וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הסוהרת שננעלה בתא עם אסירים - נכנסה כדי לקיים עמם יחסי מין

28.7.2020 / 15:24

מתחקיר המקרה שאירע בסוף השבוע בכלא צלמון, עולה כי האישה נמצאה נעולה בשעות הלילה עם אסירים פליליים, ופעלה כך שלא יוכלו לאתרה. בכירים בארגון טוענים כי היא נכנסה מרצונה לתא וסתרו את הטענה כי נכנסה במטרה לסייע להם רפואית. שב"ס: "אירוע חריג"

בווידאו: עצור מובל אזוק בבית המשפט/-

בשירות בתי הסוהר חושדים כי הסוהרת בכלא צלמון שדיווחה כי ננעלה בתאם של שני אסירים פליליים נכנסה בכוונה אל התא וקיימה עמם יחסי מין. בתחילה דיווחה הסוהרת כי נכנסה לתא, לאחר שאחד מהאסירים אמר כי הוא אינו חש בטוב. לדבריה, היא החזיקה במפתחות לתא אך ברגע שהדלת נטרקה לא ניתן לפתוח אותה מבפנים, ומכשיר הקשר לא היה בידה. כעת, עולות תהיות לגבי התנהלותה.

מבירור ראשוני של המקרה, שאירע בליל שישי האחרון בכלא צלמון ופורסם בוואלה! NEWS לראשונה, עולה כי הסוהרת הייתה לבדה באגף. בכל אגף יש לסוהר חדר עם מסכי טלוויזיה וטלפון קווי. הסוהרת, על פי החשד, הניחה בצד את שפופרת הטלפון כך שלא יוכלו להתקשר. לאחר מכן, הוציאה מצרור המפתחות של האגף את המפתח של התא שבו כלואים אחים עבריינים, והשאירה את צרור המפתחות ומכשיר הקשר.

בית כלא כרמל בעתלית, אסירים נפגשים עם משפחות, יוני 2016. יותם רונן
תקרית חמורה בכלא צלמון/יותם רונן

לפי מצלמות האבטחה, הסוהרת נכנסה לתא של האסירים בסמוך לשעה ארבע וחצי לפנות בוקר ושהתה שם עד אזור השעה שש וחצי בבוקר. אז הגיעו לאגף שני סוהרים וקצין וגילו לתדהמתם שהסוהרת לא נמצאת, והחלו לחפש אותה בתאים עד שהבחינו שהיא נעולה בתוך התא.

בכירים בשב"ס הביעו תמיהה על גרסתה של הסוהרת. "זה סיפור מוזר, הנוהל לגבי כניסה של סגל לתאי כליאה במהלך הלילה חד וברור. פתיחה של תא נעשית אך ורק באישור ובנוכחות קצין. למה היא נכנסה לשם ללא מכשיר קשר?", תהו. "מדוע לא הזעיקה מיד עזרה אם האסיר איבד את ההכרה כפי שהיא טענה? היא הרי יכלה לדפוק על הדלת של התא והיו שומעים אותה מיד".

מפקד מחוז צפון בשב"ס שרון שואן מינה את תת-גונדר אריק יעקב, סגן מפקד המחוז, לקצין בודק בתקרית. בכיר אחר בשב"ס הביע פליאה על כך שהקצין הבודק מונה רק לאחר פרסום הפרשה. "הקצין שמונה לחקור את האירוע הוא ממחוז צפון. כשרוצים לחקור באמת ממנים קצין בודק ממחוז אחר, מי שממנה קצין בודק מאותו מחוז מנסה לטייח. גורמים בכירים בשב"ס הצביעו על כך שבין הסוהרת לבין מספר אנשי סגל בכירים מתקיימים לאורך תקופה יחסים אסורים בכלא. הדבר אף ידוע לגורמים הבכירים בנציבות שב"ס ששומרים כעת על שתיקה לאור המבוכה".

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"הנוהל לגבי כניסה של סגל לתאי כליאה במהלך הלילה חד וברור". סוהרים בכלא צלמון/ראובן קסטרו

גורם בפיקוד שב"ס אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי הקצין שמונה יבדוק גם את החשד ליחסים אסורים וכי כל הכיוונים נבדקים. בכיר אחר הוסיף: "עולים חשדות כבדים שמה שקרה כאן הוא פלילי וצריך לעבור מיד לחקירת משטרה. יש כאן יחסים אסורים שקיימה הסוהרת עם מספר אנשי סגל ויש כאן כניסה שלה לתא של האחים שעל פי העובדות בשטח לא נראית תמימה, זה חמור וחייב להיבדק רק על ידי גורמי המשטרה ולא בתוך שב"ס".

בשב"ס טענו בתחילה כי אחד מהאסירים בתא שאליו נכנסה סובל מבעיות בלב, והסוהרת רצה לתא לאחר שזיהתה אסיר מחוסר הכרה ומיד החלה בביצוע פעולות לבדיקת מצבו. ואולם, גורמים המקורבים לאחים אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי הדבר אינו נכון.

משב"ס נמסר בתגובה: "כפי שכבר מסרנו, מדובר באירוע חריג. לאור ממצאי הבדיקה הראשונית, מינה מפקד מחוז צפון את סגן מפקד המחוז לקצין בודק לבדיקת המקרה. לאחר הגשת ממצאי התחקיר וככל ויימצא לנכון, יינקטו צעדים פיקודיים ומשמעתיים".

עו"ד אייל בסרגליק המייצג את האסירים מסר כי "הכתבה שפורסמה מטעה בצורה קשה ומנותקת מהמציאות בכל הקשור למרשיי. מרשי נזקק לטיפול רפואי וקרא קריאה לבקש את אותו טיפול רפואי, טיפול שאכן קיבל על ידי הגורמים המוסמכים. שב"ס ולו לרגע לא חשב ולא חושב שיש דבר שלא היה בסדר או לא תקין מצד מרשיי, וכל תחקיר ככל שנערך על ידי שב"ס, לא טען לרגע שבוצע דבר כלשהוא שאינו קשורה מצד מרשיי. למיותר לציין כי כל הרמיזות אודות פעילותה של הסוהרת, ובהקשר גם לגורמים אחרים, אין להם כל קשר למרשיי ויש להצר על כך כי בחרתם לערב את מרשיי בכתבה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully