר אזהרה מפניו לקציני נחשון בבתי משפט אחרים.

בהודעה שהגיעה לידי וואלה! NEWS נכתב: "שימו לב, ח"כ משה ארבל מש"ס מסתובב באולמות בבתי המשפט לגבי הכבילה, היה בפ"ת. לידיעתכם".

בתגובה לכך, אמר קצין ביחידת נחשון בשיחה עם וואלה! NEWS כי ההודעה לא הייתה צריכה להישלח וכי מדובר ב"התנהגות מביכה". לדבריו, "החוק ברור, במקרה קיצון אוזקים אדם באולם בית משפט. רובם של הסוהרים והקצינים מקפידים על זכויות העצירים אבל יש לצערי גם כאלה ששמים פס על זכויות חשודים ומתנהגים לעצירים בצורה מחפירה. במקום לחדד נהלים מזהירים מפני חבר הכנסת, זו התנהגות מבישה".

הודעת האזהרה שהופצה בקבוצת הווצאפ של יחידת נחשון עם תמונתו של משה ארבל. -, אתר רשמי
ההודעה שהופצה בקבוצת הוואצאפ של קציני יחידת נחשון/אתר רשמי, -

גם אם הייתה הצדקה חריגה לכבול את העציר, סוהרי יחידת נחשון היו מחוייבים לעדכן את השופט שיש באולם עציר אזוק אך לא עשו זאת, בניגוד לנהלים.

על פי החוק, כבילת אסירים בבתי משפט אמורה להיות במקרים חריגים בלבד, ולא הכלל. בפועל, הדבר מופר ברגל גסה על ידי יחידת נחשון של שב"ס.

שלשום הגיע ח"כ ארבל אל בית משפט השלום בפתח תקווה. מאחר ולא זוהה על ידי הנוכחים, איפשר לו הדבר לצפות באופן בלתי אמצעי בהפרת זכויות שמתבצעת באולמות בית המשפט. ארבל נכנס לאחד מאולמות המעצרים בזמן דיון, שם הבחין בעציר יושב כשהוא אזוק ברגליו והעיר על כך לשופט ארז מלמד.

עוד בוואלה!

מדוע סגר המשנה לפרקליט המדינה תיק עבירות מין של קצין בכיר בשב"ס?

לכתבה המלאה

השופט מלמד, שלא זיהה את חבר הכנסת, שאל לזהותו ולקשר שלו לתיק, לכך השיב ארבל: "לשאלת בית המשפט אם אני קשור לתיק אני משיב שלא, אני עושה ביקורי פתע וממה שאני רואה המשיב אזוק ברגליו".

בעקבות כך פנה השופט לנציג שב"ס שנכח בדיון ושאל מדוע העציר כבול. הנציג קרא לכלאי אביאל אוחנה, המשמש כמפקדם של סוהרי יחידת נחשון בפתח תקווה, שהסביר לשופט כי "היה פה בלבול, יש פה צוות חדש שלא מכיר וזה לא יקרה שוב". השופט הורה לשחרר את האיזוק מרגליו של העציר ודחה את המשך הדיון למועד אחר.

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי "שרות בתי הסוהר בכלל ויחידת נחשון, האמונה על אבטחת האסירים והעצורים בבתי המשפט - בפרט,פועלים בהתאם להחלטת בית המשפט". הם הוסיפו כי "ככל והוחלט, לאזוק עצור בידיו ו/או רגליו באולם בית המשפט, הדבר ייעשה רק לאחר ביצוע הערכת מצב פרטנית לפיה יעלה חשש סביר למסוכנות מהעצור, ובהתאם לעילות הקבועות בחוק, בהנחיות ופקודות השירות".

עוד נמסר משב"ס כי "במקרה הנדון, יובהר כי מדובר בדיון בעניינו של עצור בחשד לאירוע אלימות במשפחה, שהתקיימה כלפיו הערכת מצב כדין, ושממנה עלה חשש למסוכנות פגיעה וגרימת נזק לנוכחים באולם, משכך כבילתו ברגליו בלבד, נעשתה בשיקול דעת, מחויבת בהתאם לנסיבות ולדין ומידתית". הם הוסיפו כי "עניין התכתובת הפנימית יבדק ואף יבחן משמעתית. חשוב להדגיש ששירות בתי הסוהר מקבל כל בקרה שמבצעים נבחרי ציבור ואחרים ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם גופי האכיפה והמשפט מתוך קיום הנחיות החוק".

(עדכון ראשון 15:13)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully