וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב שירות המדינה אישר את הקמת הוועדה לבחירת פרקליט המדינה

18.10.2020 / 9:03

הנציב הרשקוביץ חזר בו מהודעתו הקודמת ואמר כי יאפשר להתחיל בהליך. במכתב ששלח למנדלבליט ולניסנקורן כתב כי ההחלטה באה לאור חוות הדעת של היועמ"ש ובעקבות "הנסיבות החריגות והמצב המיוחד וחסר התקדים, בשים לב למאפייני המשרה וחשיבותה"

בווידאו: אוחנה מותח ביקורת על הפרקליטות תחת מנדלבליט וניצן/צילום: דוברות המשרד לביטחון פנים

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, אישר היום (ראשון) להתחיל בהקמת ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר טען כי אין אפשרות לעשות זאת בתקופה הנוכחית. במכתב ששלח אמש ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ולשר המשפטים אבי ניסנקורן, כתב הנציב כי ההחלטה הגיעה לאור מכתביהם של השניים.

בנוסף, כתב הרשקוביץ כי השתכנע מחוות דעתו של מנדלבליט, המאפשרת לקיים את הוועדה גם בהשתתפות ממלא מקום מנכ"ל משרד המשפטים, ולא מנכ"ל קבע, והחליט לאשר זאת "בשל הנסיבות החריגות והמצב המיוחד וחסר התקדים, בשים לב למאפייני המשרה וחשיבותה".

דניאל הרשקוביץ,אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
חזר בו מהחלטתו. הנציב הרשקוביץ/נמרוד סונדרס

לדבריו של הרשקוביץ, "קראתי בעיון את מכתבו של שר המשפטים ואת מכתבך שבסמך. אין ספק ביחס לחשיבות הרבה שאני רואה לאיוש תפקידים משמעותיים בשירות המדינה. לכן, מבלי להתעלם מהקושי, מתוך חובתי להבטיח את הפעולה התקינה של המערכות השלטוניות, החלטתי לאשר בשלב זה את פרסום המשרה ובחינת עמידת המועמדים בתנאי הכשירות לתפקיד".

מכתב נציב שירות המדינה לאישור הקמת ועדה לבחירת פרקליט המדינה. ללא, אתר רשמי
"אין ספק ביחס לחשיבות איוש התפקידים". המכתב המלא של נציב שירות המדינה/אתר רשמי, ללא

ביום שלישי שלח הרשקוביץ מכתב לניסנקורן ובו הוא טוען כי לא ניתן להקים בעת הזו ועדת איתור לפרקליט המדינה, משום שאין כיום מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אלא ממלאת מקום. הנציב נימק במכתבו כי ממלא מקום מגיע בדרך כלל מתוך הנהלת המשרד, ויש קושי שישתתף בבחירת הממונים עליו. כיום ממלאת מקום מנכ"ל משרד המשפטים היא עו"ד סיגל יעקובי, האפוטרופוס הכללית וכונסת הנכסים הרשמית.

שר המשפטים ניסנקורן הודיע כבר לפני יותר מחודשיים כי בכוונתו למנות כמנכ"ל קבוע את עו"ד שימי בראון, שהיה היועץ המשפטי של מפלגת כחול לבן. ועדת המינויים בראשות נציב שירות המדינה אישרה את המינוי באוגוסט, אולם כדי למנות מנכ"ל יש צורך באישור הממשלה - שלא מצליחה כרגע להסכים על מינויים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
ההחלטה התקבלה בעקבות חוות הדעת ששלח. מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

הודעת הנציב מגיעה ברקע המחלוקת בין כחול לבן לליכוד על סוגיית מינוי הפרקליט, שאת מקומו ממלא כעת היועמ"ש. בכחול לבן טוענים שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שעומד מאחורי ניסיונות העיכוב של הנציב כדי לסכל את הליך מינוי פרקליט המדינה. עוד אמרו גורמים במפלגה כי נתניהו הוא זה שמעכב מלכתחילה את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים שניסנקורן מעוניין למנות באופן קבוע וגורם להמשך כהונתה של ממלאת מקום המנכ"ל.

ניסנקורן התחיל לפני כשבועיים בהליכי הקמת ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, בניגוד לסיכום עם הליכוד על הקפאת מינויי בכירים עד להקמת ועדה משותפת. בכל מקרה, לראש הממשלה יש יכולת לעכב את הליך המינוי ולשתק אותו. זאת, משום שהמינוי יידרש לעבור אישור ממשלה, ולנתניהו יש וטו על סדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully