וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לאוחנה: הבא מועמד למפכ"ל המשטרה עד לסוף החודש

7.12.2020 / 19:38

היועמ"ש דרש מהשר לביטחון הפנים להציג מועמד בפני הוועדה למינויים בכירים "בתוך זמן קצר ביותר", וביקש שיודיע על המועד לכך בהקדם. מכתבו הגיע בעקבות צו בג"ץ שמורה לממשלה למנות מפכ"ל במהירות, בשל העובדה שבראש המשטרה עומד ממלא מקום כבר שנתיים

בווידאו: בג"ץ דן בעתירות נגד מבנה הממשלה/צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט דרש הערב (שני) מהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להציג מועמד למפכ"ל המשטרה עד לסוף החודש. "אבקשך להודיעני בהקדם את המועד הצפוי להבאתו של המועמד על ידיך", הבהיר במכתב ששלח לו. דרישתו של היועמ"ש באה בעקבות הצו שהוציא בג"ץ, המורה לממשלה למנות מפכ"ל במהירות.

"לאור העדכון שנמסר על ידיך ואשר הובא במסגרת התגובה שהוגשה לעתירה, לפיו קיימת פגישות עם כל הניצבים במשטרת ישראל ועם חלק מהניצבים בדימוס כהכנה לתחילת הליך מינוי מפכ"ל, דומה כי נדרש להביא מועמד כאמור בפני הוועדה בתוך זמן קצר ביותר", כתב מנדלבליט. "זאת, כמובן גם בשים לב לעובדה שחלפו כבר שנתיים מאז הסתיימה כהונתו של המפכ"ל הקודם".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט ושר המשפטים הנכנס, אמיר אוחנה במהלך טקס קבלת פנים לשר המשפטים, משרד המשפטים, ירושלים 23 ביוני 2019  1. ראובן קסטרו
מנדלבליט ואוחנה/ראובן קסטרו

אתמול, הוציא בג"ץ צו שמורה לממשלה "לפעול להבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה המייעצת לממשלה לעניין מינויים לתפקידים בכירים, במהירות הראויה". לא מדובר בצו על תנאי, שמורה לממשלה לנמק את עמדתה, אלא בצו מוחלט שמורה למדינה לפעול. הצו, שניתן במסגרת עתירה של תנועת אומ"ץ, לא קוצב לממשלה מסגרת זמנים.

בשבוע שעבר הודיע מנדלבליט לבג"ץ כי הוא תומך בהוצאת צו על תנאי, שיחייב את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להביא "במהירות הראויה" מועמד בפני הוועדה למינוי בכירים. זאת, לאחר שלמשטרה לא מונה מפכ"ל קבוע מאז דצמבר 2018.

הסיבה לעיכוב המינויים הבכירים היא שבהסכם הקואליציוני נקבע כי תוקם ועדה שתבחן את דרכי המינוי של בכירים שזקוקים לאישור הממשלה. כחול לבן נמנעת מלהקים את הוועדה, בטענה שהליכוד מעוניין להגביר את ההשפעה הפוליטית על מינויים מקצועיים. בינתיים, הממשלה לא דנה במינויים אלה כמעט ללא יוצא מן הכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully