וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת האיתור המליצה על עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה

עודכן לאחרונה: 1.12.2020 / 1:21

איסמן, המשמש כפרקליט מחוז חיפה, נחשב לאחד משני המועמדים המובילים לתפקיד לצד המשנה לפרקליט המדינה למברגר. "בהופעתו המרשימה ניכרה היכרותו המעמיקה עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה", כתבו

צילום: יותם רונן

ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה המליצה הערב (שני) על עמית איסמן, פרקליט מחוז חיפה, לתפקיד. בהחלטתה קבעה הוועדה כי עו"ד איסמן "בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד". כעת, ההחלטה אם למנותו לתפקיד כפופה לאישור הממשלה.

בשנים האחרונות מילא איסמן תפקידים בכירים במערכת המשפט. בין היתר הוא כיהן כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). איסמן, בן 53, נשוי ואב לשלושה, מחזיק בתואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק. הוא בוגר בית הספר ליאו בק בחיפה ושירת בצה"ל בחיל הרפואה.

איסמן נחשב לאחד משני המועמדים המובילים לתפקיד לצד המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר, ומוערך מאוד במשרד המשפטים. מה שהיה עשוי להקשות על מינויו הוא פרשה מלפני כמה שנים, במסגרתה נחקר בחשד להטרדה מינית בגין התבטאויות לא הולמות. בסופו של דבר הוטל על איסמן עונש של התראה ממנכ"לית משרד המשפטי דאז, אמי פלמור.

עמית איסמן. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
הוועדה המליצה פה אחד. עו"ד איסמן/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

ועדת האיתור התייחסה בהחלטתה לנושא התבטאויותיו השנויות במחלוקת, והחליטה כי חרף הפרשה, הוא כשיר לתפקיד. "הוועדה בחנה בכובד ראש את ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו"ד איסמן ואת החלטת מנכ"לית משרד המשפטים לגבי שתי אמירות מלפני שש ו-12 שנים, ושמעה את התייחסותו לדברים", נכתב. "הוועדה השתכנעה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני שנים רבות, אינן מאפיינות את עבודתו ואת התנהלותו של איסמן. הוועדה רשמה בפניה כי איסמן הביע צער עמוק על הדברים ולקח אחריות על מעשיו, לרבות בפני הוועדה עצמה, וכן התרשמה באופן בלתי אמצעי, מכך שהפיק את הלקחים הנדרשים".

בוועדה שיבחו את עבודתו, וכתבו: "עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה ובכירי משטרת ישראל".

"בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של עו"ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה. עו"ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי", המשיכו.

עוד בוואלה!

המועמדים הפוטנציאלים לתפקיד פרקליט המדינה - והמכשול הפוליטי שמחכה להם

לכתבה המלאה
שלמה מומי למברגר. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
בין המועמדים המובילים. עו"ד למברגר/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

"בנוסף, הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה", הוסיפו. "עו"ד איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת. לאורך שנותיו, הוכיח עו"ד איסמן יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".

מינוי פרקליט המדינה לאחר סיום כהונתו של שי ניצן היווה מחלוקת קשה בין הליכוד לכחול לבן. במקביל, נוצרה מחלוקת נוספת לאחר שנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, סבר כי לא ניתן להקים ועדת איתור למינוי פרקליט המדינה, מהסיבה שאין כיום מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים - אחד מיושבי ועדת האיתור. בהמשך קבע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי המצב לא מהווה מניעה משפטית להקמת הוועדה.

"לא מטייח, מתחקר וחשוב לו ללמוד מטעויות"

שר המשפטים, אבי ניסנקורן, בירך על בחירת הוועדה באיסמן. "‏עו"ד עמית איסמן יהיה פרקליט מדינה מצויין", צייץ בטוויטר. "מכל עבר מעידים על איסמן שהוא משפטן מבריק, מקצועי וישר דרך. לא בכדי הוא נבחר פה אחד על ידי ועדת האיתור, למרות שהתמודד מול מועמדים מעולים. אני מברך על בחירתו ובטוח שיפעל בעצמאות וללא משוא פנים לחיזוק שלטון החוק", הוסיף.

לצד ניסנקורן, גם כמה בכירים בפרקליטות בירכו הערב על החלטת ועדת האיתור. אחד מהם אמר כי פרקליט מחוז חיפה "לא מטייח דברים. הוא מתחקר וחשוב לו ללמוד מטעויות וזה בדיוק מה שצריך".

גם בלשכת עורכי הדין בירכו. יו"ר מחוז חיפה בלשכה, עו"ד תמי אולמן, אמרה: "זה מינוי מוצלח ביותר ואני משוכנעת שיצליח בהמשך הדרך. מדובר באיש ראוי ביותר, מקצוען ונטול פניות".

מנגד, בשדולת הנשים מחו על ההמלצה למנות את איסמן לתפקיד. "מינויו של עמית איסמן לתפקיד כל כך נכבד של פרקליט המדינה, והניסיון לגמד את האמירות המיניות הבוטות שלו כדי להכשיר את הבחירה, הוא ניסיון פסול", מסרו. "משרד המשפטים צריך לעשות בדק בית מקיף במשרד ממשלתי, שאמור להוות דוגמה ומופת לציבור, ולבחון היטב את הטענות בדבר פחד של פרקליטות להתלונן על שיח לא הולם, ולבדוק בצורה מקיפה את נושא ההטרדות המיניות. איזה מסר מקבלות פרקליטות ממינויו של מר איסמן? מצפצפים עליכן - תמשיכו לשתוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully