וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה השתמשה פעמיים באותו צו חיפוש - ונאלצה לבטל את כתב האישום

29.12.2020 / 21:39

שוטרים הגיעו לדירתו של נ' כשבידיהם צו חיפוש, ולמרות שהצהירו כי לא מצאו דבר, שבו פעם נוספת ומצאו בקבוקון של סם אונס. בשלב ההוכחות במשפטו, עלה כי נכתב בצו מפורשות שהוא תקף פעם אחת בלבד, והשופט הורה לבטל את האישום לחלוטין. "תמונה מטרידה של התעמרות ורדיפה"

בווידאו: איש חיי לילה נחקר במשטרה לאחר שבגוף בנו התינוק נמצאו שרידי סמים/מערכת וואלה! NEWS

המשטרה חזרה מכתב אישום נגד צעיר שנתפסו בדירתו סמים. זאת לאחר שהתברר כי השוטרים חזרו לדירה לאחר שסיימו את החיפוש, וזאת אף שעל צו החיפוש נכתב מפורשות שניתן להשתמש בו פעם אחת בלבד.

בסוף אוגוסט 2018 הגיעו שוטרים לבית העסק של נ' בתל אביב, ולדירה שלו, כשבידיהם צו חיפוש. החשד: סחר בסמים. השוטרים חיפשו בדירה ובעסק, כמו גם ברכבו, אך יצאו בידיים ריקות. "ביצעתי חיפוש בעסק שם לא נתפס דבר, ובדירה גם שם לא נתפס דבר", כתב אחד השוטרים בדוח הפעולה, "יש לציין כי בוצע חיפוש ברכב אחיו של החשוד אך לא נתפס דבר. לא בוצע שימוש בכוח ולא נגרם נזק במהלך החיפוש".

בסיום החיפוש השוטרים גם החתימו את אחיו של נ', ששימש עד לחיפוש, על טופס שמצהיר שלא מצאו שום דבר. אלא שאז החליט אחד השוטרים להתקשר לקצין החקירות בתחנה. לאחר השיחה איתו הוא חזר לדירה וחיפש שוב בסלון הבית, שם מצא כשני גרם של מריחואנה ובקבוקון קטן שנראה לו חשוד. הוא שאל את נ' מה יש בבקבוקון, והאחרון השיב: "G". הכוונה ל-GHL, שמכונה "סם האונס" אך משמש גם כסם מסיבות, שפופולרי בעיקר בקהילה הגאה.

9 ליטרים של חומר GBL הידוע בכינויו גם כ"סם האונס" אשר נתפסו על-ידי המשטרה בגבעתיים. דוברות משטרת ישראל
"לא נתפס דבר", נכתב בדוח הפעולה. בקבוקים המכילים סם אונס/דוברות משטרת ישראל

בספטמבר שעבר, הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום נגד נ' בגין אחזקת סם לצריכה עצמית, והחודש החל שלב ההוכחות במשפטו. לפני כשלושה שבועות, עלה על דוכן העדים השוטר ש', שמצא את הסמים בסלון דירתו של נ'. הסנגור, עו"ד אבירן אסבן, הסב את תשומת ליבו לכך שעל צו החיפוש שהוציאה השופטת איטה נחמן נכתב מפורשות: "אין להשתמש בצו זה יותר מפעם אחת".

"למה עשית חיפוש נוסף?", שאל הסנגור את השוטר ש"מ, שהשיב: "אני מנחש שהחיפוש התבצע בעקבות יס"ל (יסוד סביר לחשד) של הסמים או בגלל הנושא של המודיעין". השוטר הוסיף כי לא קיבל הוראה מקצין החקירות להמשיך את החיפוש, וכן כי לא ידע ששוטר אחר חתם כבר על דוח החיפוש, וכי אם היה יודע, לא היה שב לחפש בסלון.

כמה ימים לאחר אותה עדות הודיעה התביעה המשטרתית לבית המשפט על חזרתה מכתב האישום. היא כתבה כי היא עדיין סבורה שיש יסוד סביר להרשעתו של הצעיר, "אך לאור הנסיבות הספציפיות של התיק ושקילה נוספת של הדברים, לרבות מיהות העושה, אנו נסכים לחזור מכתב האישום". אף שבדרך כלל חזרה מכתב אישום בשלב כזה משמעה זיכוי, השופט איתי הרמלין הורה לבטל את כתב האישום - בהסכמתו של נ' - כאילו לא הוגש מעולם.

עוד בוואלה!

הנער שהורשע ברצח לפני יותר מעשור על בסיס ראיות שנפסלו יזכה למשפט חוזר

לכתבה המלאה

הסנגור, עו"ד אסבן, מסר: "למרשי נערך חיפוש על ידי ארבעה שוטרים אשר הצהירו כי 'לא נתפס דבר', שזה בבחינת תעודת יושר עבורו. העובדה שאחד מהשוטרים החליט להשתמש בצו פעם נוספת, כשהוא שב לדירה לבדו, בשלב מאוחר יותר, לאחר שהחיפוש הסתיים, מעלה תמונה מטרידה של התעמרות ורדיפה כלפי חשודים ומרשי בפרט. זאת, בניגוד להוראה מפורשת בצו החיפוש שנחתם על ידי בית משפט, כי אין להשתמש בצו יותר מפעם אחת".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "נגד הנאשם הוגש כתב אישום לאחר שבחקירתו הודה כי החזיק בשני סוגי סם. הנאשם שינה את גרסתו וכפר במיוחס לו בדיון שהתקיים בבית המשפט. לאחר בחינת הנסיבות החליטה התביעה על ביטול כתב האישום בהסכמת הצדדים".

"בעקבות הערות בית המשפט העליון, הוחלט לאחרונה לאפשר במקרים מסוימים למשרתי קבע, להיקשר 'בהסדר מותנה'. כך, משרת קבע שייקח אחריות על מעשיו ויביע נכונות לסיים את שירותו הצבאי (לצד תנאים נוספים), יורשע בבית הדין הצבאי בעבירה שאינה נושאת רישום פלילי", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully