וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לנתניהו: העלה מחר לאישור את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים ופרקליט המדינה

13.12.2020 / 11:48

יו"ר כחול לבן שיגר מכתב לראש הממשלה, בו קרא לו להעלות לסדר היום בישיבת הממשלה את המינוי של שימי בראון ועמית איסמן. זאת, בהמשך להוראת בג"ץ על מינוי מידי של מנכ"ל משרד המשפטים, וקביעתו כי המחלוקות בקואליציה לא יכולות למנוע את איוש המשרות הבכירות

בווידאו: נתניהו מותח ביקורת על השיטה למינוי שופטים, לפיד קורא למחנה להתאחד/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר כחול לבן בני גנץ דורש היום (ראשון) מראש הממשלה בנימין נתניהו להעלות לאישור מחר בישיבת הממשלה את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים שימי בראון ופרקליט המדינה המיועד עמית איסמן. במכתב ששיגר מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר למזכיר הממשלה הוא דורש להעלות את המינויים לסדר היום של הממשלה לישיבה מחר, בהמשך להוראת בג"ץ על מינוי מידי של מנכ"ל משרד המשפטים.

הנחיית בג"ץ, שיצאה בחמישי, באה בתגובה לעתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות. בפסק הדין, הבהירו השופטים כי הם מקבלים את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה המחלוקות בקואליציה "אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, בני גנץ במהלך מליאת הכנסת 24 באוגוסט 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לקדם את מינוי הבכירים. גנץ ונתניהו/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

מינוי מנכ"ל המשרד הוכרז על ידי שר המשפטים אבי ניסנקורן כבר לפני חודשים ארוכים, אולם טרם עלה לאישור הממשלה, וכך גם מינויו של פרקליט מחוז חיפה איסמן לתפקיד פרקליט המדינה, לפי המלצת ועדת האיתור ביום שני.

העיכובים מגיעים בעקבות המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן על מינויי בכירים. בהסכם הקואליציוני נקבע כי תוקם ועדה שתבחן את דרכי המינוי של בכירים שזקוקים לאישור הממשלה, אך כחול לבן נמנעים מלהקים את הוועדה, בטענה שהליכוד מעוניין להגביר את ההשפעה הפוליטית על מינויים מקצועיים. בינתיים, הממשלה לא דנה במינויים אלה כלל.

המועמד לתפקיד פרקליט המדינה עמית איסמן. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
ממתין למינוי רשמי. פרקליט המדינה המיועד איסמן/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

בחודש שעבר חלה התקדמות במגעים בין הצדדים, עם אישור עסקת המינויים שבמסגרתה הפך יהלי רוטנברג לתפקיד החשב הכללי באוצר, לצד מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, ושורת מינויים נוספים. עם זאת, העסקה גררה ביקורת פנימית בכחול לבן שנגעה לקידום מינויים שחשיבותם פחותה על חשבון אלה שעומדים במרכז המחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully