וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מפגינה כינתה שוטר "פיצי" - ונעצרה באגרסיביות

בצילום נראית קבוצת בני נוער מוחה בצומת שילת על מותו של אהוביה סנדק. לפי התיעוד, אחת הנערות פנתה אל השוטר בכינוי גנאי - והוא הדף אותה בכוח והוביל אותה לניידת יחד עם שוטרת נוספת. ארגון בצלמו הודיע כי הגיש תלונה בנושא למח"ש

בווידאו: נערה שהפגינה על מות אהוביה כינתה שוטר "פיצי" – ונעצרה באגרסיביות/מערכת וואלה! NEWS

שוטר תועד אמש (רביעי) עוצר באלימות נערה שכינתה אותו "פיצי" במהלך מחאה בצומת שילת על מותו של הנער אהוביה סנדק במרדף משטרתי. בתיעוד נראית קבוצת נערים מוחה בצד הדרך, ומתלוננת על אלימות מצד המשטרה: "אין לכם עיניים", "באים ישר ודוחפים", יש לנו פה בשביל לדבר, למה אתם לא יכולים גם לדבר?".

בשלב זה, לפי התיעוד, אחת הנערות פנתה לשוטר ואמרה לו: "אתה כזה פיצי". לפי התיעוד, השוטר הדף את הנערה ויחד עם שוטרת נוספת עצר אותה באגרסיביות והוביל אותה לניידת.

ארגון בצלמו הודיע כי הגיש תלונה בנושא למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). "מדובר בהתנהלות חמורה הדורשת התערבות מיידית והעמדת השוטר לדין", נטען במכתב.

תיעוד: נערה שהפגינה על מות אהוביה כינתה שוטר "פיצי" – ונעצרה באגרסיביות
31.12.20. -, אתר רשמי
רגעי המעצר בצומת שילת/אתר רשמי, -

מאז מותו של סנדק בן ה-16 בהתהפכות רכב בבנימין בשבוע שעבר, מדי ערב נערכות מחאות במוקדים רבים ברחבי הארץ. בהפגנות נרשמו שורת תקריות אלימות הן מצד מוחים והן מצד שוטרים.

כמו כן, חשודים ניסו להצית מבנה משטרתי ביישוב חשמונאים שליד מודיעין במחאה על מותו של הנער. הם ריססו במקום כתובות גרפיטי ואיימו: "ד"ש מאהוביה, ימ"ר ש"י הרוצחים אתם על הכוונת שלנו". יממה קודם לכן נרשם מקרה דומה, בו ניידות משטרה ומג"ב הושחתו כשכתובות גרפיטי רוססו עליהן בנחל שורק. כמו כן, צמיגי הניידות נוקבו ושמשות הרכבים נופצו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ומסרה כי כל הכיוונים נבדקים.

כתובות הגרפיטי שנמצאו כוללות אזכורים למותו של סנדק, שנהרג בשבוע שעבר במהלך מרדף משטרתי. גם במקרה זה כתבו החשודים "ד"ש מאהוביה", ו"ימ"ר ש"י רוצחים". בנוסף, רוססו כתובות על מבנה נקודת המשטרה ביד בנימין.

כתבות גרפיטי על מבנה משטרתי הנמצא בחשמונאים 29 בדצמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
"ד"ש מאהוביה". גרפיטי שרוסס על מבנה משטרתי בחשמונאים/דוברות משטרת ישראל

מחקירת מותו של אהוביה עלה כי ברכב שבו נסע סנדק שנהרג בהתהפכות במהלך מרדף משטרתי בבנימין נהג נער ללא רישיון נהיגה. אפרים יוסף גוזלן זוהה כנהג הרכב, ולדברי נציג המשטרה הוא "נהג בפראות נגד כיוון התנועה, במהירות מופרזת, בנהיגה פוחזת, תוך סיכון חיי אדם שלו ושל נהגים אחרים. משהבחין במחסום משטרתי, עקף את המחסום משמאל בניגוד לכיוון התנועה ופנה שמאלה לכיוון כביש שמוביל לבסיס חיל האוויר". מעצרו של גוזלן הוארך.

החשדות נגד הצעירים שישבו ברכב הוחמרו, וסעיף החשד נגדם שונה מגרימת מוות ברשלנות להמתה בקלות דעת ועבירה נוספת של הפקרה לאחר פגיעה. המשמעות היא העברת האחריות הפלילית מהשוטרים שנחקרים אף הם בגין האירוע אל הנערים שישבו ברכב.

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני אמר כי הוא "קורא למשטרת ישראל לחקור את האירוע עד תומו ללא משוא פנים ולא לאפשר שום טיוח". אלחייני פנה למפגינים ואמר כי הם מוחים בצדק אך קרא להם "לא להיגרר לאלימות ולא לפגוע בשוטרים ובערבים. זוהי אינה דרכה של ההתיישבות שדרכיה דרכי נועם. עלינו למחות ולעורר על המקרה החריג הזה בכל כוחנו, אך באופן שאינו כולל אלימות כלפי אף אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully