וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על מות אהוביה סנדק: בן 18 נאשם בניסיון תקיפת פלסטינים בירושלים

הצעיר, תושב הבירה, נאשם כי לאחר הפגנה הוא וחבריו עצרו כלי רכב בשכונת שייח ג'ראח, וכשזיהו שהנוסעים הם ערבים - השליכו לעברם אבנים מטווח קצר. על פי האישומים, הוא וחבריו אף השליכו אבנים לעבר מבנה קופת חולים בשכונה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים

בווידאו: מפגינים תוקפים רכב של ערבים בירושלים/צילום: אלעזר גרוסברד ובמת החדשות, עריכה: אסף דרורי

בניהו יהודה, צעיר בן 18 תושב ירושלים, נאשם שניסה לתקוף ביום שלישי שעבר פלסטינים בשכונת שייח ג'ראח בבירה וגרם נזק לרכוש, במסגרת המחאה על מות הנער אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי.

יהודה נעצר באותו הלילה והוא נאשם בשורת עבירות ממניע גזעני ובהן, נסיון פציעה, נסיון תקיפה, חבלה במזיד לרכב והיזק בזדון. הפרקליטות ביקשה אתמול (ראשון) לעצור אותו עד תום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, יהודה הפגין באזור בר אילן בשבוע שעבר, ולאחר מכן הלך יחד עם מפגינים נוספים לכיוון שכונת שייח ג'ראח, והם יידו אבנים לעבר כלי רכב שחנו בכניסה לקופת החולים בשכונה וכן לעבר מבנה קופת החולים. "האבנים שהשליכו הנאשם והאחרים לעבר קופת החולים וכלי הרכב היו גדולות והושלכו תוך לקיחת תנופה ומטווח קצר, וזאת על מנת לגרום לנזק מרבי לכלי הרב ולמבנה קופת החולים, וכל זאת בשל כך ששימשו תושבים ממוצא ערבים", נכתב בכתב האישום.

מחאה על מות אהוביה סנדק. מול משרדי מח״ש, ירושלים 2 בינואר 2021. ראובן קסטרו
שוטרים במחאה על מות סנדק, מוצ"ש/ראובן קסטרו

עוד נכתב בכתב האישום כי יהודה ואחרים אספו חתיכות עץ וחפצים נוספים שהציבו על הכביש על מנת לעכב כלי רכב שעוברים ולבדוק אם הם ערבים. הם גרמו לאחד הנוסעים לעצור, והחלו לשוחח עמו כדי לברר את מוצאו. "מיד לאחר מכן החל הטנדר בנסיעה איטית אשר במסגרתה, בשל מוצאו הערבי של נהג הטנדר, השליך הנאשם לעבר הטנדר מטווח קצר אבן אשר פגעה בחלונו", נטען בכתב האישום.

הנהג ברח, ואז הגיע רכב נוסע נוסף שנעצר בשל החסם שהציבו. לפי כתב האישום, יהודה - יחד עם 20 אנשים נוספים שזהותם אינם ידועה - התאספו לידו ושאלו אם הוא ערבי. "כשענה בחיוב, קיללו אותו והחלו לפגוע ברכב. חלק מהנוכחים במקום בעטו בחלקים שונים של הרכב, והנאשם ואחד נוסף שזהותו אינה ידועה למאשימה השליכו כל אחד מהם אבן גדולה לעבר הרכב מטווח קצר, כל זאת בשל מוצאו הערבי של הנהג ובכוונה לפצוע אותו", נכתב.

עוד בוואלה!

המחאה על מות אהוביה סנדק יצאה משליטה, והמפגינים מבטיחים שזו רק ההתחלה

לכתבה המלאה

מאז מותו של סנדק בהתהפכות רכב בבנימין לפני כשבועיים, על פי החשד לאחר שהוא וחבריו השליכו אבנים לעבר פלסטינים, נערכות מדי ערב מחאות במוקדים רבים ברחבי הארץ, בקריאה להקים ועדת חקירה חיצונית, "להפסיק את הטיוח" ו"לסגור את ימ"ר ש"י". בהפגנות אלו נרשמו שורת תקריות אלימות, הן מצד מוחים והן מצד שוטרים.

כך, סרטון שהופץ מהפגנה שנערכה ביום חמישי האחרון הציג צעירים תוקפים בפחים ומוטות רכב ובו נוסעים ערבים ברחוב בר אילן בעיר, בעוד כלי הרכב - שנגרם לו נזק ממשי - מנסה להימלט מהמקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully