וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה לסחוט באיומים הומו בארון: אישום נגד עד המדינה לשעבר בפרשת הברנוער

28.12.2020 / 11:58

האישום נגד זאור חנקישייב, ששינה את שמו לזיו חן, כולל גם שיבוש מהלכי משפט ופגיעה בפרטיות. הנאשם החביא בביתו בפתח תקווה מצלמה שתיעדה אותו ואת הנסחט מקיימים יחסי מין, זאת ללא ידיעת המתלונן, ואיים עליו כי יפיץ את התיעוד אם לא ישלם לו

בווידאו: עד המדינה לשעבר בפרשת הברנוער מואשם בסחיטה באיומים/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אסף דרורי

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) כתב אישום נגד זאור חנקישייב, עד המדינה לשעבר בפרשת הברנוער, בגין סחיטה באיומים, שיבוש מהלכי משפט ופגיעה בפרטיות.

על פי כתב האישום, חנקישייב, ששינה את שמו לזיו חן, החביא מצלמה בביתו בפתח תקווה, שבעזרתה תיעד את עצמו ואת המתלונן מקיימים יחסי מין, זאת ללא ידיעת והסכמת המתלונן. לאחר מכן, פנה הנאשם אל המתלונן באפליקציית אינסטגרם ואיים כי יפיץ את התיעוד, אלא אם יועברו אליו 500 שקלים, מספר פריטי לבוש, שעון יד, שרשרת ובושם.

זאור חנקישייב-זיו חן, בדיון בבימ"ד בפתח תקווה, 28 בדצמבר 2020. ניב אהרונסון
איים לפרסם את התיעוד הרגיש. זאור חנקישייב, בדיון בעניינו, היום/ניב אהרונסון

עוד נטען כי חנקישייב הסתמך על העובדה שהמתלונן לא חשף את העדפותיו המיניות ברבים, וכי המתלונן אמר לו שפרסום התיעוד יהרוס את חייו ויובילו אותו להתאבד. בהמשך, כשהגיעו שוטרים לביתו של חנקישייב על מנת לעכבו לחקירה, הנאשם החביא את מכשיר הטלפון שלו מתחת לסמרטוט רצפה בשירותי ביתו וטען בפני השוטרים כי הטלפון אבד.

חנקישייב ריצה בעבר עונש של חמש שנות מאסר וחמישה חודשים, במסגרת הסדר הטיעון שחתם עם הפרקליטות, לאחר שהודה בשיבוש הליכי חקירה. הוא היה עד המדינה בפרשת הרצח בברנוער שכמעט והביא להפללתו של חגי פליסיאן, שהואשם ברצח.

חנקישייב המשיך לעורר בעיות גם במהלך מאסרו, ובמקרה אחד הוא ניצל בביקור התייחדות של בן זוגו, וניסה להבריח דרכו סמים אל בין כתלי הכלא. לאחר שהתעוררו חשדות נגדו, בוצע עליו חיפוש ובגופו נמצאו 16 גרם של סם מסוג הרואין.

זאור חנקישייב  עד המדינה לשעבר בפרשת הבר נוער. אפריל 2014. יותם רונן
שינה את שמו לזיו חן. זאור חנקישייב, ב-2014/יותם רונן

עו"ד חי הבר, שמייצג את הנאשם, מסר בתגובה כי "מדובר בכתב אישום הזוי ובהתנכלות לשמה בנאשם וכהמשך נקמה בשל תיק הבר נוער, אחרת אין כל הסבר לכתב אישום זה".

"לצערי במהלך ימי המעצר שוב ניתן היה לראות כיצד המשטרה והפרקליטות מכוונים מטרה, הכל על מנת 'לתפור' לנאשם תיק, כאשר, למרבה הצער אך לא באופן מפתיע, גילוי האמת לא עמד לנגד עיניהם", הוסיף עו"ד הבר, "במהלך החקירה עלה בברור כי מדובר במתלונן שקרן, אשר לא רק שיבש חקירה, אלא אף פעל בהנחית המשטרה על מנת ליצור שיח שישמש אותם בהמשך להעלות טענות לסחיטה. הנאשם לא מפחד מההליך ונחוש להוכיח חפותו. שלא כמו בתיק הברנוער במקרה זה מצפה הנאשם לרגע בו יעלה המתלונן לדוכן העדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully