וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו עדיין כאן": בני נוער מהקהילה הגאה מחו נגד האלימות

12.8.2018 / 1:01

אלפי בני ובנות נוער מארגוני הקהילה הלהט"בית שחזרו את הצעדה הספונטנית שפרצה בערב הרצח בבר נוער לפני תשע שנים. בסיום הצעדה התקיימה עצרת שקראה לשים סוף לאלימות כלפי הקהילה הגאה. בני נוער להטב"ים חשופים פי שניים לאלימות מילולית ופי שלושה להטרדות מיניות

צילום: עומר שלו, עריכה: איתי עמרם

תשע שנים אחרי הרצח בבר נוער התקיימה אתמול (שבת) בתל אביב הפגנה של איג"י (ארגון נוער גאה) בסימן "אנחנו עדיין כאן". ההפגנה, שבה השתתפו אלפי חניכי וארגוני הנוער השונים, התחילה בצעדה שיצאה מבית הבר נוער הישן בשדרות רוטשילד והסתיימה בכיכר הבימה, שם נערכה עצרת בהשתתפות משפחות הנפגעים. בנוסף אליהם השתתפו בני ובנות נוער מארגונים שונים ובהם: הנוער העובד והלומד, נוע"ם - נוער מסורתי, הצופים, כנפיים של קרמבו, המחנות העולים, בני המושבים, השומר הצעיר, נחשונים, תנועת תרבות.

לפני תשע שנים נכנס אדם חמוש אל הבר שבחסות ארגון איג"י ורצח את ניר כץ ואת ליז טרובישי. 11 בני נוער נוספים נפצעו. הצעדה הערב מהווה שחזור של הצעדה הספונטנית שפרצה בליל הרצח בקריאה לשים סוף לאלימות כלפי הקהילה הגאה ולקיים מרחבים בטוחים עבור נוער מקהילת הלהט"ב. בין היתר המפגינים קוראים: "נתניהו הומופוב אז יצאנו לרחוב", "אנחנו כאן בכל מקום", "תשע שנים איפה האשמים?" ו"צאו מהמרפסת הקהילה כועסת".

עוד בוואלה! NEWS:
משפחת בנקי: לרוצח שירה יש תומכים שמוכנים לעשות דברים קיצוניים
הרב לוינשטיין נגד מצעד הגאווה בירושלים: "סטייה ועיוות מוסרי"
הכרה בהורות ומניעת פשיעה: הוצגו דרישות קהילת הלהט"ב מהממשלה

אלפי בני נוער מפגינים נגד אלימות כלפי להט"ב בכיכר הבימה בתל אביב. איגי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת בני הנוער אמש/מערכת וואלה! NEWS, איגי
מאות בני נוער מארגוני הקהילה הגאה במחאה נגד אלימות בשדרות רוטשילד בתל אביב. איגי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת בני הנוער אמש/מערכת וואלה! NEWS, איגי

באיג"י אמרו כי "לפני תשע שנים נכנס אדם חמוש לברנוער ורצח נערים ונערות רק כי הם שונים. תשע שנים חלפו ולא הרבה השתנה. בשבועות האחרונים התעוררה מחאה ציבורית נגד חוסר שוויון והאפליה של הקהילה הלהט"בית בישראל. מדובר במאבק שמצטרף להיסטוריה של אלימות, מדיניות להט"בופובית ואפליה כלפי חברי הקהילה הגאה בישראל".

איילה כץ, אמו של ניר כץ שנרצח בברנוער, אמרה כי "אחרי פשע השנאה הזה, החלטתי שאני חייבת לצאת מהבית. במהלך תשע השנים האלה למדתי המון. למדתי על הקהילה, על עצמי. הדבר הכי מרגש שקרה בשנים האלו זה לראות בני אדם קמים ועושים למען עצמם. עושים למען מדינת ישראל, מדינה שכולם רוצים לראות אותה חופשית ושוויונית. מי שהכי יכול לשנות זה הנוער - אז תעשו את זה".

מאות בני נוער מפגינים בשדרות רוטשילד בתל אביב נגד אלימות כלפי להט"ב. איגי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת בני הנוער אמש/מערכת וואלה! NEWS, איגי

מהמחקר האחרון שיזם מכון המחקר על שם מגנוס הירשפלד מטעם הארגון עולים נתונים מדאיגים על אודות מצבו של הנוער הגאה בישראל. כ-80% מבני הנוער הגאים העידו כי הביטוי "הומו" נאמר בתדירות גבוהה כקללה ורבע מהם העידו כי הביטוי "לסבית" נאמר בתדירות גבוהה כקללה אף הוא.

עוד עלה כי שיעור החשיפה לאלימות מילולית מתונה וקשה בקרב תלמידים מהקהילה הגאה גבוה פי שניים מאשר באוכלוסייה הכללית. נתון מדאיג נוסף שנחשף במחקר מצביע על כך ש-7.6% מבני הנוער הגאים הותקפו פיזית בגלל נטייתם המינית. שיעור החשיפה להטרדה מינית גבוה פי שלושה בקרב תלמידים מהקהילה הגאה לעומת האוכלוסייה הכללית.

בר חג'מה, מתנדבת בשנת שירות בארגון איג"י, אמרה כי "הרצח בברנוער הוא פצע עמוק וכואב בהיסטוריה של הקהילה הגאה בישראל. הוא עיצב את האופן בו אנחנו, חניכות ומדריכות בארגון הנוער הגאה, מתכתבות עם המציאות. אי אפשר לספר את הסיפור שלנו, הסיפור האישי, החברתי, הקהילתי והחינוכי, מבלי לזכור את הקורבנות של הפרשה".

(עדכון ראשון: 20:11)

אלף בני נוער מארגוני הקהילה הגאה במחאה נגד אלימות בשדרות רוטשילד בתל אביב. איגי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת בני הנוער אמש/מערכת וואלה! NEWS, איגי
אלף בני נוער מארגוני הקהילה הגאה במחאה נגד אלימות בשדרות רוטשילד בתל אביב. איגי, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת בני הנוער אמש/מערכת וואלה! NEWS, איגי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully