וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתא מפוקח ומצולם: עצור בעל נטיות אובדניות שם קץ לחייו

29.6.2020 / 18:10

עורך דינו של הגבר בן ה-54, שנעצר בגין עבירות רכוש, הזהיר את ביהמ"ש כי הוא ניסה להתאבד יומיים בלבד לפני המעצר. אולם, חרף שיבוצו בתא המיועד למצבים אלה, הוא הצליח בניסיונו. בשב"ס אמרו כי "הנסיבות נחקרות", אך המקרה מעלה שאלות לגבי היחס לעצירים אובדניים

בווידאו: נעצרה עו"ד ממרכז בחשד שהבריחה סמים לאסיר/צילום: דוברות שב"ס

(בווידאו: עו"ד נעצרה בחשד שהבריחה סמים לאסירים, בפברואר)

גבר בן 54 מפתח תקווה שנעצר ביום שבת בגין עבירות רכוש התאבד הלילה (שני) בתאו בבית המעצר אבו כביר בתל אביב, חרף אזהרות עורך דינו כי הוא בעל נטיות אובדניות. מפרוטוקול דיון הארכת המעצר שנערך לחשוד עולה כי עורך דינו, שי אורן, התריע כי מדובר בחשוד אובדני יומיים לפני המעצר, שניסה להתאבד בביתו באמצעות בליעת כדורים. עקב כך, הוא הוחזק בתא מפוקח ומצולם, אך גם ניסיון זה לא מנע את מותו.

בעת הארכת המעצר בבית משפט השלום בתל אביב, הוסיף עו"ד אורן כי הוא "מבקש לצמצם את ימי המאסר ולפקח על החקירה. כמו כן, גם נבקש בדיקה בבית המעצר על ידי פסיכיאטר, ובמידת הצורך לתת טיפול תרופתי מכיוון שהחשוד סובל מדיכאון".

בית מעצר אבו כביר. משה שי, פלאש 90
גם המצלמות לא מנעו את ההתאבדות. בית המעצר אבו כביר/פלאש 90, משה שי

סגנית נשיא בית משפט השלום בתל אביב, אפרת אור אליאס, קבעה בהחלטתה כי בשל חשד סביר לביצוע עבירות רכוש יוארך מעצרו של החשוד, והורתה לשירות בתי הסוהר על ביצוע בדיקת פסיכיאטר במהלך ימי המעצר, מוקדם ככל הניתן. בשב"ס לקחו את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית ושיחה עם עובד סוציאלי, שלאחריה שיבצו אותו בתא מפוקח ומצולם בשל החשש שינסה לפגע בעצמו. אולם, גם זה לא סייע והחשוד הצליח לשים קץ לחייו בתוך התא באבו כביר.

עוד בוואלה!

"מסתובב באולמות, לידיעתכם": האזהרה בשב"ס על "ביקורת הפתע" של הח"כ

לכתבה המלאה

האירוע העלה שאלות בנוגע ליעילותם של התאים המפוקחים, וכן הימצאות עזרים שיכולים לסייע לאדם שרוצה לפגוע בעצמו בתוכם. סימני שאלה אלה גברו כששירות בתי הסוהר פרסמו הודעה על "מות אסיר", ולא ציינו את התאבדותו בתא המצולם.

"הודעה על מות עצור פלילי. עצור בבית מעצר 'תל אביב' נמצא לפנות בוקר מת בתאו. הוזמנה ניידת נט"ן ובוצעו בו פעולות החייאה ללא הצלחה", כתבו בשב"ס, וציינו גם כי "נסיבות האירוע נחקרים כמקובל".

זוהי לא הפעם הראשונה שבה אסיר מתאבד בתאו. לפני כחצי שנה התאבד אסיר נוסף, באותו הגיל, התאבד בתאו בבית הסוהר איילון. אותו אסיר נשפט ל-20 שנות מאסר בגין עבירות מין טרם מותו.

שב"ס: "משקיעים את מירב המאמצים למניעת מקרי אובדנות"

משב"ס נמסר בתגובה כי "מבלי לפגוע בפרטיותו ובחסיונו הרפואי של העצור, נוכל לומר כי ביומיים בהם שהה בחזקת שב"ס נפגש מספר פעמים עם גורמי הטיפול בהם רופא פסיכיאטר, עובדות סוציאליות וגורמי רפואה נוספים ואף הוחזק בתא מפוקח. סגל בית המעצר פעל בהתאם לחוות דעתם המקצועית".

בשב"ס הוסיפו כי "מדובר באירוע מצער, אך חשוב להדגיש ששירות בתי הסוהר משקיע את מירב המאמצים האפשריים למניעת מקרי אובדנות בבתי הסוהר. בשלב זה האירוע נמצא בחקירה ולא נוכל להוסיף פרטים לגביו".

אם אתם או אדם בסביבתכם נמצא במשבר ועלול להיות אובדני, אנא פנו לעזרה מקצועית. ניתן לעשות זאת בדרכים הבאות: שיחה עם מוקד ער"ן בטלפון 1201, ובאתר האינטרנט של סה"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully