וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רבנים לאוחנה: הקם ועדת בדיקה חיצונית למותו של הנער אהוביה סנדק

27.12.2020 / 10:06

הרבנים השייכים לכלל אגפי הציונות הדתית קראו לשר לביטחון הפנים לבדוק את התנהלות ימ"ר ש"י לאחר מותו של בן ה-16 במרדף משטרתי. "חוששים מתהום שעלולה להיפער בין משטרת ישראל לחלקים גדולים בציבור", כתבו

בווידאו: אלימות משטרתית בהפגנות בעקבות מותו של אהוביה סנדק בשומרון/צילום: דוד פרלמוטר וישי ירושלמי

עשרות רבנים מהציונות הדתית, ראשי מועצות ותושבי יהודה ושומרון פנו היום (ראשון) לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בדרישה להקמת ועדת בדיקה חיצונית שתבדוק את מותו של הנער אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי בבנימין. "חוששים מתהום שעלולה להיפער בין משטרת ישראל ובין חלקים גדולים בציבור, בדגש על בני הנוער, בעקבות הטרגדיה הזו", כתבו הרבנים.

"מדובר באירוע חמור ביותר, כואב וחסר תקדים", כתבו. "קיימת תחושה בציבור של סדר עדיפויות שגוי, בו מוקצים משאבים אדירים לטיפול בקבוצה קטנה של נערים בני ההתיישבות, בעוד אלפי אירועים לאומניים ופליליים הפוגעים במתיישבים ובכוחות צה"ל יום יום, אינם מטופלים כלל במקרים רבים. יש חשיבות גדולה ביותר להשיב את האמון. אין דרך אחרת לעשות זאת מלבד הקמת ועדת חקירה חיצונית".

מחאה על מותו של אהוביה סנדק בירושלים. 26 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"אירוע חמור וכואב". תמונתו של סנדק במחאה על מותו/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

הרבנים החתומים על המכתב הם שילוב של האגף הליברלי והאגף החרד"לי בציונות הדתית, והבולטים שבהם הם יו"ר ארגון צהר, הרב דוד סתיו, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, רב השומרון, הרב אליקים לבנון, הרב אורי שרקי, הרב מנחם פרל והרב דוד חי הכהן. הם הסבירו במכתב כי "ועדת בדיקה משטרתית, או בדיקה נקודתית של מח"ש, אף שהן חשובות, לא ישיבו את אמון הציבור, והנזק הוא של כולנו".

הרבנים קראו לשר אוחנה להפעיל את סמכותו "ולהקים ועדת חקירה חיצונית לבדיקת הנהלים של המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י".

עשרות רבנים לאוחנה: הקם ועדת בדיקה חיצונית למותו של הנער אהוביה סנדק. צילום מסך, צילום מסך
המכתב ששלחו הרבנים/צילום מסך, צילום מסך

סנדק, בן ה-16, נהרג ביום שני, במרדף משטרתי שהתנהל אחריו ואחרי חבריו לאחר שיידו אבנים לעבר רכב שבו נסעו פלסטינים. לטענת המשטרה, הכוח שהוזעק זיהה את הרכב והורה לנוסעים לעצור - אך למרות זאת הנהג החל להימלט במהירות מהזירה. המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה פתחה בחקירה האירוע, שבו מצא את מותו הנער. עד כה, ארבעה שוטרים נחקרו באזהרה ונגבו עדויות משוטרים נוספים.

מאות בני אדם הפגינו אמש מול המטה הארצי של המשטרה, ובמהלך ההפגנה נרשמו עימותים בין המפגינים לשוטרים, כשבמהלכם 21 מוחים נעצרו ו-11 שוטרים נפצעו מידויי אבנים לעברם. במקרה חריג במהלך ההפגנה, משפחה ערבית הותקפה במכוניתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully