וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר תחקיר וואלה! NEWS: בכיר שב"ס אשר שריקי נחקר בחשד להטרדות מיניות

עודכן לאחרונה: 18.1.2021 / 19:22

לפי החלטת המשטרה, שריקי יורחק ממתקני שב"ס והוצאתו לחופשה כפויה תיבחן. הוא חשוד בהטרדה מינית של נשים בארגון, ניהול יחסים אסורים עם פקודותיו והתעמרות בעובדיו. בחודשים האחרונים היחידה לחקירת סוהרים אספה עדויות וממצאים ועשרות אנשי סגל שעבדו עמו נחקרו

מערכת וואלה!

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשירות בתי הסוהר, נחקר הבוקר (ראשון) באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירת סוהרים בלהב 433 בלוד. שריקי זומן לחקירה בעקבות תחקיר וואלה! NEWS שחשף טענות של אנשי סגל בשב"ס לפיהן הוא הטריד מינית וניהל יחסים אסורים עם פקודותיו והתעמר בעובדיו. בשב"ס הודיעו כי בהתאם להחלטת המשטרה, שריקי הורחק ממתקני הארגון והוצאתו לחופשה כפויה תיבחן בהמשך החקירה.

גורם המעורה בפרטים אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מאז פרסום התחקיר ניסה שריקי לשדר עסקים כרגיל, ובשב"ס אף סירבו להשעות אותו מהתפקיד. מאז פורסם התחקיר, עמלו חוקרי היחידה לחקירת סוהרים בלהב 433 על איסוף עדויות וממצאים שיבססו את החשדות החמורים נגד שריקי, ובחודשים האחרונים זומנו למשטרה עשרות אנשי סגל שעבדו עמו. החקירה בעניינו מתנהלת בשיתוף יחידת יהלום של רשות המיסים.

זימונו לחקירה נעשה באישור פרקליטות המדינה, בשל דרגתו שמקבילה לדרגת ניצב במשטרה. היועצת המשפטית של שב"ס, יוכי גינסין, הכינה חוות דעת שקובעת כי יש להשעות את שריקי מתפקידו עד לסיום החקירה.

גונדר אשר שריקי, ראש אגף האסיר בשב"ס. דוברות שב"ס, אתר רשמי
"שם את היד שלו על הרגל שלי". גונדר אשר שריקי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

אחת מהעדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS הייתה של ענבל (שם בדוי), קצינה ששירתה בשב"ס תחת פיקודו של שריקי. "חזרתי מחופשת לידה והגעתי אליו למשרד. הוא אמר למזכירה שלו שהכניסה אותי אליו לחדר - 'וואו, תראי איך היא רזתה, איך היא נראית טוב'", סיפרה. "כשהיא יצאה התיישבתי על כיסא מולו. הוא נעמד מולי ואמר: 'עכשיו את יכולה להישאר איתנו בלילות', תוך כדי שהוא שם את היד שלו על הרגל שלי. הדפתי אותו, עניתי לו שזה לא יקרה, קמתי ויצאתי". ענבל הוסיפה כי "מאז, הוא החל להתעמר בי בצורה קשה על מנת שאתפטר משב"ס".

ענבל עברה אירוע לבבי במהלך שירותה בשב"ס. חוות דעת פסיכיאטרית שקיבלה מהפסיכיאטר ד"ר מיכאל קופילוב קבעה כי ענבל סובלת מפוסט-טראומה לאחר אירוע הלב שעברה, לטענתה בשל ההתעמרות בה. היא מוכרת בביטוח הלאומי עם 20% נכות בגין פוסט טראומה.

שלטים בגנותו של בכיר השב"ס, אשר שריקי בגין ניהול רומנים עם עובדות והטרדה לכאורה של צעירות שעבדו עמו. התארגנות לא שותקות, אתר רשמי
נשים חששו שהוא ינקום בהן אם יתלוננו. שלטים בגנותו של שריקי/אתר רשמי, התארגנות לא שותקות

ח', ששירתה במשך שנים רבות בשירות בתי הסוהר תחת פיקודו של שריקי, מסרה בתצהיר שהגישה לבית המשפט, במסגרת תביעה אזרחית שמתנהלת נגד שב"ס, כי היא ראתה התנהלות בעייתית מצדו במו עיניה. "שריקי לא בחל באמצעים כדי לחזר אחרי פקודות שלו", טענה. "באחת הפעמים תפסנו אותו על 'חם' במשרדו, מנשק ומתחבק עם בת שירות לאומי שהייתה תחת פיקודו", סיפרה. "כששריקי הבין שראו אותו, הוא נבהל והדף את בת השירות לאחור".

עדות נוספת שהגיעה לידי וואלה! NEWS מעלה חשד כי שריקי נקם באישה אחרת בארגון לאחר שזו לא נענתה לחיזוריו. אותה אישה, אשת סגל בשב"ס, סיפרה למקורביה כי שריקי העביר אותה למתקן כליאה אחר המרוחק מביתה לאחר שסירבה לחיזוריו, והחליט "להתעלל" בה.

"היא מאוד כעסה שהוא פגע לה בעבודה והעביר אותה למתקן אחר. היא יצרה קשר עם שריקי ואיימה עליו שאם לא יחזיר אותה למתקן הכליאה שבו היא עבדה היא תגיש עליו תלונה במשטרה", סיפרו בסביבתה לוואלה! NEWS. שריקי כנראה לא רצה להסתבך ונענה לבקשתה. "הוא חושב שהוא כל יכול ומי שלא נענית לחיזוריו נענשת, ואז מתחיל להתעמר בה במגוון דרכים. הרוב שותקות וסובלות מזה".

פרטי המקרה הגיעו לידיעת המחלקה הארצית לחקירות סוהרים, שזימנה את אשת הסגל במטרה שזו תגיש תלונה. בכיר במשטרה המעורה בפרטי החקירה אמר כי היא סירבה בכל תוקף להגיש תלונה נגד שריקי מחשש שיתנקם בה - אך אישרה בפני חוקרי להב 433 את המקרה.

שלטים בגנותו של בכיר השב"ס, אשר שריקי בגין ניהול רומנים עם עובדות והטרדה לכאורה של צעירות שעבדו עמו. התארגנות לא שותקות, אתר רשמי
ניהל לכאורה יחסי מרות עם פקודה. שלט מחאה בביתו של שריקי/אתר רשמי, התארגנות לא שותקות

גורמים בכירים בארגון סיפרו כי לצד אותן נשים שחוו לכאורה הטרדה מינית, שריקי אף ניהל רומן עם אישה תחת פיקודו. לפי עדויות שהגיעו לידי וואלה! NEWS, מערכת היחסים בין ס', קצינת כליאה במחוז הדרומי, לשריקי, התקיימה בין השנים 2016-2013, אז כיהן האחרון כמפקד מחוז דרום. יחסים אלו הפרו לכאורה את החוק, שאוסר על קיום קשר בין גורמים שנמצאים ביחסי מרות.

גורמים בארגון מספרים כי שריקי לא הצהיר על יחסיו עם ס' באופן מידי כמתחייב. הקצינה, נטען, המשיכה לשרת תחת פיקודו במחוז הדרומי בעת שניהלה איתו קשר רומנטי. לאחר תקופה שבה שמרו שריקי וס' על הרומן בחשאי, כיום הם חיים בזוגיות. ס' כבר לא כפופה אליו, וממשיכה לשרת בשב"ס בתפקיד אחר.

בכירים בשב"ס סיפרו כי שריקי ניהל כמה מערכות יחסים עם נשים בארגון, במשך שנים, כשבחלק מהמקרים אותן נשים הכפופות לו זכו לקידום בארגון במקביל לקשר עמו. "שריקי ידוע כגבר עם 'חולשה' לנשים, וזה לא משנה לו אם הן פקודות שלו או לא", אמרו. לטענתם, נשים שדחו את שריקי שילמו מחיר מקצועי כבד.

משרדי להב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
"עשה בארגון ככל העולה על רוחו". להב 433/טליה קדוש

"לא אחת שריקי היה אומר לפקודיו, 'אלוהים סולח, אני לא'", סיפר אחד הבכירים. "הוא עושה בארגון ככל העולה על רוחו. חמור מכך, כל בכירי שב"ס הנוכחיים וגם אלו שהיו שם בשנים האחרונות יודעים וידעו היטב על מעלליו, אבל מפחדים ממנו בארגון ואיש אינו מעז לפתוח עליו".

כמו כן בחודש מאי האחרון פורסם כי שריקי מצהיר למדינה על מגורים בעוטף עזה, אף שלפי עדויות הוא מנהל את מרכז חייו עם זוגתו ביישוב שוהם - מה שעשוי להוות לכאורה עבירת מרמה. מתחקיר וואלה! NEWS עלה כי שריקי גר בדירה שכורה בקיבוץ דורות, ואינו נחשב לחבר קיבוץ. הוא נוהג להגיע לדורות כמה פעמים בחודש בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully