וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לפני המועד: נתניהו שוקל חסינות ומבקש לדחות מענה לכתב האישום

עודכן לאחרונה: 6.1.2021 / 17:30

סנגורי ראש הממשלה פנו לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לשנות את נושא הדיון, שנועד להציג לשופטים בעל פה את מענה הנאשמים לכתב האישום בתיקי האלפים. עורכי הדין ביקשו לדחות את מתן התשובה וישקלו להגיש בקשת חסינות חדשה בעקבות הגשת כתב האישום המתוקן

בווידאו: עו"ד חדד מתייחס לתקן את כתב האישום נגד נתניהו בתיק 4000/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש היום (רביעי) מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות את מתן המענה לכתב האישום, וזאת בשל הגשת כתב האישום המתוקן בתיק 4000. נכון להיום, אמור להתקיים בעוד שבוע דיון בעל פה בפני השופטים בנוגע למענה של הנאשמים לכתב האישום.

בבקשה שהגישו סנגורי ראש הממשלה, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, הם מבקשים לדחות את הגשת התשובה לכתב האישום המתוקן לכל המוקדם עד ל-3 בפברואר. נכון לעכשיו, התשובה אמורה להיות מוגשת עד ליום שני הקרוב בשעה 10:00 בבוקר. על פי הלו"ז הקיים, שלב ההוכחות במשפט אמור להיפתח בחודש פברואר, כאשר טרם נקבע לכך תאריך מדויק.

סנגורי נתניהו מבקשים לשנות את נושא הדיון, כך שיעסוק בבקשתם לבטל את כתב האישום, וזאת לשיטתם בשל העובדה שהפרקליטות לא מסרה את אישורי בית המשפט לפתוח בחקירות נגד ראש הממשלה, כפי שמתחייב בחוק. עוד כותבים סנגורי נתניהו בבקשה כי הם בוחנים אפשרות להגיש בקשת חסינות חדשה לאור תיקון כתב האישום. לבקשה הצטרפו גם שאר הנאשמים בתיקי האלפים - בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס.

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | נתניהו בעת הגעתו לאולם הדיונים 24 במאי 2020. רויטרס
בקשה לשינוי נושא הדיון. נתניהו בפתח משפטו, מאי/רויטרס

פרקליטי נתניהו הבהירו כי בשלב זה הוא לא ביקש חסינות. "ההתייחסות של פרקליטי רה"מ לעניין החסינות היא עניין טכני שבא בעקבות סוגיה משפטית שעלתה בימים האחרונים: האם העובדה שהפרקליטות הגישה כתב אישום חדש מחייבת על פי חוק דיון מחודש בכנסת? טרם התקבלה לכך תשובה ועל כן רה"מ לא דן בעניין. כידוע, בכתב האישום הישן רה"מ ויתר על החסינות על אף שעמדה לו הזכות לכך, וזאת בניגוד לקמפיין התקשורתי המטעה שטען שהוא לא יוותר על החסינות".

אתמול הגישה הפרקליטות לבית המשפט ולנאשמים מזכר בחתימת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו הוא מפרט באילו ישיבות ובאילו תאריכים נתן אישור בעל פה, לדבריו, לחקירות ראש הממשלה. אף שלדברי היועץ ההסכמה לפתיחה בחקירה תועדה בפרוטוקול הישיבות, הפרוטוקולים לא נמסרו כרגע והפרקליטות מבקשת מבית המשפט להסתפק בכך.

מנגד, סנגורי נתניהו טוענים כי מדובר בביזיון של החלטת בית המשפט, שהורתה לפרקליטות "למסור להגנה את האישורים, בפורמט הקיים לגבי כל אחד מהם". הסנגורים מבקשים לבטל את כתב האישום בשל אי-מסירת האישורים, ואף מבקשים כי הדיון בשבוע הבא יתמקד בבקשה זו. לדבריהם, "המזכר שהוגש אינו מציית להחלטת בית המשפט הנכבד, והוא עולה כדי עשיית דין עצמי".

משפט ראש הממשלה בנימין נתניהו , 19.7.2020. ראובן קסטרו
יתר הנאשמים הצטרפו לבקשת נתניהו. אלוביץ' והתובעת ליאת בן ארי, יולי/ראובן קסטרו

הפרקליטות הגישה השבוע כתב אישום מתוקן נגד ראש הממשלה בתיק 4000, העוסק בשוחד עבור שינוי הסיקור באתר וואלה! NEWS. לפי כתב האישום המתוקן, קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו ב-150 דרישות לשינוי הסיקור עבורו ועבור בני משפחתו, והוא היה מודע לכך שמשפחתו פונה לבני הזוג אלוביץ' "בהיקף ניכר ובאופן שיטתי".

לתיקון צורף פירוט של המקרים הנכללים בכתב האישום, בהם 315 "אירועים קונקרטיים" ו-230 דרישות מפורשות להיטיב את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו. "הפניות כוללות דרישות להטיב את הסיקור התקשורתי של נתניהו ובני משפחתו, להגדלת זמן החשיפה של ידיעות חיוביות או מחיקה, דרדור או שינוי כותרות של ידיעות שליליות על נתניהו או בני משפחתו, דרישות לסיקור שלילי של יריבים פוליטיים ודרישה למנוע שידור ריאיון שנערך עם נתניהו", נכתב.

לקראת כתב האישום המלא

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully