וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: על הממשלה לדון במינוי מנכ"ל משרד המשפטים "במהירות הראויה"

10.12.2020 / 16:40

בעקבות עתירה בנושא, קיבלו השופטים את עמדת היועץ המשפטי לממשלה כי המחלוקות בקואליציה "אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע". על כן, בג"ץ הנחה להביא את את מינוי עו"ד שמעון בראון לדיון בהקדם, לאחר יותר משנה ללא מנכ"ל קבוע

עתירה של התנועה לטוהר המידות בדרישה למנות מנכ"ל למשרד המשפטים/רוני כנפו

בג"ץ הנחה היום (חמישי), בעקבות עתירה שהגישה התנועה לטוהר המידות, כי להביא לאישור הממשלה את מינויו של עו"ד שמעון (שימי) בראון למנכ"ל למשרד המשפטים ב"מהירות הראויה". בפסק הדין, הבהירו השופטים כי הם מקבלים את עמדת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לפיה המחלוקות בקואליציה "אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".

השופטים יצחק עמית, דוד מינץ ועופר גרוסקופף ציינו כי יותר משנה ושלושה חודשים חלפו מאז היה למשרד המשפטים מנכ"ל קבוע, וכי הליכי האיתור של עו"ד שמעון (שימי) בראון הסתיימו כבר בחודש אוגוסט. על כן, בפסק הדין הם ציינו גם את עמדת מנדלבליט, לפיה הממשלה תוכל לקדם את המינוי עד סוף החודש, ועוד לפני כן כבר בישיבת הממשלה הקרובה. צו דומה הוצא לאחרונה גם בנוגע למינוי מפכ"ל.

דיון בבג"ץ בנושא ההסכם הקואליציוני 4 במאי 2020. רויטרס
השופטים הנחו לקדם את המינוי במהירות. דיון בבג"ץ, מאי 2020/רויטרס

המינוי הוכרז על ידי שר המשפטים אבי ניסנקורן כבר לפני חודשים ארוכים, אולם טרם עלה לאישור הממשלה, וזאת בשל המחלוקת בין הליכוד וכחול לבן על מינויי בכירים. בהסכם הקואליציוני נקבע כי תוקם ועדה שתבחן את דרכי המינוי של בכירים שזקוקים לאישור הממשלה, אך כחול לבן נמנעים מלהקים את הוועדה, בטענה שהליכוד מעוניין להגביר את ההשפעה הפוליטית על מינויים מקצועיים. בינתיים, הממשלה לא דנה במינויים אלה כלל.

עוד בוואלה!

בהוראת מנדלבליט: יוקם פורום מיוחד בנושא המלחמה בשחיתות

לכתבה המלאה

ביום ראשון הוציא בג"ץ צו דומה בסוגיית מינוי המפכ"ל. הצו מורה לממשלה "לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה". לא מדובר בצו על תנאי, שמורה לממשלה לנמק את עמדתה, אלא בצו מוחלט שמורה למדינה לפעול. הצו, שניתן במסגרת עתירה של תנועת אומ"ץ, לא קוצב לממשלה מסגרת זמנים.

בעקבו זאת, היועמ"ש דרש מהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להציג מועמד למפכ"ל המשטרה עד לסוף החודש. "אבקשך להודיעני בהקדם את המועד הצפוי להבאתו של המועמד על ידיך", הבהיר במכתב ששלח לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully