וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט לנתניהו וגנץ: לאייש באופן מידי את משרות פרקליט המדינה ומפכ"ל

12.12.2020 / 19:26

היועץ המשפטי לממשלה הבהיר פעם נוספת בפני ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, כי עליהם לאייש באופן מידי את המשרות הבכירות. "קיים קושי רב במצב שבו משרות בכירות עדיין מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף"

צילום: יותם רונן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר לפני יומיים פעם נוספת בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, כי עליהם לאייש באופן מידי את המשרות הבכירות, ובראשן פרקליט המדינה ומפכ"ל המשטרה. מנדלבליט אף הורה להעביר לשר אחר את סמכויותיו של נתניהו, הנוגעות למינויים הקשורים למערכת אכיפת החוק, מאחר שהוא מנוע לעשות זאת בשל מעורבותו לכאורה בפלילים.

"בחלוף למעלה מחצי שנה מיום הרכבת הממשלה קיים קושי רב במצב שבו משרות בכירות עדיין מאוישות בדרך של מינוי זמני, לרבות משרות מרכזיות בעלות מאפיינים של שמירת סף", כתב מנדלבליט.

"יש להצר על מצב בלתי רצוי זה, שבו בית המשפט נדרש לחייב את הממשלה בצו שיפוטי, בשעה שהממשלה נמנעת מהפעלת סמכויותיה בניגוד לנדרש על פי דין, לפי פרשנותו של היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף היועץ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, על הסכם השלום עם בחריין, מליאת הכנסת, 10 בנובמבר 2020. דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
לאייש באופן מידי את המשרות הבכירות. נתניהו וגנץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

מנדלבליט ציין גם את העתירה בעניין מינויים קבועים למנכ"ל מועצת הרשות השנייה ושל יו"ר מועצת הכבלים והלווין, בה בית המשפט הוציא צו על תנאי. "אבקש לחזור ולהזכיר כי בצד שתי העתירות האמורות, בהם כבר ניתנו צווים מוחלטים המורים לממשלה לקדם מינויים של מפכ"ל למשטרת ישראל ומנכ"ל למשרד המשפטים, תלויה ועומדת עתירה למינוי קבוע של מנכ"ל מועצת הרשות השנייה ושל יו"ר מועצת הכבלים והלווין, בה יצא צו על תנאי".

היועץ הזכיר את קביעת בית המשפט בעתירה בעניין מנכ"ל משרד המשפטים לפיה: "מקובלת עלינו עמדותו של היועץ המשפטי לממשלה כי הסכמות או מחלוקות קואליציוניות אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע".

מנדלבליט הוסיף כי הוא "שב ופונה אליכם על מנת שתפעלו בהקדם להשלמת הליכי המינוי של בעלי התפקידים הבכירים בשירות הציבורי במהירות הראויה. דהיינו, יש לפעול להבאת המינויים הבשלים לכך לדיון בממשלה כמו גם לבצע כל פעולה מקדמית אחרת אשר נדרשת לשם קידומם של מינויים אלו", וציין כי בנוסף גם יש לבצע את "העברת סמכויותיו של ראש הממשלה לשר אחר ביחס למינויים שהוא מנוע מעיסוק בהם".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
"נדרש כי הממשלה תפעל בעצמה למימוש סמכויותיה", מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

"נדרש כי הממשלה תפעל בעצמה למימוש סמכויותיה בהקשר זה, על מנת להימנע מחזרה על המצב הבלתי רצוי, בו בית המשפט נאלץ, בלית ברירה, להורות לממשלה להפעיל את סמכויותיה", סיכם את דבריו, והדגיש כי ביום חמישי "תידרש הממשלה להודיע לבית המשפט העליון בהתאם לצו על תנאי, את המועד להשלמת המינויים של כלל הבכירים בשירות הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully