וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מחו על הרג אהוביה סנדק; אבטחה הוצמדה לשוטרים המעורבים בתקרית

עודכן לאחרונה: 28.12.2020 / 9:34

השוטרים מוגדרים כמאוימים בדרגה גבוהה. מאות מפגינים חסמו את הכניסה לירושלים במחאה על התקרית, בה נהרג הנער במהלך מרדף משטרתי. 20 נעצרו במהלך המחאה. במשפחתו של בן ה-16 דוחים את טענות המשטרה: "הוא תויג כנער גבעות בטעות, מאיפה המציאו שזרק אבנים?"

בווידאו: אביו של אהוביה סנדק אומר שבנו לא היה "נער גבעות"/צילום: יניר יגנה ומשפחת סנדק

השוטרים המעורבים בתקרית שהסתיימה בתאונת דרכים, בה נהרג אהוביה סנדק בן ה-16, הוגדרו כמאויימים בדרגה גבוה. במשטרה הוחלט להצמיד להם אבטחה. במקביל, מאות בני אדם הפגינו בירושלים במחאה על התנהלות המשטרה ובדרישת "צדק לאהוביה", כהגדרתם.

המפגינים הצליחו לחסום את הכניסה לבירה וצעדו על ציר הרכבת הקלה. המשטרה פעלה על מנת לפזרם, בין היתר בעזרת שימוש במכת"זית. כ-20 מוחים נעצרו במהלך המחאה, ועל חלקם הוטלו קנסות כבדים בגין הפרת סגר הקורונה.

הפגנות נוספות למען הנער נערכו ברחבי הארץ, כשבמחלף אולגה בחדרה הפגינו עשרות מפגינים. כמו כן, התקיימו הפגנות בצפת, לוד ובאריאל.

הפגנת מחאה בעקבות מותו של אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי. צומת המטה הארצי של המשטרה, בירושלים. 26 בדצמבר 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
צעירים מפגינים במחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים, אתמול/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

בתקרית, שהתרחשה לפני לפני כשבוע, נהרג סנדק בתאונת דרכים בשומרון במהלך מרדף משטרתי. לטענת המשטרה סנדק נחשד בזריקת אבנים לעבר מכוניות פלסטיניות. היום, בני משפחתו דוחים את הטענות. "אהוביה, הבן שלנו, לא מתאים למה שנקרא 'נוער גבעות'", הבהיר אביו אברהם בריאיון לוואלה! NEWS. "אהוביה הוא נשמה טהורה, ממצאים סיפור שהוא זרק אבנים, מאיפה ממצאים דברים כאלה? על בסיס זה עושים מרדף?", תהה.

"זה ילד של אור ושמחה, ילד סקרן, ילד שאוהב טבע, רועה צאן, כותב שירים לקדוש ברוך הוא ואחר כך הולך ללמוד תורה, באהבה ומתיקות שאין כמוה", הסביר האב. הוא הוסיף כי "הוא היה ילד שכל מי שהיה בסביבתו ראה את האור שלו והתאהב בו. כשמו כן הוא - אהוביה".

לבית הוריו של אהוביה סנדק, מגיעים בימים האחרונים עשרות חברים ובני משפחה, כמו גם המון צעירים שלא הכירו את אהוביה, כדי לנחם את בני משפחתו. היום הגיע לבית המשפחה גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.

עוד בוואלה!

החשש במערכת הביטחון: נוער הגבעות ירדים את השטח, ואז ינקום את מות הצעיר

לכתבה המלאה
מחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים. 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
צעירים מפגינים במחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים, אתמול/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

"רציתי שתכירו אותנו קצת", טען אברהם. "אני אברהם ואשתי אילת, אנחנו לא אנשים הזויים מקצה העולם, אנחנו גרים קרוב לירושלים", סיפר. "אני עובד סוציאלי, עובד עם נפגעי פעולות איבה והלומי נפש בביטוח לאומי, אשתי עובדת סוציאלית בשלווה ומטפלת בילדים עם צרכים מיוחדים". הוא ביקש משרי הממשלה לאשר 200 יחידות דיור לזכר בנו, ביישוב שבו הוא גר - מעוז אסתר.

"אהוביה מסר את חייו כדי להחיות פה את כולנו בארץ ישראל, לתת כוח לעם", הבהיר האב. "את כול כולו מסר כדי להקים את מעוז אסתר. אני פונה לכל השרים והפוליטיקאים, חצי נחמה תהיה שתאשרו 200 יחידות בנייה, במקום שעליו אהוביה מסר את חייו ועליו נעקד במותו".

הוא הוסיף כי "עוד אני מבקש בשם נפשו של אהוביה ובשם אורו, אנא התאחדו. עם ישראל לא זקוק עכשיו לכל התככים והפיצולים. אנא הקימו מפלגה אחת גדולה, שבה ישבו גם דתיים גם חרדים וגם חילונים, האמינו בטוב שבנו בלי בלבולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully