וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה על מות אהוביה סנדק: שוטר תועד הודף מפגין בי-ם לעבר רכב נוסע

עודכן לאחרונה: 1.1.2021 / 8:28

עשרות פעילי ימין הפגינו זה היום העשירי ברציפות בבירה, ובמקביל התכנסו במוקדים נוספים ברחבי הארץ. המוחים שנעצרו התעמתו עם שוטרים, גרמו נזק לתשתיוות, ניסו לחסום צירי תנועה ואף תקפו באלימות שוטרים ועוברי אורח. 20 מפגינים נעצרו. מהמשטרה נמסר כי האירוע ייבדק

בווידאו: שוטר תועד דוחף מפגין בירושלים לעבר רכב/צילום: ידידיה אפשטיין

כמה עשרות בני אדם הפגינו אמש (חמישי) בגשר המיתרים בירושלים בעקבות מותו של אהוביה סנדק. זה היום העשירי ברציפות שהם הפגינו בעיר. המוחים החלו להתעמת עם שוטרים במקום, ועד כה נעצרו 20 מבין מפגינים שהפרו את הסדר וניסו לחסום את צירי התנועה בכניסה לעיר.

תיעוד שהופץ מההפגנה מראה שוטר הודף מפגין שמחה באזור גשר המיתרים בירושלים לעבר הכביש. כתוצאה מכך המפגין נפגע מרכב שנסע על הכביש. בסרטון נראה עוד כי המפגין שנהדף פגע ברכב, קם על רגליו, ונדחף פעם נוספת על ידי שוטר אחר.

מהמשטרה נמסר כי במהלך הלילה התקבלו דיווחים ממוקד ההפגנה, בין היתר של אזרחים שהותקפו על ידי המוחים, בהם נהגי אוטובוסים ששמשותיהם נופצו ועוברי אורח שרכביהם ניזוקו. במקרה אחד, נעקרו לוחית רישוי ומגב מרכב משטרתי. כמו כן, הותקף שוטר רכוב על אופנוע משטרתי כשהיה בדרכו לביתו לאחר יום עבודה.

מחאה על מותו של אהוביה סנדק. גשר המיתרים, ירושלים 31 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
הפגנת המחאה בעקבות מותו של אהוביה סנדק בכניסה לירושלים, הערב/אתר רשמי, -

מוקדם יותר, החלו מאות בני אדם להפגין ברחבי הארץ במחאה על מותו של הנער. המפגינים נשאו את תמונתו של אהוביה ושלטים הקוראים להקים ועדת חקירה חיצונית, "להפסיק את הטיוח" ו"לסגור את ימ"ר ש"י". בין היתר, התקיימו הפגנות בנוף הגליל, אריאל, תל אביב, גשר בר אילן ברמת גן, רמלה, בית שאן, גדרה וכמה נקודות ביהודה ושומרון.

מהמשטרה נמסר בתגובה לסרטון כי "במהלך מחאה בה עשרות רבות של מפגינים ניסו לא אחת לחסום את ציר התנועה המרכזי בכניסה לעיר, יידו ביצים לעבר השוטרים וגרמו אף לפציעתם של שניים וגרמו נזק לשמשות אוטובוסים שחלפו בסמוך. בנוגע לאירוע המצוין בפנייתכם, אירוע זה ייבדק".

מחאה על מותו של אהוביה סנדק בגשר המיתרי, ירושלים | קצין משטרה דוחף מפגין לתוך רכב נוסע. -, אתר רשמי
הרגע בו קצין המשטרה דוחף את הנער לקרקע, הערב/אתר רשמי, -

מאז מותו של סנדק בן ה-16 בהתהפכות רכב בבנימין בשבוע שעבר, מדי ערב נערכות מחאות במוקדים רבים ברחבי הארץ. בהפגנות נרשמו שורת תקריות אלימות הן מצד מוחים והן מצד שוטרים. כמו כן, חשודים ניסו להצית מבנה משטרתי ביישוב חשמונאים שליד מודיעין במחאה על מותו של הנער. הם ריססו במקום כתובות גרפיטי ואיימו: "ד"ש מאהוביה, ימ"ר ש"י הרוצחים אתם על הכוונת שלנו".

יממה קודם לכן נרשם מקרה דומה, בו ניידות משטרה ומג"ב הושחתו כשכתובות גרפיטי רוססו עליהן בנחל שורק. כמו כן, צמיגי הניידות נוקבו ושמשות הרכבים נופצו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ומסרה כי כל הכיוונים נבדקים.

כתובות הגרפיטי שנמצאו כוללות אזכורים למותו של סנדק, שנהרג בשבוע שעבר במהלך מרדף משטרתי. גם במקרה זה כתבו החשודים "ד"ש מאהוביה", ו"ימ"ר ש"י רוצחים". בנוסף, רוססו כתובות על מבנה נקודת המשטרה ביד בנימין.

ההפגנה בירושלים, הערב:

בווידאו: עשרות מפגינים על מות אהוביה סנדק מתעמתים עם המשטרה בכניסה לי-ם/מערכת וואלה! NEWS
אהוביה סנדק, בן 16 וחצי שנהרג במהלך מרדף בשומרון. באדיבות המשפחה
אהוביה סנדק/באדיבות המשפחה

מחקירת מותו של אהוביה עלה כי ברכב שבו נסע סנדק שנהרג בהתהפכות במהלך מרדף משטרתי בבנימין נהג נער ללא רישיון נהיגה. אפרים יוסף גוזלן זוהה כנהג הרכב, ולדברי נציג המשטרה הוא "נהג בפראות נגד כיוון התנועה, במהירות מופרזת, בנהיגה פוחזת, תוך סיכון חיי אדם שלו ושל נהגים אחרים.

משהבחין במחסום משטרתי, עקף את המחסום משמאל בניגוד לכיוון התנועה ופנה שמאלה לכיוון כביש שמוביל לבסיס חיל האוויר". מעצרו של גוזלן הוארך.

החשדות נגד הצעירים שישבו ברכב הוחמרו, וסעיף החשד נגדם שונה מגרימת מוות ברשלנות להמתה בקלות דעת ועבירה נוספת של הפקרה לאחר פגיעה. המשמעות היא העברת האחריות הפלילית מהשוטרים שנחקרים אף הם בגין האירוע אל הנערים שישבו ברכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully