וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים עתרו נגד אוחנה: "מעכב את יישום חוק איסור צריכת זנות"

המטה למאבק בסחר בנשים בזנות עתר נגד השר לביטחון פנים, שטרם חתם על צו המסמיך שוטרים לקנוס צרכני זנות, חרף כניסת החוק לתוקף לפני חודש. לטענת אוחנה, טרם הושלמו תכניות שיקום האנשים בזנות, אך בעתירה טענו ל"זלזול בוטה במחוקק" ו"להפלת האחריות על אוכלוסיות בזנות"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות הגיש היום (שני) עתירה לבג"ץ נגד השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, בשל אי הסכמתו לחתום על הצו שמסמיך שוטרים לקנוס צרכני זנות. זאת, על אף שהחוק נכנס לתוקף כבר בחודש שעבר. "בכך שנמנע השר לביטחון פנים מלחתום על הצו המסמיך, פוגע הוא באופן מהותי ברצון המחוקק ובשיטה הדמוקרטית", נכתב בעתירה.

החוק קובע כי אסור לצרוך זנות, או להיות במקום המשמש למעשי זנות, וכי מדובר בעבירה מנהלית. העוברים על החוק ייקנסו ב-2,000 שקלים בעבירה ראשונה, והקנס המנהלי יוכפל ל-4,000 שקל במקרה של עבירה חוזרת. לצד זאת הוחלט כי ניתן לקבוע אמצעי חלופי לענישה, שנועד להקנות ידע ולהגביר את המודעות. אולם, המהלך התעכב, ורק היום צפויה ועדת החוקה לאשר את התקנות הקובעות סדנאות טיפוליות כאמצעי אכיפה נוסף.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה במסע"ת בעקבות ההפגנות והמחאות, ירושלים, 15 ביולי 2020. ללא, פלאש 90
"בכך שנמנע מלחתום על הצו, פגע באופן מהותי ברצון המחוקק ובשיטה הדמוקרטית". אוחנה/פלאש 90, ללא

אוחנה אינו מאפשר לשוטרים להתחיל באכיפת החוק בנימוק שטרם הושלמו כל תכניות הטיפול ושיקום האנשים בזנות. זאת, לאחר שבקשתו לדחות את כניסתו לתוקף של החוק, שאושר 18 חודשים קודם לכן, נדחתה. אוחנה זוכה לתמיכה של כמה ארגונים, ובהם ארגון "טרנסיות ישראל", שעתר נגד תחילת יישום החוק, אך העתירה נדחתה.

עוד בוואלה!

פנייה דחופה לאוחנה: "החל באכיפת חוק הזנות, ולא - נפנה להליכים משפטיים"

לכתבה המלאה

במטה למאבק בסחר בנשים מבקשים מבג"ץ להורות לאוחנה ולמשרד לביטחון הפנים להסביר מדוע טרם נחתם הצו וכן מדוע המשטרה טרם התחילה לאכוף את החוק, ומציינים כי ייתכן ואוחנה כלל אינו צריך לחתום על הצו על מנת להתחיל באכיפה, וניתן להתחיל בה גם ללא הצו.

"כל דחייה של אכיפת החוק פוגעת באוכלוסיות שכיום מנוצלות במעגל הזנות, וגם תוסיף רבות אחרות ורבים אחרים שיצטרפו למעגל הניצול", נכתב. עוד נטען כי "השר לביטחון פנים מזלזל באופן בוטה בהחלטת המחוקק אשר בחר להשית את האחריות על הפגיעה הקיצונית באוכלוסיות בזנות על צרכני הזנות".

בעתירה מוזכר גם דיון שהתקיים בהשתתפות ארגוני מגזר שלישי ומשרדים ממשלתיים בשבוע שעבר בנוגע ליישום החוק. לפי העותרים, "לכל אורך סיכום הדיון כולו מתייחסים המשיבים לאוכלוסיות בזנות כ'עובדות בתעשיית המין', עמדה שמנוגדת למדיניות הממשלה והכנסת כפי שבאו לידי ביטוי בחוק איסור צריכת זנות, בהחלטת הממשלה וכן בדו"ח הצוות הבין-משרדי".

"עמדה אידיאולוגית שאינה מתיישבת עם עמדת המחוקק"

לטענת העותרים, "יש בכך להעיד על עמדה אידיאולוגית בקשר לזנות שאינה מתיישבת עם העמדה שאומצה על ידי המחוקק עת קבע את האיסור על צריכת זנות ושמתבטאת היטב בסעיף המטרה לחוק, הרואה בזנות ניצול ולא 'עבודה' ".

בתוך כך, במשרד העבודה והרווחה מתכוונים להכין מכרז חדש לתכניות לטיפול באנשים בזנות. זאת, לאחר שבדיון היום בוועדה לקידום מעמד האישה התברר כי אף גוף לא ניגש למכרז שפורסם בנושא תחת הכותרת "תכניות לטיפול בקטינים, קטינות, צעירים, צעירות וטרנסג'נדריות" בתל אביב ובירושלים, שמטרותיו איתור, ליווי, טיפול ושיקום.

"היות והמשרד נוכח כי תהליך היציאה מהזנות הוא ארוך ומורכב, וכולל עליות ומורדות, התכנית הטיפולית והמענים שיסופקו יינתנו בהתאם למאפייני הסיכון ולצרכים השונים של כל אחד ממקבלי השירות בכל נקודת זמן בתהליך", נכתב במכרז, שפורסם בחודש שעבר. אולם, בדיון היום בוועדה לקידום מעמד האישה התברר כי המכרז הסתיים בשבוע שעבר מבלי שהוגשה כל הצעה. בעקבות זאת, במשרד מתכוונים כעת להכין מכרז חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully