וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון לסכל מינויים: בכירים בשב"ס ניצלו פרצת אבטחה והוציאו מידע חסוי

10.12.2020 / 11:30

תלונות שהגיעו מעובדים העלו כי לכל אנשי הארגון ניתנה הרשאה בשוגג לגשת לנתונים האישיים של עמיתיהם. לפי גורמים בשב"ס, המטרה הייתה להפיץ מידע מכפיש שיכול לסייע בסיכול קידומים. "בכירים ניצלו את הפרצה כדי לפגוע בחברי סגל", אמר גורם. שב"ס: "התקלה אותרה וטופלה"

בווידאו: מנכ"ל שירביט מצהיר שהם פועלים לחזרה מהירה לפעילות/מערכת וואלה! NEWS

אנשי סגל בשירות בתי הסוהר, בהם קצינים בדרגות בכירות, הוציאו ממחשבי הארגון מידע אישי וחסוי על עובדים אחרים - כך נודע לוואלה! NEWS. גורמים בארגון אומרים כי המטרה הייתה לאתר מידע מכפיש שיכול לסייע בסיכול קידומים צפויים. בין אנשי הסגל שעליהם הוצא מידע מכפיש מהמערכת נמצאת עובדת בכירה בלשכת ממלא מקום נציב שב"ס.

מהעדויות עולה כי הבכירים נכנסו למערכת "יהלום" - מערכת כוח האדם הממוחשבת שבה מופיעים הפרטים האישיים של אנשי הסגל בארגון, לרבות התיק האישי, ראיונות עבודה וחוות דעת שנכתבו עליהם לאורך השנים, והוציאו משם מידע אישי ללא רשות.

יחידת מעוז של שבס - האיזוק האלקטרוני בשב"ס - הר חוצבים. רוני כנפו
ניתנה בטעות הרשאה לאזור שאמור להיות ממודר. סוהר ביחידת מעוז/רוני כנפו

הפרצה התגלתה בחודש האחרון, לאחר שבדיקה מדגמית שנעשתה בשירות בתי הסוהר העלתה כי ניתנה הרשאה בשוגג לכלל אנשי הארגון לגשת לאזור במערכת המכיל פרטים אישיים. זאת, בעוד ההרשאה אמורה להיות זמינה למחלקת משאבי אנוש בלבד.

גורם בשב"ס המעורה בפרטים אמר כי אף גורם בארגון לא גילה אחריות ועדכן על פרצת האבטחה, שנתגלתה לאחר שהתחילו להתקבל תלונות. "זו הפקרות של ממש, הפרטים האישיים וחוות הדעות היו גלויים לעיני כל", הוא אמר. "הדבר המדהים הוא שקצינים בכירים ניצלו את זה והוציאו מידע אישי על אחרים שעלול להביך אותם במטרה להפיץ אותו ולמנוע קידומים".

עוד נודע כי אזרחית שעובדת במנהל הטכנולוגיה בשירות בתי הסוהר כעובדת קבלן נכנסה אף היא למערכת "יהלום", צפתה בתיקים אישיים של אנשי סגל והוציאה משם פרטים.

עוד בוואלה!

מערך הסייבר: על עשרות אלפי לקוחות שירביט להנפיק תעודות זהות חדשות

לכתבה המלאה

שב"ס: "התקלה אותרה וטופלה"

משב"ס נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה טכנולוגית אשר אפשרה לצפות בלשונית ראיונות סגל. התקלה אותרה וטופלה. הנושא הועבר לבדיקת היחידה הארצית לחקירות סוהרים, שלא מצאה מקום לפתוח בחקירה פלילית, והטיפול הוחזר לענף המשמעת בשב"ס להמשך טיפול משמעתי ופיקודי כלפי הגורמים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully