וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה: מצפה משב"ס לברר את הטענות על הטרדה מינית מצד הבכיר

31.8.2020 / 19:23

השר לביטחון הפנים הדגיש כי בתחקיר וואלה! NEWS נחשפו "חשדות חמורים" על כך שאשר שריקי ניהל קשר מיני עם פקודותיו, במקביל לקידומן. גם בשדולת הנשים פנו למ"מ נציב שב"ס לבחון את הטענות: "עולה חשש כבד לתרבות ארגונית בעייתית שהביקורת עליה מושתקת"

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר היום (שני) כי תחקיר וואלה! NEWS, שחשף טענות של נשים בשב"ס לפיהן גונדר אשר שריקי הטריד מינית וניהל יחסים עם פקודותיו, מעלה "חשדות חמורים לכאורה".

"ככל שהמשטרה תמצא שיש בחומרים שהועברו לידיה, כפי שפורסם בכתבה בוואלה! NEWS, עילה לפתוח בחקירה, אני בטוח כי יבררו את העניין עד תום, כפי שאני מצפה משב"ס לערוך בירור ככל שיועברו לידיהם תלונות בנושא", הוסיף השר אוחנה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
"מצפה משב"ס לערוך בירור". אוחנה/פלאש 90, ללא

במקביל, מנכ"לית שדולת הנשים בישראל מיכל גרא מרגליות שיגרה מכתב לממלא-מקום נציב שב"ס אשר וקנין, בעקבות התחקיר. גרא מרגליות קראה לשירות בתי הסוהר לבחון באופן דחוף את טענותיהן של הנשים ולהעניק תמיכה וסיוע לנשים שנפגעו.

"עולה חשש כבד כי בשב"ס נוהגת תרבות ארגונית בעייתית המאפשרת פרקטיקות פסולות של פגיעה בנשים והטרדתן וכי הביקורת על פרקטיקות אלה - מושתקת", כתבה. "הטרדות והתנכלויות על רקע מיני אינן עניינן של הנשים הנפגעות בלבד - כי אם של הארגון בכללותו ושל החברה הישראלית בכללותה. על שב"ס לנהוג על פי הדין ולהעביר מסר חד משמעתי בדבר אפס סבלנות לאלימות ולהטרדות מיניות כנגד העובדות שלו".

טיפול שירות בתי הסוהר בפגיעות מיניות. ., צילום מסך
המכתב ששלחו בשדולת הנשים למ"מ נציב שב"ס/צילום מסך, .

מהתחקיר עלה כי כמה נשים העידו כי שריקי הטריד מינית עובדות וקיים קשר מיני עם נשים שהיו כפופות לו, במקביל לקידומן בשורות הארגון. בעקבות הפרסום, פרקליטה פרקליטה של אשת סגל בשב"ס דרש בשבוע שעבר לפתוח בחקירה גלויה נגד שריקי. לטענת עורך הדין, מרשתו פנתה למשטרה עם מידע בעייתי לכאורה בנוגע לשריקי, לרבות שמות של נשים שהוטרדו כביכול.

עורך הדין הוסיף כי במשטרה ובשב"ס נחשפו לטענות נגד שריקי, אך לא קידמו את הטיפול בנושא. ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי ביחידה הארצית לחקירת סוהרים החלו באחרונה בבדיקת טענות אלו.

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס. דוברות שב"ס, אתר רשמי
"חשדות חמורים". שריקי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

גורם בכיר באגף החקירות אמר כי במשטרה ניסו לבסס את המידע שהתקבל נגד שריקי, אך הדבר לא הצליח מאחר שנשים סירבו להתלונן. בשיחות סגורות טענו הנשים כי שריקי פגע בהן, אך הן חוששות לגשת למשטרה.

שב"ס: "לגורמים המקצועיים לא הגיעו תלונות"

בשב"ס טענו בתגובה לכתבה כי מאחר שלא הוגשה תלונה רשמית על פגיעה מינית, אין ביכולתם לקדם תהליכים בנדון. ואולם, החוק למניעת הטרדה מינית מחייב את שב"ס לבדוק את הטענות, גם אם לא הוגשה תלונה למשטרה.

"כפי שנאמר בהתייחסותנו הקודמת, לגורמים המקצועיים בשב"ס לא הגיעו תלונות. עם זאת, בהתאם לחוק, כל חשד לביצוע עבירות פליליות ובכללן הטרדות מיניות, מטופל על ידי המשטרה. על כן, עומדת לזכות כל אדם האפשרות לפנות למשטרה אם קיים חשד להתרחשותה של עבירה", מסרו בשב"ס. "כל ניסיון להכפיש ולפגוע בתדמית הארגון על ידי בכיר בארגון לכאורה הינו על רקע מינויים ולא נתייחס לכך שירות בתי הסוהר ימשיך לפעול במקצועיות ובנחישות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully