וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על מותו של אהוביה סנדק: 20 מפגינים נעצרו, 8 שוטרים נפצעו

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 0:53

במהלך ההפגנה בסמוך למשרדי מח"ש בהר חוצבים, התפתחו עימותים בין המוחים למשטרה, וציר גולדה מאיר נחסם לתנועה. לדברי המשטרה, כמה מהמפגינים החלו בהתפרעות אלימה, במהלכה יידו אבנים והפכו ניידת משטרתית. אברהם, אביו של אהוביה: "אנחנו דורשים הסברים"

בווידאו: עימותים במחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים/צילום: רוני כנפו

יותר מאלף בני אדם הפגינו הערב (שבת) במחאה על מותו של אהוביה סנדק, שנהרג כשרכבו התהפך במהלך מרדף משטרתי שהתנהל אחריו ואחר חבריו, בחשד ליידוי אבנים. במהלך ההפנה התפתחו עימותים בין המשטרה למפגינים, וציר גולדה מאיר נחסם, בין צומת בגין ועד צומת האדמו"רים. 20 מפגינים נעצרו בחשד שהפרו את הסדר הציבורי.

לדברי המשטרה, כמה מהמפגינים החלו בהתפרעות אלימה שכללה יידוי אבנים, מהם נפגעו שמונה שוטרים, וכן נרשמו ניסיונות פגיעה נוספים בשוטרים. כמו כן, המפגינים הפכו ניידת של משמר הגבול, ונגרם נזק לניידת נוספת שצמיגיה נוקבו.

ראש ענף מבצעים במחוז ירושלים, סגן-ניצב אלון חלפון אמר בסיום ההפגנה כי "הייתה פה מחאה שהתפתחה להפרת סדר אלימה. זו כבר לא מחאה, הייתה כאן התכתשות חסרת רסן נגד שוטרים ואזרחים שעברו באזור".

מאז מותו של סנדק לפני כשבועיים, מדי ערב נערכות מחאות במוקדים רבים ברחבי הארץ. בהפגנות אלו נרשמו שורת תקריות אלימות, הן מצד מוחים והן מצד שוטרים. אברהם סנדק, אביו של אהוביה, אמר הערב כי "אנו דורשים הסברים מדוע לא קיבלנו הודעה רשמית על מות בננו, הסברים מדוע הוא שכב שעות בשטח מבלי שפינו אותו. מדוע עצרו את חבריו ימים כה רבים".

מפגינים הפכו ניידת משטרה במחאה על מות אהוביה סנדק בירושלים. צילום מסך, אתר רשמי
מפגינים הפכו ניידת משטרה במחאה על מות אהוביה סנדק בירושלים, הערב/אתר רשמי, צילום מסך
מפגין במחאה על מות אהוביה סנדק בירושלים. 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מפגין במחאה על מות אהוביה סנדק בירושלים, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מחאה על מות אהוביה סנדק. מול משרדי מח״ש, ירושלים 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מפגינים במחאה על מותו של סנדק בירושלים, הערב/ראובן קסטרו

"הייתכן להאשים ברצח את חברי הנשמה שלו שכה אוהבים אותו?", תהה האב. "נבלה נעשתה בישראל, אנו דורשים תיקון. לא ייתכן שהמשטרה תחקור את עצמה, בנוער מטפל מפלג נוער ולא יחידה לפשעים חמורים ולכן קוראים לסגירת ימ"ר ש"י, כדי שמקרים אלה לא יישנו, וששוטרים לא יעשו דין לעצמם", הבהיר סנדק.

הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות נאם בהפגנה, ואמר "גם רוצח בשגגה נקרא רוצח. קחו אחריות על הרצח הזה. איזה גוף במדינה חוקר את עצמו? איפה ראינו ששוטרים יחקרו שוטרים?". הוא הוסיף כי "אנו קוראים לסגור את ימ"ר ש"י, נבלה יצאה מכם. קודם כל לעשות סטופ ואז לחקור איך קרה המוות המיותר הזה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן קרא בסוף השבוע לשינוי בשיטת ההפעלה של המפלג הלאומני בימ"ר ש"י בעקבות מותו של סנדק. באיגרת ששלח לתושבי השומרון, מסר דגן כי "לא ייתכן שה'מפלג הלאומני' יפעל בהגדרה רק כנגד מתיישבים". עם זאת, הוא קרא למפגינים שלא לפעול באלימות. "אנו נאבקים מאבק מוסרי כדי לשנות ולתקן, נעשה זאת בצורה מוסרית וראויה", הבהיר.

מפגין מניף את דגל ישראל במחאה על מות אהוביה סנדק בירושלים. 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מפגין מניף דגל ישראל במחאה על מות אהוביה סנדק בירושלים, הערב/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מחאה על מות אהוביה סנדק. מול משרדי מח״ש, ירושלים 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו
עימותים במהלך המחאה בבירה, הערב/ראובן קסטרו
מחאה על מות אהוביה סנדק. מול משרדי מח״ש, ירושלים 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מכת"זית מתיזה מים לעבר המפגינים, הערב/ראובן קסטרו

ביום חמישי האחרון, הפגינו כמה עשרות בני אדם בגשר המיתרים בירושלים בעקבות מותו של אהוביה סנדק. המוחים החלו להתעמת עם שוטרים במקום, וכ-20 מפגינים שהפרו את הסדר וניסו לחסום את צירי התנועה בכניסה לעיר נעצרו.

בשבוע שעבר ניסו חשודים להצית מבנה משטרתי ביישוב חשמונאים שליד מודיעין במחאה על מותו של הנער. הם ריססו במקום כתובות גרפיטי ואיימו: "ד"ש מאהוביה, ימ"ר ש"י הרוצחים אתם על הכוונת שלנו".

יממה קודם לכן נרשם מקרה דומה, בו ניידות משטרה ומג"ב הושחתו כשכתובות גרפיטי רוססו עליהן בנחל שורק. כמו כן, צמיגי הניידות נוקבו ושמשות הרכבים נופצו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ומסרה כי כל הכיוונים נבדקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully