וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעיכב, אוחנה יחתום על צו המסמיך שוטרים לקנוס צרכני זנות עד סוף השנה

מתגובת המדינה לעתירה בגין עיכוב ההוראה לאכוף את החוק האוסר על צריכת זנות, שנכנס לתוקף לפני שלושה חודשים, עולה כי השר לביטחון הפנים יורה על יישומו בחודשים הקרובים. המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות: "זה הדבר הנכון והמוסרי, תחילת האכיפה תפתח עידן חדש"

צילום: דוברות משטרת ישראל

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה יחתום על הצו שיאפשר למשטרה לאכוף את החוק האוסר צריכת זנות עד סוף שנת 2020 - כך עולה היום (ראשון) מתגובת המדינה לעתירה שהגיש המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות. "פרק זמן מצומצם זה דרוש, לעמדת השר לביטחון פנים, לשם טיוב וקידום מוכנותם של הגורמים הרלוונטיים והרחבת המענים השיקומיים המשלימים להליכי האכיפה", נכתב בתגובה.

החוק המאפשר לקנוס צרכני זנות נכנס לתוקף לפני כשלושה חודשים, אולם השר אוחנה סירב לחתום על הצו שמסמיך את השוטרים לאכוף אותו ואמר כי יש לדחות את היישום שלו משום שטרם גובשו כלל המענים הטיפוליים והחינוכיים שאושרו לצד החוק. בעקבות זאת, הגיש המטה עתירה לבג"ץ.

מתשובת המדינה עולה כי בחודש שעבר נערכה ישיבה בנושא בהשתתפות גורמים מטעם המשרד לביטחון הפנים, משטרת ישראל, משרד הרווחה ומשרד המשפטים. השר אוחנה התבקש לעדכן לגבי המועד שבו יחתום על צו ההסמכה.

גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017. ראובן קסטרו
"לא ניתן עוד לקבל מציאות שבה אין השלכות להתייחסות לבני אדם כאל סחורה"/ראובן קסטרו

"מהסקירה שקיבל השר לביטחון הפנים, נראה כי תכנית הפעולה למתן המענים לאוכלוסיות במעגל הזנות לרבות קידום צעדי חינוך והסברה לשם הגברת המודעות, כמפורט בהחלטת הממשלה בנושא, תתקדם במידה ניכרת עד סוף שנת 2020", נכתב בתגובה לעתירה. "לפיכך, הודיע השר לביטחון הפנים כי ניתן יהיה להסמיך את ממלא מקום מפכ"ל המשטרה בהתאם לסעיף 5(ג1) לחוק העבירות המנהליות וזאת עד לסוף שנת 2020".

חנוכת תחנת משטרה בטירה בנוכחות השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן, 30 ביוני 2020. ראובן קסטרו
עיכב את ההוראה לאכוף את החוק. אוחנה/ראובן קסטרו

מהמטה למאבק בסחר בנשים ובזנות נמסר כי "למרות העיכוב באכיפת חוק איסור צריכת זנות, היום ברור יותר מתמיד, כי לא ניתן לעצור את השינוי. חוק איסור צריכת זנות כאן כדי להישאר מהסיבה הפשוטה שזה הדבר הנכון והמוסרי. לא ניתן עוד לקבל מציאות שבה אין השלכות לניצול נשים וגברים בזנות ולהתייחסות לבני אדם כאל סחורה".

לדברי המטה, "תחילת האכיפה תפתח עידן חדש במאבק של מדינת ישראל למיגור הזנות ותסייע לרבים ורבות במעגל הזנות לצאת ממנו".

לפי החוק שנכנס לתוקף בחודש יולי האחרון, צריכת זנות נחשבת לעבירה מנהלית בישראל. הקנס על עבירה ראשונה עומד על 2,000 שקלים, והקנס על עבירה חוזרת הוא 4,000 שקלים. החוק, שמטרתו לצמצם את הזנות בישראל, אושר כהוראת שעה למשך שנים, כדי לבחון את השפעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully