וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים על מות אהוביה סנדק תועדו מכים שוטרים בירושלים: "תשרפו אותם"

במסגרת המחאה המתרחשת על מות הנער במרדף משטרתי, חסמו מפגינים צמתים לאורך כביש 60 ביו"ש, שם התקבלו גם דיווחים על אלימות כלפי פלסטינים. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות הם נראים בועטים בבלשי משטרה שכובים על הקרקע, וקוראים "תרצחו אותם" ו"אבנים". 29 מפגינים נעצרו

בווידאו: מפגינים תוקפים בלשיםבמהלך הפגנות על מותו של אהוביה סנדק/צילום: ידידה אפשטיין

מאות מפגינים על מותו של אהוביה סנדק הגיעו הערב (שלישי) לצומת זקס בירושלים, ותועדו מכים בלשי משטרה. בסרטון נראים המפגינים בועטים בבלשים בעודם שכובים על הקרקע וקוראים "תשרפו אותם", "תרצחו אותם" ו"אבנים". המשטרה מסרה כי עד כה 29 מהמפגינים נעצרו או עוכבו וכי שוטר אחד נפצע.

"במהלך ביצוע מעצר של חשוד על ידי בלשים, החלו מספר מפגינים לנסות ולסכל את מעצרו של חברם תוך שהיכו קלות את אחד הבלשים ונמלטו", נמסר בהודעת המשטרה, שם צויין כי המעצר הושלם וכי החשוד "נלקח מהמקום". בנוסף לו, נעצר אחד התוקפים.

לאחר מכן, מוקד ההפגנה עבר לצומת בר אילן בעיר, שם חוסמים המוחים את הכביש לתנועת רכבים. בעקבות זאת, המשטרה החלה לפנותם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בהם רכב מכת"זית. אחד מהשוטרים במקום נפצע כתוצאה מפגיעת אבן בצווארו. בנוס, לכך, נגרם נזק לניידת משטרה המשמשת להובלת העצורים, לאחר שמפגינים ניפצו את השמשות שלה.

רכב משטרה ששמשותיו נופצו על ידי מפגינים במחאה על מות אהוביה סנדק בירושלים. 29 בדצמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
רכב משטרה ששמשותיו נופצו, הערב/דוברות משטרת ישראל

בנוסף להפגנה בירושלים, התקבלו דיווחים על התפרעויות של צעירים יהודים ברחבי השומרון, במסגרתן חסמו המפגינים צמתים לאורך כביש 60 באזור יו"ש, בהן ביצהר, קדומים, דיר שרף, שילה, גבעת אסף, וגוש עציון.

ארגון "יש דין" דיווח על כמה מקרי אלימות מצד ישראלים כלפי פלסטינים בחלקים שונים של הכביש, במסגרתם הושלכו אבנים לעבר רכבים נוסעים.

לטענת המוחים, המשטרה מנעה מחלקם לרדת מהאוטובוסים שהסיעו אותם למוקדי ההפגנה. עוד טענו, כי בצומת רחלים עצרו השוטרים באלימות נער בן 13 תוך שימוש באלימות.

מפגינים במחאה על מות אהוביה סנדק חוסמים את ציר כביש 60 בצומת יצהר ותוקפים פלסטינים. 29 בדצמבר 2020. יש דין, אתר רשמי
חסמו כבישים ותקפו פלסטינים. רכב שנפגע מאבנים בצומת חווארה, הערב/אתר רשמי, יש דין

מוקדם יותר היום, ניסו חשודים להצית מבנה משטרתי ביישוב חשמונאים שליד מודיעין וריססו במקום כתובות גרפיטי בה איימו: "ד"ש מאהוביה, ימ"ר ש"י הרוצחים אתם על הכוונת שלנו".

המעשה התבצע בשעות הלילה, יממה לאחר מקרה דומה בו ניידות משטרה ומג"ב הושחתו כשכתובות גרפיטי רוססו עליהן בנחל שורק. כמו כן, צמיגי הניידות נוקבו ושמשות הרכבים נופצו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ומסרה כי כל הכיוונים נבדקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully