וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש מח"ש: מנהלת המחלקה פגעה בחקירת מות אהוביה סנדק

4.1.2021 / 17:11

משה סעדה שלח מכתב למשנה לפרקליט המדינה ובו טען כי במסגרת החקירה אירעו "מחדלים שפגעו קשות בעצם חקירת מות הקטין". הוא האשים בין היתר את קרן בר מנחם כי לא גבתה את גרסת השוטרים המעורבים ביום האירוע. הפרקליטות: "ההחלטות התקבלו משיקולים מקצועיים"

בווידאו: עימותים במחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים/צילום: רוני כנפו

סגן ראש מח"ש, עו"ד משה סעדה, מאשים את מנהלת המחלקה - עו"ד קרן בר מנחם - כי התנהלותה פגעה בחקירת מותו של אהוביה סנדק. במכתב ששלח למשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, ושנחשף על ידי העיתונאי אראל סגל, טוען סעדה כי אירעו "מחדלים אשר ברור כי פוגעים קשות בעצם חקירת מותו של הקטין".

סנדק נהרג לפני כשבועיים בהתהפכות רכב בבנימין, על פי החשד בעת שהוא וחבריו ניסו להימלט משוטרי ימ"ר ש"י שרדפו אחריהם, לאחר שחשדו כי השליכו אבנים על כלי רכב פלסטיניים. מאז נערכות מדי יום הפגנות נגד ימ"ר ש"י ברחבי הארץ.

סעדה מלין על כך שמח"ש לא גבתה את גרסת השוטרים המעורבים כבר ביום האירוע. הוא כותב כי בר מנחם הורתה לשחרר את השוטרים מכיוון ש"בחקירת הנערים לא עלתה טענה לפיה מות הנער נגרם כתוצאה ממשהו שביצעו השוטרים". לדבריו, הנערים העצורים "התלוננו על כך שהשוטרים רצחו את חברם", ואף הכו אותם. סעדה כותב כי בר מנחם החליטה לשחרר את השוטרים למרות שצוות החקירה סבר כי הם התעכבו במכוון במשך שעות במילוי דוחות הפעולה של האירוע.

סגן ראש מח"ש משה סעדה. אמיל סלמן,
"צעד חריג אשר לא היה דומה לו". סגן ראש מח"ש סעדה/אמיל סלמן

סגן ראש המחלקה, סעדה, מבקר במרומז גם את החלטתו של המשנה לפרקליט המדינה להקים צוות חקירה משותף למח"ש ולמשטרה. לדבריו, "מדובר בצעד חריג, אשר ככל הידוע לי לא היה דומה לו במח"ש בנסיבות כאמור".

הצוות המשותף למשטרה ולמח"ש הוקם כדי לחקור את החשדות השונים כלפי אזרחים ושוטרים המעורבים במקרה. אף שהמקרה אירע בשטחים, הצד המשטרתי של החקירה הועבר לימ"ר תל אביב, כדי למנוע מצב בו שוטרי מחוז ש"י מעורבים בחקירה שנוגעת לחבריהם למחוז. השוטרים חוקרים הן את החשד לזריקת אבנים, והן את החשד שהתנהלות הנערים והניסיון לברוח משוטרים הוא שהביא למותו של סנדק, בעוד מח"ש חוקרת את השוטרים המעורבים בחשד כי דווקא התנהלותם היא שהביאה למותו.

ראש המחלקה לחקירות שוטרים, קרן בר מנחם. יונתן זינדל/פלאש 90, אתר רשמי
בסכסוך עם סגנה. ראש מח"ש, קרן בר מנחם/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש 90

מהפרקליטות נמסר בעקבות מכתבו של סעדה ללמברגר: "אין בכוונתנו להתנהל מול מר סעדה דרך התקשורת. כפי שמסרנו בעבר, חוקרי מח"ש הגיעו לזירה מיד עם קרות האירוע, ומאז הם מבצעים את פעולות החקירה הדרושות לצורך בחינת חלקם של השוטרים באירוע. במסגרת זו, נחקרו באזהרה ארבעה שוטרים ונגבו עדויות משוטרים נוספים. כל ההחלטות מתקבלות משיקולים ענייניים ומקצועיים בלבד, שאין בכוונתנו לפרטם תוך כדי ניהול החקירה".

מתיחות בצמרת המחלקה

ברקע מכתבו של סעדה נמצא סכסוך שמתנהל זה זמן רב בינו לבין ראשת מח"ש בר מנחם. הוא טען בהזדמנויות שונות טענות קשות נגדה ונגד התנהלותו של פרקליט המדינה הקודם, שי ניצן. לדבריו, בר מנחם מונתה על ידי ניצן כדי לשמור על קשרי הפרקליטות והמשטרה, גם על חשבון ייעודה של המחלקה - לחקור עבירות נגד שוטרים. מנגד, בר מנחם טענה לאחרונה בפני נציב הביקורת על הפרקליטות כי סעדה פועל נגדה כדי "לנקום את היעדר מינויו למנהל מח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully