וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים קשות, הנציבה שצמחה בשב"ס תנסה להוביל שינוי בתדמית הארגון

31.12.2020 / 21:33

קטי פרי תיכנס לנציבות שירות בתי הסוהר בתקופה לא פשוטה. בשנתיים שעברו ללא נציב קבוע, הארגון חווה אינספור פרשות ומחדלים, שגרמו למבוכה רבה וסדקו את אמון הציבור. אחרי שטיפסה בסולם הדרגות, בארגון בטוחים שהיא האדם הנכון למשימה: "סוף סוף יהיה פה סדר"

בווידאו: להב 433 תפתח בחקירה נגד הסוהרת שננעלה בתא עם 2 אסירים בכלא צלמון/צלמי וואלה! NEWS

החלטת הוועדה למינויים בכירים לאשר אתמול (רביעי) את מועמדותה של קטי פרי לנציבת שירות בתי הסוהר (שב"ס) עוררה תקווה גדולה בשורות הארגון. בשב"ס מתנהלים בשנתיים האחרונות ללא נציב קבוע, ואי-היציבות חלחלה לשטח עם שורת פרשיות פליליות. רבים מהעובדים סבורים כי פרי, אותה הם מכירים כקצינה אסרטיבית ולא מתפשרת, תוכל לשנות את המצב.

"יש פה שמחה מטורפת, אנשים מרגישים שירדה להם אבן גדולה מהלב. אחרי תקופה כל כך קשה שהארגון הזה עבר, סוף סוף יש נציבה ראויה לשב"ס שתעשה פה סדר", אמר בהתרגשות גורם בכיר בנציבות שירותי בתי הסוהר לוואלה! NEWS, דקות ספורות לאחר אישור הוועדה.

"פרי היא אשת ברזל שלא רואה ממטר, ותנהג ביד קשה אל מול האסירים הביטחוניים", סיפר, "לא יהיו אצלה פשרות בנושא הזה, היא לא מתקפלת ולא חוששת מהם. היא אשפית מודיעין והיא יודעת בדיוק איך לדבר איתם, הם עושים לה הרבה כבוד".

נציבת בתי הסוהר, גונדר קטי פרי. דוברות שב"ס, אתר רשמי
"לא יהיו אצלה פשרות". פרי/אתר רשמי, דוברות שב"ס

רב-גונדר פרי, שפיקדה עד עתה על מחוז דרום - הגדול בשב"ס, ובו מספר האסירים הביטחוניים הגבוה ביותר - מקבלת לידיה את אחד מהארגונים החשובים במערכת אכיפת החוק כשהוא נמצא במצב לא פשוט. חוסר אמון של אנשי השטח בפיקוד, תרבות שקר וטיוח של מחדלים שמתרחשים מאחורי הסורגים, והתנהלות בעייתית אל מול האסירים הביטחוניים הן רק חלק מהבעיות.

בשנים האחרונות סבל הארגון מפגיעה קשה בתדמיתו, בשל פרשות חוזרות ונשנות שנחשפו בוואלה! NEWS. בין היתר, היו פרשת הסוהרות, פרשת המין בכלא צלמון, רב שב"ס שהועמד לדין על גניבה, אסיר שמצא תיק עם שישה אקדחים בחדר הביקורים, סוהרת שהכניסה עוגה עם סמים לאסיר פלילי איתו ניהלה רומן, והסיפור שמטלטל את פיקוד הארגון בחודשים האחרונים - החקירה הפלילית שמנהלת להב 433 נגד גונדר אשר שריקי בחשד להטרדות מיניות, התעמרות בפקודים וקיום יחסי מרות.

עוד בוואלה!

בניסיון לסכל מינויים: בכירים בשב"ס ניצלו פרצת אבטחה והוציאו מידע חסוי

לכתבה המלאה
כמאתיים אסירים פונו מכלא סהרונים בשל החשש מקורונה, 12 במרץ 2020. דוברות שב"ס, אתר רשמי
פגיעה קשה בתדמית בשנים האחרונות/אתר רשמי, דוברות שב"ס

אולם לתת-גונדר בדימוס רמי עובדיה, בכיר לשעבר בשב"ס, אין ספק כי פרי תצליח להשיב את הארגון לסורו. "בנושא של טוהר מידות לא יהיו אצלה שום פשרות, אני אומר זאת מתוך היכרות מעמיקה איתה", קבע בשיחה עם וואלה! NEWS. "אין ספק שאי-מינוי נציב קבוע גרם לטלטלה בשב"ס. חוסר הוודאות שליוותה את הארגון בשנתיים האחרונות וכמה אירועים שאירעו בשב"ס, כגון פרשת הסוהרות בכלא גלבוע ופרשת המין בכלא צלמון, גרמו לחוסר אמון של הציבור במערכת ואווירה של ספקות לגבי תפקוד שב"ס. אין לי ספק שהנציבה תדאג לתקן את הליקויים ותצעיד את שב"ס לדרך חדשה".

עובדיה סיפר על היכרותו עם פרי לאורך 30 שנות עבודה משותפת. "עסקנו במגוון נושאים בענייני מודיעין וביטחון, בפרשות שגם בימים אלה השתיקה יפה להם", אמר. "פרי היא מקצוענית, אסרטיבית ובעלת יושרה, ולפני הכול בן אדם נפלא. אין לי ספק שבעבודה מול האסירים, ובפרט האסירים הביטחוניים, היא תתמקד בקיום הפקודות והנהלים בשב"ס, ותדאג לבצע ביקורות ולהפעיל בתבונה את מפקדי השטח".

הסוהרת שנחשדת שקיימה יחסי מין עם אסירים וסגל בכיר. ללא, עיבוד תמונה
פגיעה קשה בתדמית הארגון. הסוהרת החשודה בפרשת המין בצלמון/עיבוד תמונה, ללא

שירותה של פרי בשב"ס החל בשנת 1987, לאחר שחרורה מצה"ל. היא שירתה בחטיבת המודיעין כקצינת הערכה פלילית וכקצינת מקורות עד 1999, אז מונתה לקצינת הערכה פח"ע ופלילי במחוז דרום, ולאחר מכן שימשה קצינת מודיעין בבית הסוהר איילון.

ב-2006 מונתה לסגנית מפקד בית המעצר הדרים, ולאחר כשנה מוצלחת בתפקיד קודמה לקצינת מודיעין במחוז מרכז. ב-2008 מונתה לראש מחלקת האסיר ובשנת 2010 שבה לבית המעצר "הדרים", הפעם כמפקדת. כמו כן, שימשה ראש מינהל משאבי אנוש וסגנית מפקד מחוז מרכז.

בתפקידה כראש מינהל משאבי אנוש הכירה פרי רבים מאנשי הסגל בשב"ס. "כמי שצמחה מהשטח וביצעה כמעט את כל התפקידים בשרשרת הפיקוד, היא מכירה היטב את הבעיות של סוהרי הביטחון והמצוקות שלהם. עם כל הקשיחות שבה היא בנאדם במלוא מובן המילה", ציין גורם בכיר בארגון.

באפריל 2018 קודמה לדרגת גונדר, ומונתה למפקדת הראשונה של מינהלת שטח המחיה וחלופות מאסר שהוקמה בעקבות עתירה לבג"ץ שהגישה האגודה לזכויות האזרח נגד השר לביטחון הפנים גלעד ארדן. פרי נשואה לעופר ולהם שלושה ילדים. היא בעלת תואר ראשון ושני בלימודי אסלאם והמזרח התיכון מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ותואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה והמכללה לביטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully