וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק איסור צריכת זנות נכנס לתוקף, אך המשטרה טרם הוסמכה לאכוף אותו

החוק שנכנס לתוקף ביום שישי האחרון, קובע כי צריכת זנות היא עבירה מנהלית שהעונש עליו הוא קנס. עם זאת, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה טרם חתם על הצו המסמיך את השוטרים לאכוף את החוק, ואף ביקש משר המשפטים לדחות את האכיפה - עד שיאושר כלי ענישה חלופי

צילום: דוברות משטרת ישראל

(בווידאו: מעצר חשודים בהפעלת רשת סחר בנשים למטרת זנות, בחודש שעבר)

החוק האוסר על צריכת זנות נכנס לתוקף ביום שישי האחרון, אך השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה טרם חתם על הצו המסמיך את השוטרים לאכוף אותו. בתשובה לשאלת וואלה! NEWS בנושא, נמסר היום (שלישי) מהמשטרה כי "לאחר שייחתם צו ההסמכה, משטרת ישראל תהיה מוסמכת להתחיל את האכיפה בנושא". כמו כן, רק אתמול פרסם היועץ המשפטי לממשלה הנחיה שנועדה להתוות את מדיניות האכיפה.

החל מיום שישי האחרון, צריכת זנות נחשבת לעבירה מנהלית בישראל, כשהקנס על עבירה ראשונה עומד על 2,000 שקלים, והקנס על עבירה חוזרת הוא 4,000 שקלים. החוק, שמטרתו לצמצם את הזנות בישראל, אושר כהוראת שעה למשך שנים, כדי לבחון את השפעתו. נציגת המשטרה אמרה בדיון שנערך בכנסת בחודש שעבר, כי המשטרה ערוכה להתחיל באכיפה.

אולם, במשרד לביטחון הפנים ביקשו לדחות את יישומו של החוק. השר אוחנה פנה בנושא לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ואמר לו כי יש לדחות את האכיפה עד לאחר שיאושר כלי ענישה חלופי (כמו סדנת טיפול), וזאת על אף שמדובר באמצעי שהוא רשות.

גרפיטי רחוב שנוצר על ידי נשים שיצאו ממעגל הזנות, 2 במרץ 2017. ראובן קסטרו
צריכת זנות נחשבת לעבירה, אך עדיין לא החלה אכיפה. גרפיטי בת"א/ראובן קסטרו

כמו כן, התייחס אוחנה לכך שטרם הושלמו כל תכניות השיקום והטיפול שנקבעו לצד החקיקה. שר המשפטים דחה את בקשתו, ואתמול החל הפרסום של קמפיין משרד המשפטים בנושא להעלאת המודעות החוק.

בנוסף לכך, בהנחיה שפרסם השבוע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נכתב בין היתר כי "לנוכח שינוי התפיסה המשמעותי בקביעת עבירת צריכת זנות מבגיר, והצורך ליישמה בזהירות ובהדרגתיות, ונוכח היותה של העבירה עבירה מנהלית, הפרשנות של 'מעשה זנות' ביחס לעבירה זו לצורך אכיפתה, תתמקד במקרים המובהקים של צריכת זנות, הנמצאים בליבתו של האיסור".

עוד בוואלה!

מה אנחנו צריכים לדעת על חוק איסור צריכת זנות

לכתבה המלאה
הפגנה בתל אביב נגד תופעת הזנות. אבי כהן
"ההתייסות לאוכלוסיות בזנות תיעשה ברגישות". הפגנה בת"א נגד התופעה/אבי כהן

עוד נכתב בהנחיית היועמ"ש כי "ההתייחסות לאוכלוסיות המצויות בזנות במהלך פעולות אכיפת החוק, תיעשה ברגישות הנדרשת, תוך שימת דגש על הצורך בשמירה על האוטונומיה של האנשים המצויים במעגל הזנות". הודגש כי "במסגרת זו, אוכלוסיות אלו לא יובאו, ככל הניתן, לתחנת המשטרה לצורך מתן עדות ביחס לעבירה של איסור צריכת זנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully