וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה דחופה לאוחנה: "החל באכיפת חוק הזנות, ולא - נפנה להליכים משפטיים"

בעקבות סירוב השר לביטחון הפנים לחתום על הצו שיאפשר לקנוס צרכני זנות, מזהירים במטה למאבק בסחר בנשים שהחוק שנכנס לתוקף בחודש שעבר יהפוך לחסר משמעות, ודורשים מאוחנה להשיב בתוך שבוע בטרם יפנו לביה"מ. "כפיית רצונו של גורם יחיד ברשות המבצעת על הרשות המחוקקת"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות פנה היום (שני) לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בדרישה להתחיל באופן מיידי באכיפת חוק איסור צריכת זנות. זאת, כפי שפורסם בוואלה! NEWS לפני כשלושה שבועות, בעקבות סירובו לחתום על הצו שיאפשר את אכיפת החוק שנכנס לתוקף בתחילת יולי, עד להשלמת המענים טיפוליים. במכתב ששלחו, איימו כי יפנו להליכים משפטיים אם לא יקבלו מענה בתוך שבעה ימים.

החוק מאפשר לקנוס צרכני זנות בסכום של 2,000 שקלים בעבירה ראשונה, וקנס כפול בעבירה חוזרת. כמו כן, הוחלט בחוק כי שר המשפטים רשאי לקבוע אמצעי אכיפה חלופי, ובחודש שעבר פורסמו להערות הציבור תקנות הקובעות סדנאות טיפוליות כאמצעי אכיפה נוסף. אולם מאחר שהחוק מגדיר צריכת זנות כעבירה מנהלית, על השר לביטחון הפנים לחתום על הצו המסמיך את המשטרה לאכוף אותו.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
"באופן מיידי וללא דיחוי נוסף". השר אוחנה/פלאש 90, ללא

מלשכתו של השר נמסר אז כי "השר אוחנה יחתום על הצו לאחר שיינתן המענה הטיפולי והשיקומי לאוכלוסיות הנמצאות בזנות, כמו גם מענים מתחומי הבריאות, הרווחה והחינוך כפי שנקבע בחוק וכפי שהמליצה הוועדה הבין משרדית, וזאת על מנת למנוע פגיעה באוכלוסייה הנמצאת בזנות". בתוך כך, אוחנה ביקש לדחות את יישום החוק בחצי שנה, אך בקשתו נדחתה.

במטה למאבק בסחר בנשים, שקידמו את החוק, פנו היום פעם נוספת לשר לביטחון הפנים, לאחר שפנייתם לפני כשלושה שבועות לא נענתה. "עד היום, כמעט חודש לאחר שליחת המכתב, טרם הגיעה תגובה לגופו של עניין מטעמך", כתבו. עורכות הדין איילה דיין וחן שופן הוסיפו במכתבן כי נציגת המשטרה ציינה בחודש יוני שהמשטרה ערוכה להתחיל באכיפה. "בהתאם לדברים אלה, נבקש כי אכיפת חוק איסור צריכת זנות על ידי משטרת ישראל תחל באופן מיידי וללא דיחוי נוסף".

עוד בוואלה!

אוחנה מעכב את יישום חוק איסור צריכת זנות: "אסור ללכת אחורה בנושא"

לכתבה המלאה

עיקרי חוק איסור צריכת זנות

  • החוק אוסר על צריכת זנות ושהייה במקום המשמש לזנות
  • החוק מגדיר את העבירה כמנהלית
  • העוברים על החוק ייקנסו ב-2,000 שקל בעבירה הראשונה ו-4,000 שקל לעבירה חוזרת
  • החוק אושר כתקנת שעה לחמש שנים לבחינת יעילות
  • הממשלה אישרה במקביל תכנית לשיקום עוסקים בזנות

בפנייתם הראשונה, האשימו את השר אוחנה כי דחיית ההחלטה מתבצעת ללא הסמכות הנדרשת. "מדובר בלא פחות מכפיית רצונו של גורם יחיד ברשות המבצעת על הרשות המחוקקת. מכך עולה כי אין ספק שהימנעות מחתימה על הצו המסמיך מהווה חריגה מסמכות", כתבו. "מדובר בפגיעה קשה ברצונה של הכנסת כרשות המחוקקת. ללא אכיפה של משטרת ישראל החוק יהפוך לאות מתה בספר החוקים של מדינת ישראל. אך יותר מכך, מדובר בפגיעה קשה ב-14 אלף נשים, גברים, קטינים וקטינות במעגל הזנות, שעליהם החוק נועד להגן".

עוד ציינו כי "בחודשים האחרונים נערכה משטרת ישראל לכניסתו של החוק לתוקף. בתוך כך, נבנתה תכנית הכשרה, שכוללת תכנים משמעותיים לגבי הרגישות הנדרשת באכיפה כנגד הצרכנים תוך שמירה על הזכויות של אוכלוסיות בזנות. את ההכשרה עוברים עוד ועוד שוטרים, זאת, בהתאם לדיווח שניתן על ידי המשטרה בדיון". מנגד, חלק מהארגונים הלהט"בים מביעים תמיכה בצעד של אוחנה, וסבורים כי החוק יפגע בנשים בזנות שייוותרו ללא עבודה וללא טיפול ושיקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully