וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרצח בברנוער: עד המדינה שנתן בעבר עדות שקר מסר עדות חדשה

גורם במשטרה מסר לוואלה! NEWS כי זוהר חנקישייב פנה לחוקרי מודיעין במשטרת מחוז תל אביב והציע למידע באשר לזהות הרוצח והמניע למעשה. גורם במשטרה: "לא נפלנו מהכסא ולא בטוחים שיש במידע הזה כדי להצביע על מבצע הרצח". אביו של ניר כץ: "עוקבים בדריכות"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

ביחידה המרכזית של משטרת מחוז תל אביב החלו לבדוק עדות שמסר העבריין זוהר חנקישייב באשר לחקירת הרצח בברנוער. בימים האחרונים יצר קשר חנקישייב עם אנשי המודיעין החוקרים של ימ"ר תל אביב וביקש למסור מידע חדש על הרצח בברנוער. לטענתו הוא יודע את זהות מבצע הרצח ואת המניע לביצוע הרצח. הפרסום על המידע החדש דווח לראשונה בגל"צ.

בימים האחרונים נפגש חנקישייב, הנושא עונש מאסר עקב עדות שקר שמסר בפרשה עם חוקרי המשטרה ומסר להם את המידע. גורם במשטרת תל אביב אמר לוואלה! NEWS: "לא נפלנו מהכיסא ואנחנו לא בטוחים שיש במידע הזה כדי להצביע על מבצע הרצח". עם זאת, במשטרה אומרים כי הם בודקים את המידע.

גילי שנער, אביו החורג של ניר כץ שנהרג ברצח הברנוער, התייחס למידע החדש בדבר החקירה ואמר: "שני האירועים הקודמים היו עם רעש גדול והתגלו כשום דבר. גם האירוע הראשון שלכאורה תפסו את הרוצח וגם האירוע השני, שני האירועים היו בלוף אחד גדול. מעבר לזה, אירוע כזה לא יחזיר את ניר לחיים, זה הדבר המהותי. אנחנו מחכים לדעת את האמת בדיוק כמו כל עם ישראל". שנער הוסיף, "משטרת ישראל לא דיברה איתנו ולא מעדכנת אותנו. אנחנו נשמח שמי שרצח את ניר ואת אותה ילדה שהייתה איתו בברנוער יתפסו, ויועמדו לדין. אין ספק, אירועים כאלה שעולים לחדשות משפיעים עלינו, זה פצע פתוח. יחד עם זאת אנחנו לוקחים את החדשות האלו בזהירות ראויה".

לקריאה נוספת
"אנחנו עדיין כאן": בני נוער מהקהילה הגאה מחו נגד האלימות
פוסט שנאה כל ארבע דקות: עלייה בפגיעה על רקע נטייה מינית

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
הרצח בברנוער/רויטרס

ב-1 באוגוסט 2009 אלמוני נכנס למועדון הקהילה הגאה בתל אביב, רצח ביריות את הצעירים ניר כץ וליז טרובישי ופצע 11 צעירים נוספים ששהו במועדון - ונמלט מהמקום. זהות היורה נותרה בגדר תעלומה והרצח לא פוענח.

לפני כשש שנים, נעצר חגי פליסיאן בחשד כי עמד מאחורי הטבח במועדון, אך שוחרר לבסוף מבלי שהוגש נגדו כתב אישום. הסברה של המשטרה באותה עת הייתה כי פליסיאן הגיע למקום במטרה לרצוח את אחד מפעילי המקום שהאמין כי תקף מינית את אחיו הצעיר. אולם, תיק החקירה נגד פליסיאן קרס לבסוף, לאחר שהתברר כי עד המדינה שיקר בעדותו ואף זייף הודעות מפלילות. המדינה פיצתה את פליסיאן על שמונת החודשים שישב במעצר בכ-2.2 מיליון שקלים.

(עדכון ראשון: 9:55)

עוד באותו נושא

פוסט שנאה כל ארבע דקות: עלייה בפגיעה על רקע נטייה מינית

לכתבה המלאה
זוהר חנקישייב בבית המשפט במחוזי תל אביב, מענה לכתב אישום בפרשת הבר נוער. ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
שוחח החוקרים. חנקישייב/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הנרצחים בפיגוע. ליז טרבושי וניר כץ/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully