וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון לינץ' בירושלים: צעירים תועדו תוקפים ערבים באלות ובפחים

בסרטון מתועדת המתקפה האלימה על הרכב, שניסה להימלט מהמקום אחרי שנגרם לו נזק ממשי. במשטרה דיווחו על שורת מקרי יידוי אבנים, תקיפת שוטרים, והבערת פחים אחרי ההפגנות על מות הנער אהוביה סנדק, שנהרג במהלך מרדף משטרתי. 20 מפגינים נעצרו

בווידאו: מפגינים תוקפים רכב של ערבים בירושלים/צילום: אלעזר גרוסברד ובמת החדשות, עריכה: אסף דרורי

שורת מקרי אלימות בירושלים, לרבות יידוי אבנים ותקיפת שוטרים, דווחו הלילה (שישי) במסגרת המחאה על מות הנער אהוביה סנדק, שנהרג לאחר מרדף משטרתי. בין היתר, סרטון שהופץ הציג צעירים תוקפים בפחים ומוטות רכב ובו נוסעים ערבים ברחוב בר אילן בעיר, בעוד כלי הרכב - שנגרם לו נזק ממשי - מנסה להימלט מהמקום.

במסגרת המחאה, שנערכה זה היום העשירי ברציפות בבירה, מאות מפגינים מחו בצומת הכניסה לירושלים, באזור גשר המיתרים, ובהמשך הלילה חסמו מפגינים גם את צומת בר-אילן - שם הותקפו באבנים נהגים ממזרח ירושלים, וכן שוטרים. לנערי הגבעות שמחו שם, ובאזורים נוספים הסמוכים לשכונות חרדיות, הצטרפו צעירים חרדים רבים.

יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, גינה את האירוע והתריע מפני פיגוע לאומני נגד ערבים. "מזה שבועות אנחנו חשופים למתקפות אלימות של המוני נערי גבעות זועמים. אתמול בערב היה ניסיון לינץ' נוסף בערבים", צייץ. "המשטרה משקשקת והשרים נעלמים כשמדובר בבוחרים שלהם. כל מי שתורם ללגיטימציה של הכנופיות הלאומניות האלה מקרב אותנו לרצח נוסף כמו זה של אבו ח'דיר או דוואבשה".

מפגינים חרדים תוקפים לרכב של נוסעים ערבים בירושלים 31 בינואר 2020. -, אתר רשמי
תיעוד המפגינים תוקפים רכב ובו ערבים בירושלים, הלילה/אתר רשמי, -

בין היתר, אומרים במשטרה, לאורך הלילה מפגינים ניפצו שמשות של אוטובוסים ציבוריים, השליכו אבנים לעבר ניידת משטרה והשחיתו אחרות, פגעו בתשתיות, הציתו פחי אשפה, עמוד מצלמות ועמודי תאורה, וגרמו נזק לגדרות הבטיחות בתוואי עבודות הרכבת הקלה. האלימות הופנתה גם לעבר כלי רכב אזרחיים של שחלפו במקום. בסך הכול, עוכבו ונעצרו 20 מפגינים.

סרטון אחר שהופץ אתמול מראה שוטר הודף מפגין שמחה באזור גשר המיתרים בירושלים לעבר הכביש. כתוצאה מכך המפגין נפגע מרכב שנסע על הכביש. בסרטון נראה עוד כי המפגין שנהדף פגע ברכב, קם על רגליו, ונדחף פעם נוספת על ידי שוטר אחר. מהמשטרה נמסר בתגובה לסרטון כי האירוע ייבדק.

בווידאו: שוטר תועד דוחף מפגין בירושלים לעבר רכב/צילום: ידידיה אפשטיין

מאז מותו של סנדק בן ה-16 בהתהפכות רכב בבנימין בשבוע שעבר, מדי ערב נערכות מחאות במוקדים רבים ברחבי הארץ. בין היתר, אתמול התקיימו הפגנות בנוף הגליל, אריאל, תל אביב, גשר בר אילן ברמת גן, רמלה, בית שאן, גדרה וכמה נקודות ביהודה ושומרון. המפגינים נשאו את תמונתו של סנדק ושלטים הקוראים להקים ועדת חקירה חיצונית, "להפסיק את הטיוח" ו"לסגור את ימ"ר ש"י".

מאז פרצה המחאה, נרשמו בהפגנות שורת תקריות אלימות הן מצד מוחים והן מצד שוטרים. כמו כן, חשודים ניסו להצית מבנה משטרתי ביישוב חשמונאים שליד מודיעין במחאה על מותו של הנער. הם ריססו במקום כתובות גרפיטי ואיימו: "ד"ש מאהוביה, ימ"ר ש"י הרוצחים אתם על הכוונת שלנו".

מחאה על מותו של אהוביה סנדק. גשר המיתרים, ירושלים 31 בדצמבר 2020. TPS
המחאה מסלימה. ההפגנות בכניסה לירושלים, אמש/TPS
מחאה על מותו של אהוביה סנדק. גשר המיתרים, ירושלים 31 בדצמבר 2020. TPS
מוחים בגשר המיתרים על מותו של הנער, אמש/TPS

יממה קודם לכן נרשם מקרה דומה, בו ניידות משטרה ומג"ב הושחתו כשכתובות גרפיטי רוססו עליהן בנחל שורק. כמו כן, צמיגי הניידות נוקבו ושמשות הרכבים נופצו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע ומסרה כי כל הכיוונים נבדקים.

כתובות הגרפיטי שנמצאו כוללות אזכורים למותו של סנדק, שנהרג בשבוע שעבר במהלך מרדף משטרתי. גם במקרה זה כתבו החשודים "ד"ש מאהוביה", ו"ימ"ר ש"י רוצחים". בנוסף, רוססו כתובות על מבנה נקודת המשטרה ביד בנימין.

כתבות גרפיטי על מבנה משטרתי הנמצא בחשמונאים 29 בדצמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
"ד"ש מאהוביה". ניסיון הצתה של מבנה משטרתי בחשמונאים/דוברות משטרת ישראל

מחקירת מותו של אהוביה עלה כי ברכב שבו נסע סנדק שנהרג בהתהפכות במהלך מרדף משטרתי בבנימין נהג נער ללא רישיון נהיגה. אפרים יוסף גוזלן זוהה כנהג הרכב, ולדברי נציג המשטרה הוא "נהג בפראות נגד כיוון התנועה, במהירות מופרזת, בנהיגה פוחזת, תוך סיכון חיי אדם שלו ושל נהגים אחרים.

משהבחין במחסום משטרתי, עקף את המחסום משמאל בניגוד לכיוון התנועה ופנה שמאלה לכיוון כביש שמוביל לבסיס חיל האוויר". מעצרו של גוזלן הוארך.

החשדות נגד הצעירים שישבו ברכב הוחמרו, וסעיף החשד נגדם שונה מגרימת מוות ברשלנות להמתה בקלות דעת ועבירה נוספת של הפקרה לאחר פגיעה. המשמעות היא העברת האחריות הפלילית מהשוטרים שנחקרים אף הם בגין האירוע אל הנערים שישבו ברכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully