וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש לבג"ץ: יש להוציא צו שיחייב מינוי מפכ"ל "במהירות הראויה"

26.11.2020 / 15:17

בתשובה לבג"ץ שהגיש במסגרת עתירה של עמותת אומ"ץ בנושא, הסביר אביחי מנדלבליט כי "אין מנוס מלהוציא צו על תנאי". השר אוחנה מתנגד לכך, ברקע המחלוקת בקואליציה בין הליכוד וכחול לבן על מינויי הבכירים. למשטרת ישראל לא מונה מפכ"ל קבוע מאז דצמבר 2018

בווידאו: נאומי הנשיא, נתניהו ולפיד בפתיחת מושב החורף של הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

היועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע היום (חמישי) לבג"ץ כי הוא תומך בהוצאת צו על תנאי שיחייב את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להביא "במהירות הראויה" מועמד בפני הוועדה למינוי בכירים. עמדת היועץ ניתנה במסגרת עתירה שהגישה תנועת אומ"ץ. למשטרה לא מונה מפכ"ל קבוע מאז דצמבר 2018.

עוד נכתב בעמדה שהוגשה היום לבג"ץ כי "משלא הוצג נימוק שיש בו כדי להצדיק מבחינה משפטית הימנעות מקידום מינויו של מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל באמצעות העברת שם של מועמד לתפקיד מפכ"ל בפני הוועדה, ובשים לב גם לפרק הזמן הארוך שבו המשרה החשובה מאוישת בדרך של מילוי מקום - סבור היועמ"ש כי אין מנוס מלהוציא צו על תנאי גם בעתירה דנן, לעניין הבאתו של מועמד לתפקיד המפכ"ל בפני הוועדה במהירות הראויה".

העמדה שהגיש היום היועמ"ש מגיעה לאחר שכבר הגיש לבג"ץ עמדות דומות בשתי סוגיות שנידונו לאחרונה. במסגרת העתירות שנגעו להסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע נציגו של היועמ"ש עמדה כללית לפיה יש מקום להוציא צווים על תנאי שיחייבו את המדינה לדון בשורת מינויים בכירים שתקועים בגלל מחלוקת פוליטית בין הליכוד וכחול לבן. בנוסף, הביע היועמ"ש עמדה דומה בעתירה שדרשה לקדם מינוי קבע של מנכ"ל למשרד המשפטים.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראובן קסטרו
"אין מנוס מלהוציא צו על תנאי". מנדלבליט/ראובן קסטרו

הסיבה לעיכוב המינויים הבכירים היא שבהסכם הקואליציוני נקבע כי תוקם ועדה שתבחן את דרכי המינוי של בכירים שזקוקים לאישור הממשלה. כחול לבן נמנעת מלהקים את הוועדה, בטענה שהליכוד מעוניין להגביר את ההשפעה הפוליטית על מינויים מקצועיים. בינתיים, הממשלה לא דנה במינויים אלה כמעט ללא יוצא מן הכלל.

במסגרת התשובה לבג"ץ נכללת גם עמדתו של השר אוחנה, שמנוגדת לעמדתו של מנדלבליט. "השר לביטחון פנים מסר כי הוא עומד על קיום הסעיף להסכם הקואליציוני לפיו יוקם צוות בהשתתפות שני הצדדים לממשלה, שיגבש בין היתר כללים לביצוע מינויים בכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור ממשלה", נכתב. "עוד מסר השר לביטחון פנים כי הוא פנה בסמוך לאחר הקמת הממשלה לנציגי סיעת כחול לבן לשם הקמת הצוות בהתאם להסכם, אך הצוות האמור לא הוקם עד עתה".

עוד בוואלה!

בדחיית המינויים הבכירים, הממשלה שוללת מהציבור זכות בסיסית

לכתבה המלאה

הממשלה אישרה לפני חודשיים את הארכת כהונתם של ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, וממלא מקום נציב שירות בתי הסוהר, גונדר אשר וקנין - עד לחודש מרץ או למינוי קבוע אחר.

כבר כמעט שנתיים שאין למשטרה מפכ"ל קבוע, מאז פרישתו של אלשיך וכישלונו של השר לביטחון הפנים לשעבר, גלעד ארדן. זאת לאחר ששניים מהמועמדים שבהם בחר לתפקיד נפסלו על ידי הוועדה למינוי בכירים - מה שהביא את כהן להתמנות כממלא מקום זמני. כהונתו של כהן אמורה הייתה להסתיים בסוף חודש ספטמבר. גם כהונתו של וקנין כממלא נציב שב"ס אורכת כבר כמעט שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully