וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתבכות נוספת של בכיר השב"ס: בנו נעצר בחשד לגידול סמים בירושלים

14.7.2020 / 15:01

שוטרים שפשטו על חצר ביתו של נדב שריקי איתרו 14 שתילי קנאביס, אותם גידל בטענה של בעיה רפואית. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-6 ימים, אך השופט שחרר אותו למעצר בית. מדובר בעוד מכה לאביו, גונדר אשר שריקי, שקיבל הטבות מס של עשרות אלפי שקלים בגין דיווח כוזב

בווידאו: גונדר אשר שריקי בכנס "מחוץ לחומות" של שירות בתי הסוהר/מערכת וואלה! NEWS

(בווידאו: גונדר אשר שריקי קיבל הטבות מס של עשרות אלפי שקלים בגין דיווח כוזב)

בנו של בכיר שב"ס, גונדר אשר שריקי, נעצר בשבוע שעבר בחשד שגידל בחצר ביתו 14 שתילים של סם מסוג קנאביס. פעילות מודיעינית הובילה את שוטרי מחוז ירושלים לדירה ברחוב הגפן בעיר, שם גילו בחצר את השתילים ועצרו במקום את נדב שריקי. בנו של שריקי טען כי יש לו בעיה רפואית ולכן הוא מגדל קנאביס.

נדב שריקי שהה לילה במעצר ואז הובא לדיון בבית משפט השלום בירושלים להארכת מעצרו. נציג המשטרה, רס"ב אבי שבתאי, אמר כי המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של שריקי בשישה ימים. "שוטרי בילוש הגיעו לביתו, ביקשו לעשות חיפוש", ציין שבתאי. "החשוד התנגד אך בכל זאת בוצע חיפוש, במהלכו נתפסו 14 עציצים גדולים במשקל ברוטו של יותר מ-18 קילוגרם. בתיקה של אחותו נתפס חומר החשוד כסם לבן, שריקי טען שמדובר בסם ששייך אליו".

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס. דוברות שב"ס, אתר רשמי
בחצר דירת בנו נתפסו 14 שתילי קנאביס. אשר שריקי (צילום: דוברות שב"ס)/אתר רשמי, דוברות שב"ס

שופט השלום בירושלים, אורן סילברמן, דחה את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו בכמה שעות נוספות כדי לאפשר את השלמת החקירה. בהחלטתו קבע: "יש חשד סביר ברף גבוה לעבירת גידול סם שהמחוקק קבע לה מסוכנות. האיזון הנכון יהיה בהארכת מעצרו של החשוד עד לשעה מאוחרת ולאחר מכן ישוחרר החשוד למעצר בית מלא".

במשטרת ירושלים ערערו לבית המשפט המחוזי, שדחה את בקשתם והתיר על כנה את החלטת שופט השלום לשלוח את שריקי למעצר בית. החקירה בעניינו נמשכת.

עו"ד דוד ברהום המייצג את שריקי מסר בתגובה כי "מדובר בחיפוש ואיתור סמים בבית שהיה נגוע באי חוקיות, לא גובה בצו שופט ובמסגרתו גם נעשתה פגיעה חמורה בפרטיות של אחת מבנות המשפחה. תמוה כיצד חיפוש באזור מגוריו של החשוד נעשה על ידי כוחות משטרה מתחנת משטרה אחרת". לטענת עורך הדין, "קשה לי להאמין שיוגש כאן כתב אישום, אך ככל שיוגש אנו נטען כי יש לפסול את כל הראיות בתיק".

הבכיר ממשיך להסתבך

זו מכה נוספת לאביו של נדב, גונדר שריקי, שבחודש מאי האחרון פורסם בתחקיר וואלה! NEWS כי הוא מצהיר למדינה על מגורים בעוטף עזה, על אף שלפי עדויות מהל את מרכז חייו עם זוגתו ביישוב שוהם - מה שעשוי להוות לכאורה עבירת מרמה.

מהתחקיר עלה כי שריקי גר בדירה שכורה בדורות, ואינו נחשב חבר קיבוץ. הוא נוהג להגיע לדורות כמה פעמים בחודש, לשם הוא מביא את ילדיו מנישואים הקודמים.

באוגוסט האחרון מונה שריקי לתפקידו הנוכחי בנציבות שב"ס ברמלה. "המגורים עם בת זוגו נוחים מאוד, ומכיוון שהוא משרת במרכז הארץ הוא חוסך לעצמו את הנסיעות מדי יום הלוך-חזור מהדרום למרכז", אמר גורם המעורה בפרטים.

תיבות הדואר בבניין מגוריו של גונדר אשר שריקי בשוהם 13 במאי 2020. יותם רונן
הכניסה לבניין מגוריו של שריקי בשוהם (צילום: יותם רונן)/יותם רונן

על פי החוק, מי שמתגורר בקיבוץ דורות זכאי לזיכוי ממס בשיעור של 20% מהכנסתו החייבת עד להכנסה של 241,080 שקל בשנה. הזכאות להטבה ממס ניתנת רק למי שמרכז חייו הוא ביישוב המזכה. כך למשל, מי שעובד במרכז הארץ ומתגורר בה בדירה שכורה, אך חוזר מדי סוף שבוע למשפחתו שבעוטף עזה, אינו זכאי להטבה. במקרה של שריקי, מדובר בהטבה שיכולה להגיע לעשרות אלפי שקלים, שכן לא עדכן את המדינה בשינוי כתובתו. אי דיווח בנסיבות אלה יכול להוות לכאורה עבירות של קבלת דבר במרמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully