וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה חתם על הצו: שוטרים יתחילו לאכוף את החוק האוסר צריכת זנות

לוואלה! NEWS נודע על החלטתו של השר לביטחון הפנים, חמישה חודשים לאחר כניסתו לתוקף של החוק שלא יושם בעקבות עיכוב החתימה. הקנס על עבירה ראשונה של צרכני מין בתשלום יעמוד על 2,000 שקלים ועל עבירה חוזרת - 4,000

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה חתם היום (רביעי) על הצו שיאפשר לשוטרים לאכוף את החוק האוסר צריכת זנות - כך נודע לוואלה! NEWS. החוק נכנס לתוקף בתחילת חודש יולי, אך עד כה סירב אוחנה לחתום על הצו שיאפשר לשוטרים לקנוס צרכני זנות בטענה כי טרם גובשו כלל המענים הטיפוליים והחינוכיים שאושרו לצד החוק. לפי המשטרה, ברגע שהצו חתום ניתן להתחיל לאכוף.

החוק קובע כי צריכת זנות נחשבת לעבירה מנהלית בישראל. הקנס על עבירה ראשונה עומד על 2,000 שקלים, והקנס על עבירה חוזרת הוא 4,000 שקלים. החוק, שמטרתו לצמצם את הזנות בישראל, אושר כהוראת שעה כדי לבחון את השפעתו.

אילוסטרציה | בית בושת. -, אתר רשמי
בית בושת עליו פשטה המשטרה, אתמול/אתר רשמי, -

במטה למאבק בסחר בנשים, שעתר לבג"ץ נגד עיכוב החתימה על הצו, בירכו על תחילת אכיפת החוק הצפויה ומסרו כי "אנחנו נכנסים לעידן חדש, עידן שבו זנאים נענשים על חלקם בניצול נשים בזנות. הגיע הזמן שהזנאים יבינו שלא משנה איזה סיפור הם מספרים לעצמם, צריכת זנות היא פשע. לצד האכיפה נפעל להמשיך ולהרחיב את מעני השיקום והסיוע עבור אוכלוסיות בזנות ולמניעת ניצול של נשים נוספות במעגל הזנות".

עוד בוואלה!

אחרי שעיכב, אוחנה יחתום על צו המסמיך שוטרים לקנוס צרכני זנות עד סוף השנה

לכתבה המלאה
חנוכת תחנת משטרה בטירה בנוכחות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, 30 ביוני 2020. ראובן קסטרו
חתם על הצו אחרי עיכוב של כמעט חצי שנה, אוחנה/ראובן קסטרו

במשרד לביטחון הפנים נמסר בתגובה לעתירת המטה כי "מהסקירה שקיבל השר לביטחון הפנים, נראה כי תכנית הפעולה למתן המענים לאוכלוסיות במעגל הזנות לרבות קידום צעדי חינוך והסברה לשם הגברת המודעות, כמפורט בהחלטת הממשלה בנושא, תתקדם במידה ניכרת עד סוף שנת 2020. לפיכך, הודיע השר לביטחון הפנים כי ניתן יהיה להסמיך את ממלא מקום מפכ"ל המשטרה בהתאם לסעיף 5(ג1) לחוק העבירות המנהליות וזאת עד לסוף שנת 2020".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully