וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מבקש לדחות תשובתו לבג"ץ על ניגוד העניינים: "מצוי בעומס בניהול המדינה"

16.12.2020 / 17:31

רה"מ נדרש להשיב לשאלת בג"ץ עד מחר, אך הגיש בקשה ל-21 ימים נוספים בשל "עומס במשרד עורכי דינו" וב"ניהול מבצע החיסונים". הוא הוסיף שיפעל לפי ההסדר שגיבש מנדלבליט עד לדיון, למרות התנגדותו. היועמ"ש הסכים לדחייה וציין שנתניהו מחויב להסדר כך או כך

בווידאו: עו"ד חדד מתייחס לתקן את כתב האישום נגד נתניהו בתיק 4000/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (רביעי) בקשה לדחות את מתן תשובתו לבג"ץ בנוגע להסדר ניגוד העניינים שלו, ובנוגע לעיכוב המינויים הבכירים הדורשים את אישור הממשלה. נתניהו אמור היה להשיב לעתירות עד מחר, אולם ביקש 21 ימים נוספים בשל "עומס במשרדי עורכי דינו", וכן משום ש"ראש הממשלה מטבע הדברים מצוי בעומס רב בשל ניהול ענייני המדינה השוטפים ובכלל זה ניהול מבצע החיסונים וההתמודדות עם נגיף הקורונה וניהול ענייניה המדיניים והבטחוניים של המדינה, דבר הדורש ארכה לגיבוש תצהיר התשובה מטעמו".

בבקשת הדחייה כתב נתניהו כי אף שהוא טוען שהוא אינו מחויב להסדר ניגוד העניינים שערך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הוא יפעל לפיו עד לדיון בעתירה. היועמ"ש מסר כי הוא מסכים לדחייה, תוך שציין את התחייבות נתניהו לפעול בינתיים על פי ההסדר, ותוך שהוא מציין את עמדתו העקרונית - לפיה נתניהו ממילא מחויב להסדר. ההכרעה בין שתי העמדות תהיה חלק מרכזי בדיון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במתקן חיסוני הקורונה של מכבי, תל אביב, 13 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"עורכי הדין עמוסים". נתניהו/ראובן קסטרו

שני הגופים שהגישו את העתירות - התנועה לאיכות השלטון וקבוצת "מבצר הדמוקרטיה" - נחלקו ביניהן ביחס לבקשה. הראשונה הסכימה לדחייה אך ביקשה לדחות את הדיון לפרק זמן קצר משלושה שבועות, וזאת בשל "תקופת חירום בה עומדים לפתחה של הממשלה מינויים דחופים הדורשים הכרעה דחופה בעתירה דנן, ולרבות מינויים של פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה". לעומת זאת, "מבצר הדמוקרטיה" שמיוצגת על ידי עו"ד דפנה הולץ לכנר מסרה כי היא מתנגדת נחרצות לכל דחייה.

בג"ץ הוציא לפני חודש צו על תנאי המורה לראש הממשלה לנמק מדוע הסדר ניגוד העניינים שגיבש מנדלבליט, בנוגע לנושאים שנתניהו מנוע מלעסק בהם בשל היותו נאשם בפלילים, אינו מחייב אותו. בנוסף, נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ נדרשו להשיב מדוע לא יקבעו מועד מוסכם, שעד אליו ישלימו את כל המינויים הבכירים שזקוקים לאישור הממשלה ונותרו תקועים. התגובה הייתה אמורה להינתן עד מחר.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
"נתניהו ממילא מחויב להסדר". מנלדבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

לפי רשימת המינויים המעוכבים של מזכירות הממשלה שהגיע הבוקר לידי וואלה! NEWS, קרוב ל-60 מינויים בממשלה ובשירות הציבורי מעוכבים בחצי השנה האחרונה בגלל המשבר הפוליטי.

בראש הרשימה נמצאים מינויים בכירים ביותר כמו פרקליט המדינה, מנכ"לים של משרדים ממשלתיים כמו משרד המשפטים, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, משרד ההתיישבות, המשרד לענייני מודיעין, וגם יושבי ראש של מועצות ציבוריות כמו מינויו של יו"ר יד ושם או יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין.

בנוסף, מוקפאות גם משרות פקידות בכירה במשרדי ממשלה שונים, ועשרות מינויים של שגרירים וראשי נציגויות ששר החוץ גבי אשכנזי אישר בשבועות האחרונים. לרשימת המינויים המוקפאים צפוי להצטרף כעת גם מפכ"ל המשטרה הבא, ניצב קובי שבתאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully