וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהוראת מנדלבליט: יוקם פורום מיוחד בנושא המלחמה בשחיתות

7.12.2020 / 20:33

הגוף החדש בראשות המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים עמית מררי, יעסוק בחשיבה כוללת וישבו בו נציגים מגורמי אכיפת החוק, בהם המשטרה, והפרקליטות. בין מטרותיו - שיפור הקשר עם החברה העסקית והאזרחית. "אם רוצים גורם שיוכל להתחיל לפעול, ולא ללקט מכאן ומכאן - זו הדרך"

עריכה: טל רזניק

המשנה ליועמ"ש לעניינים פליליים, עו"ד עמית מררי, אמרה היום כי היועמ"ש מנדלבליט החליט על הקמת "פורום למניעת שחיתות", שהיא תעמוד בראשו. מררי אמרה את הדברים בכנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה בו השתתפה, שנערך תחת הכותרת "לגיטימציה של מאבק בשחיתות השלטונית". הפורום יטפל בין היתר בקשר עם החברה האזרחית והמגזר העסקי בנושאי מלחמה בשחיתות, וכן בתחום הבינלאומי.

"התובנות הגיעו בעקבות הלקחים מתיקי שחיתות גדולים וההבנה שצריך לתעל את הלקחים לטובת מניעה", הסבירה המשנה. לדבריה, הפורום נועד בין השאר לשפר את טיב הקשר בין החברה האזרחית לגורמי אכיפת החוק.

בעוד "יש גורמים מקצועיים בממשלה ומחוץ לה שמטפלים בשחיתות וכל אחד עושה את המיטב מהכיוון שלנו - משטרה, פרקליטות, ייעוץ וחקיקה", ציינה המשנה, "אחד הנושאים שאף אחד לא טיפל בו עד כה הוא הנושא של הקשר עם החברה העסקית והאזרחית".

עמית מררי -הרפורמה בקנאביס, מגישים את מסקנות הצוות וכן מסגרת לקידום חקיקה בנושא, 12 בנובמבר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
תעמוד בראש הפורום, עו"ד מררי/לשכת העיתונות הממשלתית

"חסר לנו גורם אחד שיראה את התמונה הכוללת ויושיב את כל הגורמים האלה יחד לחשיבה משותפת", המשיכה עו"ד מררי. "בעקבות עבודת המטה, הגענו למסקנה שנכון שהגורם הזה יפעל, לפחות בשלב הזה, תחת היועמ"ש, גם בכובעו כראש התביעה הכללית וגם כמי שיש לו עיסוק מתמיד בתחומים מנהליים ואחרים ויש לו הכלים ליישם ולהטמיע את הלקחים, והיכולת לתקשר עם הגורמים השונים".

היא הסבירה כי בגוף החדש יהיו נציגים מהפרקליטות, המשטרה, נציבות שירות המדינה, וממחלקת ייעוץ וחקיקה, וכן יוזמנו אליו, לפי הצורך, גורמים נוספים, בהם מומחים לאיסור הלבנת הון ונציגי מבקר המדינה. "אותם גורמים ובעלי מקצוע שאמונים על הדברים ימשיכו לטפל בהם", אמרה. "אם אנחנו רוצים גורם שיוכל להתחיל לפעול, ולא ללקט גורמים מכאן ומכאן - זו הדרך לפעול בה".

לדברי המשנה מררי, "הפורום יוכל גם לעקוב אחר הנושאים השונים, לרכז ידע ולקחת על עצמו את תכלול התחום הבינלאומי, שחשוב כדי לשמור על סטנדרטים ולהיות בקשר רציף עם עמיתים. הוא יהיה בקשר עם גורמים גם בחברה העסקית וגם בחברה האזרחית".

עוד בוואלה!

מנדלבליט לאוחנה: הבא מועמד למפכ"ל המשטרה עד לסוף החודש

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו
אביחי מנדלבליט    פורסם   ב 17.11.2020. ראובן קסטרו
הורה על הקמת הפורום בעקבות לקחים מתיקי שחיתות גדולים. מנדלבליט, נובמבר/ראובן קסטרו

גורמים המעורים בתהליך ההקמה של הפורום הסבירו כי הוא לא אמור לעסוק באכיפה של תיקים או פרשות שחיתות ספציפיות, אלא לחשוב בצורה רחבה יותר על דרכים למניעת שחיתות. למשל, נושא שהצוות כנראה יעסוק בו הוא מיסוד של הפקת לקחים מסודרת מפרשות שחיתות לאחר שיסתיים הטיפול הפלילי או המינהלי.

הרעיון להקים גוף כזה עלה בשנים האחרונות בעקבות הצטרפות ישראל ל-OECD לפני כעשור, והחשיפה לגופים דומים במדינות אחרות. כעת, הוחלט להוציאו אל הפועל. עוד לא ברור מה יהיו סדרי העבודה בפורום וכל כמה זמן הוא יתכנס.

בנאומה הערב אמרה מררי כי מי שתהיה חברה בפורום החדש היא עו"ד תמר רוסמן, שהיתה בעבר במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, וכיום עובדת תחת מררי במחלקת ייעוץ וחקיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully